3مزیت اجاره ملک در دبی- در دبی ملک بخریم یا اجاره کنیم؟

3مزیت اجاره ملک در دبی- در دبی ملک بخریم یا اجاره کنیم؟

راهنمای خرید و اجاره ملک در دبی

معمولاً اجاره ملک در دبی یکی از دغدغه‌های اصلی مهاجرانی است که دبی را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده‌اند. از طرف دیگر، ساختمان‌های تجاری و مسکونی جدیدی در دبی در حال ساخت هستند و گزینه‌های بهتری را از نظر اجاره فضای اداری یا آپارتمان به شما ارائه می‌دهند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

در صورتی که قصد مهاجرت به دبی را دارید و می‌خواهید اطلاعات دقیقی در رابطه با اجاره و خرید ملک در دبی کسب کنید، این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب به بررسی تمامی شرایط اجاره ملک در دبی و نکات مهم پیرامون آن خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید و اجاره ملک در دبی

 

ویدیو : اجاره ملک در دبی

 

پادکست: اجاره ملک در دبی

 

مقایسه خرید و اجاره ملک در دبی

دولت امارات گزینه‌هایی مانند: اجاره بلندمدت، مالکیت آزاد و مالکیت مشترک را برای خرید یا اجاره ملک در دبی توسط ساکنان غیر بومی فراهم کرده است. نکته اصلی این است که قبل از سرمایه گذاری باید امور مالی و اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را در نظر بگیرید.

مزایا و معایب خرید و اجاره ملک در دبی را بر اساس نتیجه دلخواه خود در نظر بگیرید. در اینجا، ما مزایا و معایب اجاره در مقابل خرید ملک در دبی را برای شما توضیح خواهیم داد تا بتوانید با مقایسه این دو تصمیم بگیرید که اجاره برای شما بهتر است یا خرید!

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

مزایای اجاره ملک در دبی

اجاره ملک دبی یک گزینه عالی برای کسانی است که می‌خواهند در شهری پر جنب و جوش و مجلل زندگی کنند؛ زیرا اجاره ملک طیف وسیعی از گزینه‌های اقامتی و انعطاف پذیری برای جابه‌جایی سریع و آسان را ارائه می‌دهد و مزایای زیادی را به همراه دارد.

مزایای اجاره ملک در دبی

 

سازگاری با بودجه‌های کمتر

شما می‌توانید ملکی را با بودجه کمتر اجاره کنید؛ زیرا هزینه‌های اجاره، DLD، ثبت نام و سایر هزینه‌های اضافی اجاره کمتر از خرید ملک هستند. یکی دیگر از مزایای اجاره این است که نگران هزینه‌های مربوط به نگهداری و تعمیرات نیستید. تفاوت خرید ملک در دبی با بحرین و سایر کشورهای منطقه در این زمینه بسیار ناچیز است.

تعهد موقت

اگر به سرمایه گذاری مدت کوتاه نیاز دارید، اجاره ملک در دبی بهتر از خرید آن است. شما به عنوان یک مستأجر، باید یک قرارداد سالانه با صاحبخانه خود امضا کنید و از شر قرارداد خرید خلاص ‌شوید. به این ترتیب می‌توانید از ریسک‌های مرتبط با یک سرمایه گذاری بلندمدت مانند ریسک نوسانات بازار جلوگیری کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

جابه‌جایی آسان

یکی دیگر از مزایای اجاره ملک دبی این است که در صورت مواجهه با یک برنامه غیرمنتظره می‌توانید مکان خود را تغییر دهید. اگر در حرفه خود متخصص هستید، ممکن است به دلیل پیدا کردن یک فرصت شغلی جدید مجبور به نقل مکان به یک شهر دیگر باشید. از جمله مزایای اجاره این است که به راحتی می‌توانید قرارداد مستأجر خود را فسخ کرده و خانه فعلی خود را ترک کنید.

معایب اجاره ملک در دبی

اکنون که از مزایای اجاره ملک در امارات و دبی مطلع شدید، اجازه دهید در مورد معایب آن نیز صحبت کنیم. در اینجا سه عیب اجاره ملک در شهر دبی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

معایب اجاره ملک در دبی

 

محدودیت‌های سفارشی سازی

املاک اجاره‌ای را نمی‌توان با طراحی دلخواه خود سفارشی کرد؛ زیرا متعلق به شما نیستند. در حالی که تعداد کمی از صاحبخانه‌ها وجود دارند که اجازه سفارشی‌سازی املاک را می‌دهند، اکثر آنها دوست ندارند برای افزودن امکانات جدید به ملکشان بر اساس علاقه شما پول خرج کنند.

افزایش نرخ اجاره

اجاره ملک در دبی گزینه ایده‌آلی برای زندگی طولانی مدت نیست؛ زیرا قیمت اجاره به سرعت در حال افزایش است. بیشتر سرمایه گذاران بر این باور هستند که خرج کردن پول برای پرداخت اجاره مانند سرمایه گذاری در یک کیسه سوراخ است!

پس از سال‌ها خرج کردن پول خود برای اجاره ملک، متوجه می‌شوید که تمام کاری که انجام داده‌اید، اتلاف وقتتان بوده و تاکنون هیچ سودی برای شما نداشته است.

مزایای خرید ملک در دبی

اکنون وقت آن است که در مورد مزایای خرید ملک در امارات و دبی صحبت کنیم. اول از همه، شما می‌توانید با خرید ملک، ویزای خود را برای اقامت امارات دریافت کنید. این ویزا به شما این امکان را می‌دهد تا بسته به نوع ملکی که خریداری می‌کنید، برای مدت معینی در این کشور زندگی و کار کنید.

مزایای خرید ملک در دبی

 

سرمایه گذاری بلند مدت

اگر می‌خواهید در دبی ملک بخرید، مطمئن باشید که این روش یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری است که در آینده سود خوبی برای شما به همراه خواهد داشت. با یک استراتژی سرمایه گذاری مناسب، می‌توانید شاهد افزایش بازدهی خود در طول زمان باشید. این مورد مهم‌ترین مزیت خرید نسبت به اجاره ملک در دبی است.

فرصت‌های بی شمار کسب سود بیشتر

خرید ملک در شهر دبی فرصت‌های متفاوتی را برای سوددهی بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال، شما می‌توانید ملک خود را پس از مدتی به قیمت بالاتری بفروشید یا آن را اجاره بدهید. همچنین می‌توانید از آن به عنوان یک اقامتگاه برای تعطیلات خود استفاده کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

معایب خرید ملک در دبی

قبل از سرمایه گذاری در دبی در بخش املاک، شناخت بازار املاک و مقررات مربوط به این حوزه بسیار مهم است. همچنین باید هزینه زندگی و دردسترس‌بودن خدمات در منطقه را نیز در نظر بگیرید؛ بنابراین لازم است تا با معایب این روش سرمایه گذاری نیز آشنا شوید.

هزینه‌های اولیه بالا

هزینه‌های DLD، هزینه بنگاه املاک و موارد دیگر از جمله هزینه‌های اولیه خرید ملک محسوب می‌شوند. هزینه خرید ملک می‌تواند بیشتر از حد تصورات شما باشد؛ بنابراین مهم است که تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید.

علاوه بر این، راه اندازی یک کسب و کار و سایر خدمات مانند مشاوره حقوقی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید نیز هزینه‌هایی را در برمی‌گیرند. برخی از این هزینه‌های اولیه در زمان اجاره ملک در دبی نیز وجود دارند.

هزینه‌های اضافی

هنگامی که شما مالک یک خانه، آپارتمان یا ملک تجاری هستید، مسئولیت هزینه‌های نگهداری، بیمه، رهن و موارد مشابه برعهده شما است. این هزینه‌ها می‌توانند به سرعت اضافه شوند و بار مالی زیادی را برای شما ایجاد کنند. تفاوت خرید ملک در دبی با عمان و کشورهای دیگر منطقه در این مورد بسیار اندک است.

بازار ناپایدار املاک

از آنجایی که بازار املاک و مستغلات همیشه پایدار نیست، ممکن است مالکانی که ملک را اجاره می‌کنند یا از آن به عنوان مسکن یا اقامتگاه استفاده می‌کنند، ضرر کنند. این موضوع می‌تواند منجر به کاهش درآمد اجاره شود؛ بخصوص اگر بازار رکود داشته باشد.

اجاره انواع ملک در دبی

امارات در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های زیادی در زمینه املاک روبرو بوده تا مهاجران سراسر جهان را در خود جای دهد. به همین دلیل است که سرمایه گذاران خارجی علاقه زیادی به بازار املاک و مستغلات دبی دارند. اگر مایل به اجاره ملک در دبی هستید، باید انواع املاک این شهر را بشناسید.

اجاره انواع ملک در دبی

 

انواع املاک در دبی برای اجاره به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • املاک مسکونی
  • املاک تجاری

اجاره املاک مسکونی در دبی

امارات متحده عربی یک انتخاب محبوب برای سرمایه گذاری ملک است؛ از این رو شما می‌توانید انواع مختلفی از املاک مسکونی را در دبی بیابید. املاک مسکونی در دبی از انواع مقرون به صرفه تا املاک لاکچری و گران قیمت متغیر هستند. با این حال، قوانین خاصی برای خرید و اجاره ملک در دبی برای مهاجران تعریف شده‌اند.

اجاره آپارتمان در دبی

آپارتمان واحدی از یک ساختمان مسکونی است که با ساختار مختلف از آپارتمان‌های استودیویی گرفته تا واحدهای چند خوابه برای اجاره موجود هستند. آپارتمان‌هایی استودیویی در مقایسه با واحدهای آپارتمانی چند خوابه، فضای بزرگ‌تری دارد. معمولاً بیشتر آپارتمان‌ها دارای بالکن نیز هستند.

آپارتمان‌های مختلف بر اساس تعداد اتاق‌خواب‌ها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌گیرند، قیمت متفاوتی دارند. اگر به دنبال اجاره آپارتمان مبله در دبی هستید، ممکن است قیمت بالاتر برود.

اجاره ویلا در دبی

ویلاها خانه‌های مستقلی هستند که برای استفاده خانواده‌ها طراحی می‌شوند تا از فضای نشیمن راحت، بزرگ و خصوصی برخوردار شوند. ویلا معمولاً یک ساختمان یک طبقه یا بیشتر است؛ بنابراین برای اجاره ملک در دبی برای خانواده‌ها بسیار مناسب است.

ویلاها اغلب دارای استخر، تراس، حیاط بزرگ یا پاسیو هستند. اگر به دنبال خانه و ویلا در دبی برای اجاره هستید، محوطه سازی و نگهداری چمن یک مسئولیت اضافه را بر دوش شما می‌گذارد.

اجاره پنت هاوس در دبی

پنت هاوس در طبقه بالای ساختمان آپارتمان‌ها قرار دارد. این نوع ملک اغلب یک واحد مجلل با امکانات رفاهی منحصر به فرد است که سبک زندگی شیک را ارائه می‌دهد. چنین امکاناتی عبارت‌اند از: آسانسورهای خصوصی، استخرهای بزرگ و لاکچری، روف گاردن و فضای داخلی زیبا.

اصلی ترین تفاوت خرید ملک در دبی با کانادا در این است که مهاجرانی که قصد سرمایه گذاری در شهر دبی را دارند، بیشتر به خرید یا اجاره پنت هاوس ها علاقه نشان می دهند و ترجیح می دهند تا با این پنت هاوس ها زندگی دبی را لمس کنند.

اجاره پنت هاوس در دبی

 

اجاره خانه دوبلکس در دبی

خانه دوبلکس یک ساختمان مسکونی دو طبقه است که طبقات آن از طریق یک راه پله به هم متصل می‌شوند. طبقات یک خانه دوبلکس دارای دیوار مشترک هستند؛ اما طراحی طبقات می‌تواند متفاوت باشد. اجاره ملک در دبی برای خانواده‌های پرجمعیت کمی سخت‌تر است؛ اما خانه دوبلکس می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای آن‌ها باشد.

اجاره شیروانی در دبی

شیروانی‌ها آپارتمان‌های مسکونی با سقف بلند هستند که اغلب با آپارتمان‌های استودیویی اشتباه گرفته می‌شوند. شیروانی‌ها فضای باز و بزرگی دارند که معمولاً با دیوارهای داخلی کمتری طراحی می‌شوند. توجه داشته باشید که شیروانی‌ها در مقایسه با آپارتمان‌های استودیویی مساحت بیشتری دارند.

اجاره املاک تجاری در دبی

امارات متحده عربی مرکز انواع املاک تجاری است که افراد برای سرمایه گذاری و فرصت‌های تجاری به دنبال آن‌ها هستند. از کارخانه‌های بزرگ گرفته تا دفاتر مبله از جمله املاک تجاری هستند که برای اجاره ملک در دبی می‌توانید انتخاب کنید.

اجاره املاک تجاری در دبی

 

اجاره دفتر کار در دبی

ادارات بخش بزرگی از املاک تجاری را پوشش می‌دهند. شما می‌توانید هم دفاتر کوچک و هم بزرگ، مبله و غیر مبله را در دبی پیدا کنید. برای یافتن یک فضای اداری در امارات متحده عربی با نرخ‌های مقرون به صرفه، می‌توانید از طریق سایت‌های اجاره خانه در دبی اقدام کنید.

اجاره فضای کار مشترک در دبی

فضاهای کار مشترک در بین کارآفرینان و کسب و کارهای نوپا محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. فضای کار مشترک جایی است که افراد در یک فضا جمع می‌شوند و کار می‌کنند. چنین املاکی در امارات متحده عربی به کارآفرینان و فریلنسرها این امکان را می‌دهد تا در یک محیط شرکتی با حداقل هزینه کار کنند.

اجاره مغازه در دبی

انواع کالاها یا خدمات در مغازه‌ها به فروش می‌رسند. این نوع از املاک تجاری در امارات، فروشگاه‌های کوچک تا فروشگاه‌های خرده فروشی بزرگ را شامل می‌شوند. شما به راحتی می‌توانید یک مغازه را برای اجاره ملک در دبی یا خرید آن پیدا کنید.

اجاره انبار در دبی

انبارها فضاهای ذخیره سازی بزرگی هستند که کالاها قبل از توزیع در آنجا نگهداری می‌شوند. چنین املاک تجاری در دبی می‌توانند برای اجرای فرایندهای تولید در مقیاس کوچک نیز استفاده شوند. بسیاری از این انبارها برای اجاره ملک تجاری در دبی مقرون‌به‌صرفه‌تر از دیگر املاک تجاری هستند.

اجاره کارخانه در دبی

شما می‌توانید هم کارخانه‌های عمومی و هم کارخانه‌های هدف‌مند را در دبی پیدا کنید؛ اندازه این نوع از املاک تجاری متفاوت هستند. کارخانه‌ها را می‌توان در بسیاری از مناطق شهر دبی و سایر شهرهای امارات پیدا کرد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

قوانین اجاره ملک در دبی

قوانین اجاره خانه در دبی به منظور ایجاد حفاظت و شفافیت بیشتر برای مالکان و مستأجران طراحی شده‌اند. این قوانین، دستورالعمل‌های روشنی را برای بازار اجاره تعیین می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به قانون مالک و مستأجر که مسئولیت‌های هر دو طرف را مشخص می‌کند، اشاره کرد.

یکی از تغییرات کلیدی که در قانون جدید اجاره ملک در دبی ارائه شده است، قوانین افزایش اجاره بها است. طبق قانون جدید، صاحبخانه‌ها تنها زمانی می‌توانند اجاره بها را افزایش دهند که قرارداد اجاره منقضی شود و هرگونه افزایش اجاره باید مطابق با محاسبه‌گر افزایش اجاره بها RERA باشد.

قانون جدید اجاره در امارات متحده عربی، قوانین روشنی را برای فسخ قراردادهای اجاره توسط صاحبخانه تعیین می‌کند. اگر صاحبخانه بخواهد قرارداد اجاره را فسخ کند، باید دلیل موجهی مانند عدم پرداخت اجاره، نقض قرارداد یا استفاده شخصی مالک ارائه دهد. مدت زمان اخطار برای فسخ قرارداد نیز بسته به دلیل فسخ متفاوت است.

قوانین اجاره ملک در دبی

 

قوانین فسخ اجاره نامه توسط صاحبخانه

RERA (آژانس تنظیم مقررات املاک و مستغلات) یک مرجع نظارتی در دبی است که بخش املاک و مستغلات از جمله قراردادهای اجاره را اداره می‌کند. قوانین خاتمه قرارداد اجاره توسط صاحبخانه در دبی در مقررات RERA مشخص شده‌اند که دستورالعمل‌ها و رویه‌هایی را ارائه می‌دهند که باید رعایت شوند.

طبق قانون اجاره ملک در دبی، صاحبخانه می‌تواند قرارداد اجاره را در موارد زیر فسخ کند:

  • عدم پرداخت اجاره بها: اگر مستأجر نتواند اجاره بها را برای مدت 30 روز یا بیشتر پرداخت کند، موجر می‌تواند اخطار 30 روزه برای تخلیه ملک توسط مستأجر صادر کند.
  • نقض قرارداد: طبق حقوق مالک در دبی، اگر مستأجر هر یک از شرایط و ضوابط قرارداد اجاره را نقض کند، صاحبخانه می‌تواند اخطاری 30 روزه برای مستأجر صادر کند تا تخلف را اصلاح کند. اگر مستأجر نتواند نقض را اصلاح کند، صاحبخانه می‌تواند قرارداد را فسخ کند.
  • استفاده شخصی مالک: اگر مالک بخواهد از ملک برای استفاده شخصی استفاده کند، باید 12 ماه اخطار فسخ قرارداد را به مستأجر بدهد.
  • فروش ملک: اگر مالک ملک را بفروشد، باید 12 ماه اخطار فسخ قرارداد را به مستأجر بدهد.

سؤالات متداول

  1. چه ارگانی بر قوانین املاک و مستغلات در دبی نظارت دارد؟

RERA (آژانس تنظیم مقررات املاک و مستغلات)

  1. مستأجران در دبی تا چند روز بعد از دریافت اخطار فرصت پرداخت اجاره را دارند؟

30 روز

  1. برای سرمایه گذاری در دبی اجاره ملک بهتر است یا خرید؟

خرید ملک بهتر است؛ زیرا ارزش ملک در دبی همواره در حال افزایش است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

بهترین مناطق برای اجاره خانه در دبی

دبی یک مقصد بسیار محبوب برای زندگی و اجاره خانه و آفیس در امارات متحده عربی محسوب می‌شود. این شهر به خاطر هتل‌های مجلل، آسمان‌خراش‌های جذاب و زیرساخت‌های مدرن و همچنین مراکز خرید، رستوران‌های درجه یک جهانی و تفریحات شبانه هیجان‌انگیزش شناخته شده است.

این شهر همچنین به خاطر آب و هوای گرم و سواحل زیبای خود شناخته شده است که آن را به مقصدی محبوب برای کسانی که به دنبال تعطیلات آفتابی هستند، تبدیل کرده است. از طرف دیگر، دبی یک شهر بزرگ و متنوع است؛ بنابراین آشنایی با بهترین مناطق برای اجاره ملک در دبی می‌تواند بسیار دشوار باشد.

بهترین مناطق برای اجاره خانه در دبی

 

اجاره خانه در دبی مارینا

دبی مارینا یک شهرک ساخت دست بشر است که به عنوان یک مقصد مسکونی و توریستی محبوب شناخته می‌شود؛ این منطقه به دلیل ساختمان‌های مرتفع لوکس، قایق‌های تفریحی، رستوران‌ها و مناطق خریدش معروف شده است.

این محله ساحلی به ‌خاطر آپارتمان‌های مرتفع مجلل و بهترین تفریحاتش برای زندگی شبانه در دبی محبوبیت دارد. مرکز خرید دبی مارینا نیز در این منطقه قرار دارد که طیف گسترده‌ای از گزینه‌های خرید و غذاخوری را ارائه می‌دهد و به همین دلیل این منطقه را برای اجاره ملک در دبی مناسب کرده است.

دبی مارینا همچنین یک نقطه محبوب برای فعالیت‌های آبی از جمله: جت اسکی، پاراسلینگ و تورهای قایق است. بازدیدکنندگان می‌توانند در امتداد کانال، بازدیدی از غروب خورشید داشته باشند یا یک قایق تفریحی خصوصی برای دیدن خط ساحلی کرایه کنند.

اجاره خانه در مرکز شهر دبی

مرکز شهر دبی یک منطقه بزرگ در دبی با کاربری‌های متنوع است و برخی از مکان‌های دیدنی و نمادین شهر را شامل می‌شود؛ به همین دلیل یکی از بهترین مناطق برای اجاره ملک در دبی به حساب می‌آید. مرکز شهر در نزدیکی برج خلیفه قرار دارد؛ بنابراین این منطقه یک انتخاب محبوب برای کسانی است که به دنبال یک زندگی در مرکز شهر هستند.

این مکان برخی از جاذبه‌های مهم دبی مانند: مرکز خرید دبی، فواره دبی و اُپرای دبی را در خود جای داده است؛ همچنین چندین هتل مجلل در این منطقه واقع شده‌اند از جمله هتل آرمانی دبی که در خود برج خلیفه قرار دارد.

اجاره خانه در مرکز شهر دبی

 

اجاره خانه در اینترنشنال سیتی دبی

اینترنشنال سیتی دبی یک منطقه بزرگ در شهر دبی است که در الورسان قرار دارد. این منطقه توسط Nakheel Properties و در سال 2002 افتتاح شد. اینترنشنال سیتی به 9 منطقه تقسیم شده که نام هر کدام از آن‌ها یک کشور یا منطقه متفاوت است؛ مانند: چین، انگلستان، فرانسه، یونان، ایتالیا، مراکش، روسیه، اسپانیا و امارات.

این منطقه همچنین شامل چندین امکانات رفاهی مانند: پارک‌ها، امکانات ورزشی و مراکز مراقبت‌های بهداشتی است. به طور کلی، اینترنشنال سیتی دبی یک مقصد مسکونی و تجاری محبوب محسوب می‌شود که ترکیبی منحصر به فرد از فرهنگ‌ها و طیف متنوعی از امکانات رفاهی را ارائه می‌دهد و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای اجاره ملک در دبی است.

اجاره خانه در بَر دبی

یکی از محبوب‌ترین مناطق در میان مهاجران جهت پیدا کردن آپارتمان برای اجاره در دبی، بَر دبی است. ساختمان‌های آپارتمانی، متل‌ها و ویلاهای جادار در این منطقه وجود دارند. اگر تصمیم به نقل مکان به این منطقه دارید، لازم است تا تفاوت قیمت این ساختمان‌ها را بدانید.

بر دبی دارای مناطق فرعی مختلفی نیز هست؛ از مناطق پر جنب و جوش گرفته تا محله‌های آرام و خانوادگی همگی در این منطقه وجود دارند. یکی از جاذبه‌های قابل توجه در بر دبی، مسجد جامع است که یکی از بزرگ‌ترین مساجد دبی محسوب می‌شود و دارای معماری خیره کننده اسلامی و طراحی‌های پیچیده است.

اجاره خانه در النهده دبی

النهده محله‌ای است که در قسمت شرقی شهر دبی واقع شده است. النهده یک منطقه مسکونی است که در بین مهاجران، به ویژه کسانی که از جنوب آسیا مهاجرت کرده‌اند، بسیار محبوب است. النهده به خاطر گزینه‌های مسکن مقرون به صرفه و موقعیت مکانی مناسب، با دسترسی آسان به بزرگراه‌های اصلی و حمل و نقل عمومی معروف است.

محله النهده به دلیل موقعیت ایده‌آل و دسترسی عالی به مرکز شهر برای اجاره ملک در دبی بسیار مناسب است. مزیت اصلی و دلیل محبوبیت این منطقه نسبت به مناطق دیگر، سهولت رفت و آمد در این منطقه و رفتن به مرکز شهر دبی است.

وجود مدارس درجه یک در این محله سبب شده تا طبقه کارگر ترجیح دهند در این منطقه اقامت داشته باشند. بسیاری از خانواده‌هایی که فرزندانشان در سن مدرسه هستند، ترجیح می‌دهند ملکی را در یکی از چندین مجتمع آپارتمانی در این منطقه اجاره یا خریداری کنند.

اجاره خانه در النهده دبی

 

اجاره خانه در روستای جمیرا دبی

روستای جمیرا (JVC) یک منطقه مسکونی است که در قلب دبی و در نزدیکی دبی مارینا، برج‌های دریاچه جمیرا و امارات هیلز واقع شده است. JVC به ‌خاطر فضای خانوادگی که دارد، به دلیل پارک‌ها و زمین‌های بازی که در سراسر آن پراکنده شده‌اند، معروف شده است.

این منطقه ترکیبی از خانه‌های شهری، آپارتمان‌ها و ویلاها را در خود جای داده است که آن را به انتخابی محبوب برای خانواده‌ها، متخصصان جوان و بازنشستگان جهت اجاره ملک در دبی تبدیل کرده است.

اجاره خانه در البرشا دبی

البرشا یک مجتمع مسکونی و تجاری است که در قسمت غربی شهر و در نزدیکی جزیره مصنوعی معروف نخل جمیرا واقع شده است. البرشا به‌ خاطر ویلاهای مجلل، آپارتمان‌ها و خانه‌های شهری خود معروف شده که آن را به انتخابی محبوب برای شهروندان مرفه و مهاجران سرمایه گذار تبدیل می‌کند.

این منطقه همچنین مرکز چندین مدرسه بین‌المللی است که سبب شده تا خانواده‌ها برای اجاره ملک در دبی، این منطقه را انتخاب کنند. البرشا 1، البرشا 2، البرشا 3، البرشا جنوبی و ارتفاعات البرشا پنج منطقه فرعی البرشای دبی هستند.

در حالی که بیشتر ویلاها در میان روستاهای مختلف پراکنده شده‌اند، Al Barsha 1 مرکز بیشتر ساختمان‌های آپارتمانی، فروشگاه‌ها و غذاخوری‌ها است. موقعیت مکانی البرشا، رفت و آمد روزانه را بسیار راحت می‌کند. شما در این منطقه می‌توانید گزینه‌های جذابی را برای اجاره آپارتمان مبله دبی نیز پیدا کنید.

اجاره خانه در البرشا دبی

 

اجاره خانه در واحه سیلیکون دبی

واحه سیلیکون دبی (DSO) یک پارک فناوری و منطقه آزاد است که در قسمت شرقی شهر و نزدیک فرودگاه بین‌المللی دبی واقع شده است. این محله 7.2 میلیون متر مربعی که به عنوان واحه سیلیکون نیز شناخته می‌شود، در تقاطع جاده شیخ محمد بن زاید و جاده دبی – العین واقع شده است.

این منطقه که در سال 2004 تأسیس شد، تلفیقی ایده‌آل از فضاهای مسکونی، تفریحی و تجاری است. علاوه بر امکانات تجاری و تحقیقاتی، DSO دارای مجتمع‌های مسکونی، مراکز خرید و امکانات تفریحی است. برخی از جاذبه‌های محبوب در این منطقه عبارت‌اند از: آمفی‌تئاتر DSO و توسعه پارک سیلیکون.

اجاره خانه در میردف دبی

میردف یک محله مسکونی است که در قسمت شرقی شهر، نزدیک فرودگاه بین‌المللی دبی و مرکز خرید فستیوال سیتی دبی واقع شده است. Mirdif زندگی در حومه شهر را ارائه می‌دهد که برای خانواده‌ها جهت اجاره ملک در دبی ایده‌آل است.

این منطقه در طول چند دهه گذشته به طور قابل توجهی تغییر کرده است؛ بخصوص زمانی که با محله‌های جدیدتر شهر مقایسه می‌شود. ساکنان میردف که بسیاری از آنها سال‌هاست در آنجا زندگی می‌کنند، علی رغم تفاوت‌هایی که با مناطق دیگر دارد، آن را دوست دارند.

اجاره خانه در Arabian Ranches دبی

Arabian Ranches در حومه دبی واقع شده و به خاطر ویلاهای بزرگ، پارک‌های زیبا و زمین گلف بزرگش شهرت دارد. این منطقه یک انتخاب محبوب برای خانواده‌ها جهت اجاره ملک در دبی و کسانی که به دنبال سبک زندگی حومه‌ای هستند، شناخته شده است.

این منطقه طیف وسیعی از امکانات از جمله: مدارس، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و مراکز تناسب اندام را ارائه می‌دهد. همچنین باشگاه گلف Arabian Ranches دارای یک زمین گلف قهرمانی، یک باشگاه ورزشی و یک رستوران است.

اجاره خانه در الرشیدیه دبی

منطقه الرشیدیه دبی دارای ویلاهایی است که برای خانواده‌هایی که به دنبال خانه در مرکز دبی قدیم هستند، بسیار راحت و مناسب است. الرشیدیه دبی در نزدیکی بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی دبی قرار دارد؛ بنابراین گزینه ایده‌آلی برای اجاره ملک در دبی محسوب می‌شود.

منطقه الرشیدیه با داشتن ایستگاه مترو و مسیرهای اتوبوس، مطمئناً یکی از بهترین مناطق مسکونی در دبی برای کسانی است که خودرو ندارند. علاوه بر این، پارک‌ها، کتابخانه‌ها، مدارس و مغازه‌های زیادی در این محله وجود دارند. کتابخانه عمومی الرشیدیه یکی از برترین کتابخانه‌های عمومی در شهر دبی است.

اجاره خانه در الرشیدیه دبی

 

اجاره خانه در دیره دبی

دیره قدیمی‌ترین محله تجاری در دبی است. این منطقه یکی از مکان‌های معروف شهر برای زندگی، کار و اجاره ملک در دبی است. منطقه دیره به دلیل بازار طلا و مراکز تجاری جذاب در بین گردشگران شناخته شده است.

این منطقه یکی از محله‌های مسکونی و پررونق برای اجاره آپارتمان در دبی محسوب می‌شود. شما می‌توانید از خانه‌های یک خوابه تا چهار خوابه را برای اجاره در این منطقه پیدا کنید.

قیمت اجاره ملک در دبی

بر اساس روندی که بازار املاک امارات در پیش گرفته، هزینه اجاره ملک در دبی در مناطق پرطرفدار همچنان در حال افزایش است و بازار را برای صاحبخانه‌ها و فروشندگان مطلوب می‌کند؛ البته این افزایش قیمت‌ها سبب شده تا مستأجران با قیمت‌های نجومی اجاره در برخی مناطق معروف دبی روبرو شوند.

این رونق مداوم در قیمت ملک به دلیل تقاضای شدید در بین متقاضیان بومی و مهاجران برای اجاره املاک لوکس و مقرون به صرفه در دبی ایجاد شده است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

قیمت اجاره آپارتمان ارزان در دبی در مناطق محبوب دبی تا 17 درصد افزایش یافته است؛ در حالی که این افزایش قیمت برای آپارتمان‌های لوکس تا 32 درصد نیز مشاهده شده است. همچنین ویلاهای با قیمت مناسب در محله‌های معروف تا 50 درصد افزایش اجاره را تجربه کرده‌اند؛ در حالی که هزینه اجاره ویلاهای لوکس در دبی تا 70 درصد افزایش پیدا کرده است.

توجه داشته باشید که قیمت‌های ذکر شده در ادامه مقاله با توجه به آخرین نوسانات بازار املاک دبی آورده شده‌اند و ممکن است زمانی که شما این مقاله را مطالعه می‌کنید، قیمت‌ها افزایش پیدا کرده باشند.

قیمت اجاره آپارتمان در دبی

برای اجاره ملک در دبی با قیمت ارزان، مستأجران روستای دایره‌ای جمیرا (JVC) را ترجیح می‌دهند. هزینه اجاره آپارتمان در روستای جمیرا در نیمه اول سال 2023 از 15 تا 18 درصد افزایش یافته است. به طور متوسط آپارتمان‌های استودیویی با 44 هزار درهم اجاره داده شده‌اند، در حالی که آپارتمان‌های یک خوابه و دو خوابه با قیمت 63 هزار درهم قیمت گذاری شده‌اند.

قیمت اجاره آپارتمان در دبی

 

مستأجران به تازگی به آپارتمان‌های با قیمت مناسب در بَر دبی، النهده، دیره و دبی اینترنشنال سیتی گرایش پیدا کرده‌اند. درخواست اجاره آپارتمان به طور کلی بین 6 تا 16 درصد افزایش یافته است. بارزترین افزایش در درخواست اجاره در النهده مشاهده شده که ممکن است در نتیجه افزایش تقاضا برای املاک مقرون به صرفه در این منطقه باشد.

مستأجرانی که اجاره آپارتمان‌های لوکس در دبی را انتخاب می‌کنند، در طول نیمه اول سال 2023 از املاک دبی مارینا حمایت کرده‌اند. قیمت اجاره ملک در دبی مارینا تا 14 درصد افزایش یافته است. در نیمه اول سال 2023، هزینه اجاره آپارتمان در دبی مارینا به طور متوسط 107 هزار درهم برای یک خوابه، 155 هزار درهم برای دو خوابه و 247 هزار درهم برای واحدهای سه خوابه بود.

هزینه اجاره آپارتمان در روستای جمیرا آپارتمان استودیویی: 44 هزار درهم
آپارتمان یک خوابه: 50 تا 63 هزار درهم
آپارتمان دو خوابه: 60 تا 72 هزار درهم
هزینه اجاره آپارتمان در دبی مارینا آپارتمان یک خوابه: 107 هزار درهم
آپارتمان دو خوابه: 155 هزار درهم
آپارتمان یک خوابه: 247 هزار درهم

قیمت اجاره خانه ویلایی در دبی

برای اجاره ملک در دبی، DAMAC Hills 2 به عنوان بهترین انتخاب در سال 2023 برای مستأجران آینده‌نگری است که در جستجوی خانه‌های ویلایی ارزان هستند. هزینه اجاره ویلا در داماک هیلز 2 تا 42 درصد افزایش یافته است و به طور میانگین 77 هزار درهم برای خانه‌های سه خوابه، 101 هزار درهم برای خانه‌های چهار خوابه و 121 هزار درهم برای خانه‌های پنج خوابه در نیمه اول 2023 افزایش یافته است.

هزینه اجاره ملک در دبی و در منطقه میردف برای ویلاهای سه خوابه و چهار خوابه تا 13 درصد افزایش قیمت داشته که به ترتیب به 112 هزار درهم و 127 هزار درهم رسید. قیمت اجاره ویلاهای پنج خوابه در میردف با ارزش 141 هزار درهم بدون تغییر باقی مانده است.

دبی هیلز استیت به عنوان محبوب‌ترین گزینه برای اجاره ویلاهای لوکس در دبی ظاهر شده است. هزینه اجاره‌خانه‌های چهار و شش خوابه در دبی هیلز استیت تا 26 درصد افزایش یافته که به ترتیب به 319 هزار درهم و 1.77 میلیون درهم رسیده است. متوسط اجاره‌خانه‌های پنج خوابه پس از کاهش 1.53 درصدی در نیمه اول سال 2023، به 394 هزار درهم رسید.

البرشا نیز گزینه مورد علاقه مستأجران پردرآمد برای اجاره ملک در دبی است. اجاره‌خانه‌های چهار خوابه در البرشا به طور متوسط 296 هزار درهم و خانه‌های پنج خوابه به قیمت 369 هزار درهم اجاره داده شده‌اند؛ در حالی که خانه‌های شش خوابه 457 هزار درهم قیمت دارند.

هزینه اجاره خانه ویلایی در داماک هیلز ویلای سه خوابه: 77 هزار درهم
ویلای چهار خوابه: 101 هزار درهم
ویلای پنج خوابه: 121 هزار درهم
هزینه اجاره خانه ویلایی در میردف ویلای سه خوابه: 112 هزار درهم
ویلای چهار خوابه: 127 هزار درهم
ویلای پنج خوابه: 141 هزار درهم
هزینه اجاره خانه ویلایی در دبی هیلز ویلای چهار خوابه: 319 هزار درهم
ویلای پنج خوابه: 394 هزار درهم
ویلای شش خوابه: 1.77 میلیون درهم
هزینه اجاره خانه ویلایی در البرشا ویلای چهار خوابه: 296 هزار درهم
ویلای پنج خوابه: 369 هزار درهم
ویلای شش خوابه: 457 هزار درهم

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

قیمت اجاره ملک تجاری در دبی

موقعیت استراتژیک دبی، آن را به مرکز بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی و برجسته تبدیل کرده است. در واقع، دبی مناطق خاص صنعتی را برای جذب مشاغل و راه اندازی دفاتر تجاری ایجاد کرده است. این مکان‌ها با زیرساخت‌ها  و قوانین مناسب برای کسب‌وکار مجهز هستند.

املاک تجاری در دبی شامل انبارها، فروشگاه‌های خرده فروشی، دفاتر، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و… هستند. اتباع خارجی می‌توانند از مالکیت صد در صد در مناطق آزاد دبی مانند: مرکز مالی بین‌المللی دبی برخوردار شوند.

در واقع، امارات متحده عربی بیش از 30 منطقه آزاد چند شاخه‌ای دارد تا به کسب و کارها در صرفه جویی در زمان و تلاش کمک کند؛ بنابراین املاک تجاری برای اجاره ملک در دبی بسیار مورد توجه قرار دارند و اطلاع از قیمت اجاره‌ها بسیار مهم است.

با معرفی ویزای طلایی و قوانین شرکتی در سال 2022، سرمایه گذاران برای شروع یا گسترش تجارت خود به دبی هجوم آوردند. دبی به دلیل بازگشت سرمایه بالاتر در املاک، به ویژه املاک تجاری، شناخته شده است. مکان ملک تجاری اصلی‌ترین عاملی است که بر قیمت اجاره آن تأثیر می‌گذارد.

حمل و نقل و امکانات رفاهی نیز نقش مهمی در تعیین قیمت املاک تجاری ایفا می‌کنند. برای مثال، داشتن یک دفتر در نزدیکی مترو و رستوران ممکن است بیش از یک دفتر در یک منطقه صنعتی هزینه داشته باشد.

شما نمی‌خواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید که فاقد تجهیزات یا امکانات مورد نیاز شما باشد. اتاق‌های جلسه، فضاهای کاری مشترک و… هزینه اجاره ملک در دبی را افزایش می‌دهند. نکات زیر را در زمان اجاره ملک تجاری در دبی در نظر داشته باشید.

هوشمندانه انتخاب کنید

دبی به دلیل اقتصاد نوین و قوانین تجارت معاف از مالیات خود شهرت زیادی داشت. متأسفانه بسیاری از مردم از مقررات شرکتی و اینکه بسیاری از خدمات و کالاها واجد شرایط معافیت مالیات بر ارزش افزوده نیستند، بی اطلاع هستند. از این رو، انتخاب آگاهانه قبل از اجاره ملک در دبی بسیار مهم است.

یک مکان مناسب برای اجاره دفتر کار خود پیدا کنید

هر مرحله از راه اندازی کسب و کار در دبی، از گرفتن گواهی عدم اعتراض (NOC) تا آشنایی با حقوق مستأجر، ضروری است. برای مثال، درک قوانین بازار املاک امارات، به ویژه حق انتفاع و مستحبات، مدیریت یک کسب و کار را آسان‌تر کرده و از موانع آینده جلوگیری می‌کند.

قیمت اجاره ملک تجاری در دبی

 

نکات مهم در خرید یا اجاره ملک در دبی

در پایان راهنمای کامل اجاره‌ خانه در دبی، لازم است تا چند نکته مهم را که در زمان خرید و اجاره مستغلات در دبی اهمیت پیدا می‌کنند، در نظر بگیرید. این نکات به شما کمک می کنند تا دیدی واضح از بازار املاک و مستغلات دبی و امارات داشته باشید و تجزیه و تحلیلی دقیق را در این باره انجام دهید.

وضعیت بازار

بر اساس وضعیت مالی خود، در مورد بازار فعلی املاک و مستغلات جستجو کنید و ببینید که آیا برای شما مناسب است یا خیر. همچنین بهتر است روند هزینه‌ها را در بهترین مناطق دبی برای خرید ملک در چند سال گذشته در نظر بگیرید.

مطمئن شوید که به تحقیق و مقایسه مزایای مختلف و هزینه‌های مربوطه پرداخته‌اید. با یک کارشناس املاک صحبت کنید و از او راهنمایی بگیرید تا مطمئن شوید که تصمیم درستی می‌گیرید.

مدت اقامت

مدت زمان اقامت خود را قبل از هر تصمیمی در نظر بگیرید. برای مثال، اگر قرار است کمتر از پنج سال در دبی بمانید، اجاره ملک در دبی منطقی‌تر از خرید است؛ اما در صورتی که قصد دریافت اقامت بلند مدت امارات متحده را دارید، خرید ملک را به شما توصیه می کنیم.

میزان بودجه

میزان پولی را که باید برای اجاره و سایر هزینه‌های مربوط به مسکن مانند: برق، پارکینگ و هزینه حیوانات خانگی کنار بگذارید، مشخص کنید. وقتی صحبت از تعیین بودجه برای اجاره به میان می‌آید، قانون 30 درصد و مدل 50-30-20 دو دستورالعمل پذیرفته شده هستند.

این نکته همچنین می‌تواند راهی برای محدود کردن اجاره‌هایی باشد که با شرایط شما متناسب هستند؛ زیرا برخی از صاحبخانه‌ها از مستأجران می‌خواهند که حداقل سه برابر اجاره ماهانه را دریافت کنند. پیدا کردن ملک اجاره‌ای که بتوانید از پس پرداخت آن برآیید و نیازی به متحمل شدن هزینه‌های ماهانه زیاد مربوط به اجاره نداشته باشید، یک نکته کلیدی است.

نکات مهم در خرید یا اجاره ملک در دبی
اجاره ملک در دبی

 

در نظر گرفتن امکانات ملک

امکاناتی را که در زمان اجاره ملک در دبی نیاز دارید، مشخص کنید؛ باید به دقت در مورد امکاناتی که در اجاره می‌خواهید، فکر کنید؛ زیرا احتمالاً حداقل یک سال در آنجا اقامت خواهید داشت. امکانات رفاهی آپارتمان، ویژگی‌ها یا خدماتی هستند که مستأجران می‌توانند در حین اقامت از آنها استفاده کنند.

یک سالن ورزشی یا پارکینگ ممکن است در ساختمان قرار داشته و برای برخی افراد بسیار مهم باشد. همچنین ممکن است برخی از امکانات برای بسیاری از متقاضیان چندان اهمیتی نداشته باشد.

مراجعه به سایت‌های اجاره ملک

تعداد زیادی اپلیکیشن اجاره خانه در دبی در دسترس هستند که می‌توانند در یافتن ملک مناسب به شما کمک کنند. این برنامه‌ها، گزینه‌های اجاره‌ای را با اطلاعات به‌روز در مورد هر واحد ارائه می‌کنند و به شما امکان می‌دهند تا فهرست‌ها را بر اساس قیمت، نوع ملک، تعداد اتاق‌خواب‌ها و حمام‌ها، زمان مورد نظر برای نقل مکان و سایر عوامل فیلتر کنید.

برخی از گزینه‌های موجود برای انتخاب بهترین سایت اجاره ملک در دبی می‌توانند به شما اطلاع دهند که آیا آپارتمان دیگری مطابق با شرایط شما وجود دارد یا در حال حاضر برای اجاره در دسترس نیست.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

گرفتن عکس از ملک اجاره‌ای

قبل از نقل مکان، از تمامی بخش‌های ملک اجاره‌ای عکس بگیرید. به شما توصیه می‌کنیم که به محض دریافت کلید آپارتمان و قبل از آوردن وسایل خود از ملک مورد نظر و وسایل آن عکس بگیرید. اگر قبل از نقل مکان به داخل آپارتمان مشکلی در کف‌پوش، درها یا هر بخش دیگری پیدا کردید، می‌توانید با ارائه مدرک ثابت کنید که در زمان اقامت خود به ملک آسیبی وارد نکرده‌اید.

دریافت بیمه اجاره نامه

در صورت آسیب دیدن یا تخریب ملک اجاره‌ای، بسیاری از صاحبخانه‌ها به بیمه اجاره‌ دهنده نیاز دارند. بیمه نامه متداول اجاره دهندگان مشخص می‌کند که در زمان اجاره ملک در دبی، کدام دارایی‌ها و تحت چه شرایطی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

نکات مهم در خرید یا اجاره ملک در دبی
اجاره ملک در دبی

 

افدل گروپ چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟

اگر به تازگی کسب و کار خود را در امارات راه اندازی کرده‌اید و به دنبال شرایط اجاره ملک در دبی یا شهرهای دیگر این کشور هستید، افدل گروپ می‌توانید با مشاوره‌های تخصصی خود به شما کمک کند و جدیدترین شرایط خرید یا اجاره ملک را به اطلاع شما برساند.

فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما چه ماهیتی داشته باشد؛ به هر حال به یک مکان مناسب برای اجاره دفتر کار در دبی نیاز پیدا خواهید کرد؛ اما شاید پیدا کردن یک مکان یا منطقه مناسب برای اجاره ملک در دبی جهت شروع تجارت، کار سختی باشد.

شرکت افدل با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و باتجربه، شما را برای دریافت اقامت و ویزای کاری امارات راهنمایی کرده و با توجه به جدیدترین شرایط اجاره مغازه در دبی یا اجاره رستوران در دبی به شما کمک می‌کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

همچنین اگر قصد اجاره آپارتمان در دبی را دارید، لازم است تا با بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مناطق آشنا شوید و بر اساس نیاز و سلیقه خود نسبت به اجاره ملک در دبی اقدام کنید. انواع آپارتمان‌ها با امکانات و قیمت‌های متفاوت در دسترس هستند تا شما یکی را برای اقامت خود در شهر دبی انتخاب کنید؛ پس دریافت مشاوره می‌توانید تأثیر زیادی بر انتخاب صحیح شما داشته باشد.

افدل گروپ چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟

 

سخن آخر

اجاره ملک در دبی چه شرایطی دارد؟ اجاره خانه در دبی چقدر است؟ این‌ها سؤالات مهمی هستند که پیرامون اجاره املاک در شهر دبی مطرح می‌شوند و ما سعی کردیم تا در این مقاله به بهترین شکل ممکن به این سؤالات پاسخ بدهیم. با این اطلاعات و مقایسه بین اجاره یا خرید ملک، می توانید تصمیمی منطقی بر اساس شرایط خود بگیرید.

توجه داشته باشید که برای اجاره ملک در دبی باید از شرایط و قوانین جدید کشور امارات مطلع باشید و بر اساس نیاز و سلیقه خود اقدام کنید. برای دستیابی به این هدف لازم است تا با مشاوران متخصص افدل گروپ تماس گرفته و جدیدترین اخبار و شرایط مربوط به مهاجرت و اجاره ملک را از آن‌ها بخواهید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

سؤالات متداول

  1. بهترین مناطق برای اجاره ملک در دبی کدام‌اند؟

دبی مارینا، اینترنشنال سیتی دبی، روستای جمیرا، دیره، میردف و…

  1. هزینه اجاره آپارتمان در روستای جمیرا چقدر است؟

آپارتمان استودیویی 44 هزار، یک خوابه 50 تا 63 هزار و دو خوابه 60 تا 72 هزار درهم در سال

  1. منطقه الرشیدیه چه امکاناتی برای اجاره ملک در دبی دارد؟

ایستگاه مترو، مسیرهای اتوبوس، پارک‌ها، کتابخانه‌ها، مدارس، مغازه‌ها و کتابخانه عمومی الرشیدیه

  1. قیمت اجاره خانه ویلایی در داماک هیلز چگونه است؟

ویلای سه خوابه 77 هزار، چهار خوابه 101 هزار و پنج خوابه 121 هزار درهم در سال

11 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *