شرایط کار در دبی برای ایرانیان در 2024- قوانین جدید + درآمد

شرایط کار در دبی

کار در دبی برای ایرانیان 2024

شرایط زندگی و کار در دبی چگونه است؟ اگر قصد مهاجرت به دبی و زندگی در این شهر لوکس را دارید، باید قبل از هر چیز با شرایط کاری دبی آشنایی داشته باشید. کسب اطلاعات کافی از این شرایط می‌تواند در پیدا کردن یک شغل مناسب و پردرآمد به شما کمک کند.

نکته جالبی که باید درباره شهر دبی بدانید این است که با وجود بالا بودن هزینه‌های زندگی در دبی، کار در این شهر سودآور است؛ زیرا دستمزدها بالا هستند و مالیات کمی در اقتصاد کشور امارات تعریف شده است. به همین دلیل ایرانیان زیادی نسبت به مهاجرت و دریافت اقامت دبی اقدام کرده‌اند.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

اما چگونه می‌توان در دبی کار کرد؟ اگر شما هم به دنبال پیدا کردن پاسخ این سؤال هستید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله به بررسی شرایط کار در دبی برای ایرانیان و سؤالات پیرامون آن خواهیم پرداخت.

کار در دبی برای ایرانیان

 

 

ویدیو : کار در دبی

 

 

پادکست : شرایط کامل کار در دبی

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

ویژگی‌های اقتصاد دبی و امارات

اقتصاد روبه‌رشد دبی و وجود زیرساخت‌های اقتصادی ایده‌آل سبب شده‌اند تا مهاجرت به امارات و کار در این کشور به یکی از گزینه‌های مناسب برای ایرانیان تبدیل شود. میزان مهاجرت به دبی به قدری افزایش یافته که پیش‌بینی می‌شود این میزان در چند سال آینده نیز همین روند صعودی را داشته باشد و جمعیت مهاجران امارات بیشتر از قبل شود.

از طرف دیگر، نرخ بیکاری در دبی بسیار پایین است و همین مزیت باعث شده تا آمار مهاجرت از کشورهایی مانند: ایران، افغانستان، یمن، پاکستان و سایر کشورهای خاورمیانه به امارات بالا باشد. از دلایل دیگر افزایش درخواست کار در دبی می‌توان به پایین بودن میزان مالیات در کشور امارات متحده عربی اشاره کرد.

اقتصاد کشور امارات بیشتر بر پایه نفت و گردشگری اداره می‌شود و نرخ بیکاری در این کشور کمتر از 3 درصد است؛ همین مزیت، بسیاری از ایرانیان را به مهاجرت و کار در دبی ترغیب کرده است.

 

ویژگی های اقتصاد دبی و امارات

مزایای کار در دبی چیست؟

مزایای فوق‌العاده‌ای که دریافت ویزای امارات از طریق کار در این کشور دارد، سبب شده‌اند تا مهاجرت به این کشور برای کار بیشترین تقاضا را در میان روش‌های دیگر مهاجرت داشته باشد. با وجود اینکه بیشتر سرمایه و پیشرفت دبی به خاطر صنایع نفتی عظیم آن است، اما اقتصاد این منطقه در حال حرکت به سوی صنایع دیگر هم است.

حوزه‌های گردشگری، تکنولوژی، فناوری و… در دبی به سرعت در حال پیشرفت هستند و راه را برای مهاجرت متخصصان به این کشور پیشرفته هموار کرده‌اند. البته نکته قابل توجه در این زمینه این است که کاریابی در امارات باید با دقت کامل انجام شود تا به هدف مورد نظر خود برسید.

از مهم‌ترین و بارزترین مزایای کار در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون قوانین مالیات بر درآمد
  • راحت بودن ثبت شرکت
  • دارای سیستم بهداشتی مدرن
  • کیفیت بالای زندگی
  • میزان دستمزد بالا
  • تفریحات عالی

مهم‌ترین شرایط کار در دبی

شهر دبی فرصت‌های زیادی را برای کار و سرمایه‌گذاری در اختیار مهاجران قرار می‌دهد و شاید به همین دلیل است که برخی از افراد این شهر را با نام «شهر فرصت‌ها» می‌شناسند. فرصت‌های شغلی متعددی که برای کار در امارات وجود دارند، در اختیار بومی‌ها و مهاجران قرار داده می‌شوند؛ اما کار در امارات و دبی برای مهاجران شرایط خاصی دارد.

اولین شرطی که باید برای کار در دبی در نظر داشته باشید، اخذ ویزای کار دبی است. البته معمولاً روند دریافت ویزای کار در دبی توسط کارفرمای اماراتی انجام می‌شود و هزینه‌های مربوط به اخذ این ویزا نیز برعهده کارفرما است؛ البته شرایط استخدامی در دبی برای همه افراد و مشاغل یکسان نیست و ممکن است این روند برای برخی از افراد متفاوت باشد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

با این حال می‌توان گفت که شرایط اخذ ویزای کار دبی به طور کلی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • درخواست از سوی کارفرما جهت دریافت تأییدیه از وزارت کار امارات
  • دریافت ویزا به مدت 30 روز برای ورود متقاضی به دبی
  • درخواست از سوی کارفرما جهت دریافت کارت کار یا مجوز کار در امارات
  • اخذ کارت شناسایی از طریق ویزای کار و پاسپورت معتبر
  • انجام معاینات پزشکی مربوطه
  • دریافت ویزای اقامت امارات و درج ویزای اقامت دبی در پاسپورت کشور مبدأ
  • امکان شروع فعالیت کاری متقاضی بعد از دریافت اقامت، مجوز کار و تمامی شرایط مورد نیاز

مهمترین شرایط کار در دبی

 

انواع ویزا برای کار در امارات و دبی

نکته قابل توجه در رابطه با شرایط کار در دبی این است که ویزای خاصی با عنوان ویزای کار برای مهاجرانی که قصد کار و سرمایه‌گذاری در دبی را دارند، صادر نمی‌شود؛ بلکه لازم است تا پس از دریافت اقامت دبی نسبت به اخذ کارت کار اقدام کنید.

کارت یا مجوز کار یک نوع کارت شناسایی است که برای افراد خارجی که قصد کار در امارات را دارند، صادر می‌شود. توجه داشته باشید که در صورت به همراه نداشتن این کارت، جریمه خواهید شد.

برای پیدا کردن کار در دبی، گزینه‌های مختلفی پیش روی ایرانیان قرار دارند؛ بنابراین باید بر اساس شرایط و هدف خود نسبت به دریافت ویزا اقدام کنید. با وجود ویزاهای مختلفی که برای زندگی در امارات تعریف شده‌اند، اما تنها تعدادی از آن‌ها اجازه کار در دبی را به شما می‌دهند. در ادامه ویزاهای مربوط به کار در امارات و دبی بررسی شده‌اند.

انواع ویزای کار در دبی و امارات

 

ویزای بازدیدکننده

ویزای بازدیدکننده یا Visitor Visa برای کسانی مناسب است که جویای کار در دبی هستند و می‌خواهند یک کارفرما در دبی پیدا کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، می‌توانید نسبت به دریافت انواع ویزای بازدیدکننده مانند: ویزای فرودگاهی و ویزای توریستی اقدام کنید. البته تا زمانی که موفق به دریافت مجوزهای لازم برای اقامت و کار در دبی نشده‌اید، نمی‌توانید در دبی کار کنید.

ویزای دانشجویی

از سال 2017 به بعد، دانشجویانی که در دبی تحصیل می‌کنند می‌توانند در مشاغل پاره‌وقت مشغول به کار شوند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که این روش تنها برای دانشجویان مناسب است؛ بنابراین اگر قصد مهاجرت به دبی از طریق کار و سرمایه‌گذاری در امارات را دارید، بهتر است از روش‌های دیگر استفاده کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

ویزای طلایی امارات

ویزای طلایی یا گلدن ویزا یکی از محبوب‌ترین ویزاهای کشور امارات متحده عربی برای کار در دبی است که برای اقامت بلندمدت مهاجران صادر می‌شود. این نوع ویزا به افراد با تخصص‌های خاص و نخبه‌ها تعلق می‌گیرد و به صورت 5 یا ۱۰ساله صادر می‌شود.

مزایای انحصاری این نوع ویزا سبب شده‌اند تا ویزای طلایی در بین ایرانیان نیز بسیار محبوب باشد. آیا می‌دانید که این نوع ویزا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ سرمایه‌گذاران، نخبگان، دانشمندان، کارآفرینان، متخصصان و… از گروه‌های واجد شرایط جهت اخذ ویزای طلایی برای کار در دبی هستند.

از مزایای انحصاری گلدن ویزا برای راه‌اندازی کسب و کار در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صدور ویزای ورود ۶ماهه به همراه امکان تردد تا زمان دریافت اقامت
  • امکان اسپانسری همسر و فرزندان
  • امکان اقامت اعضای خانواده در امارات تا پایان مدت مجوز در صورت فوت دارنده ویزا
  • بدون نیاز به داشتن اسپانسر
  • امکان حمایت از کارگران خانگی
  • و…

ویزای طلایی امارات

 

ویزای همسر

در صورتی که همسر شما در دبی کار می‌کند و شرایط لازم را برای حمایت از شما دارد، می‌تواند اسپانسر شما شود. در این صورت می‌توانید به دبی مهاجرت کرده و اقامت این شهر را دریافت کنید. پس از مهاجرت به دبی هم می‌توانید از طریق ثبت شرکت در دبی یا روش‌های دیگر، فعالیت خود را در امارات آغاز کنید.

ویزای همسر برای دبی

 

 

سؤالات متداول

  1. اقتصاد امارات بر پایه چیست؟

نفت و گردشگری

  1. دلایل محبوبیت دبی برای کار کدام‌اند؟

نرخ بیکاری بسیار پایین، اقتصاد روبه‌رشد و مالیات کم

  1. آیا برای کار در شهر دبی به مجوز نیاز دارم؟

بله داشتن کارت یا مجوز کار برای مهاجرانی که قصد کار در دبی را دارند، لازم است.

  1. ویزای طلایی امارات به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

سرمایه‌گذاران، نخبگان، دانشمندان، کارآفرینان، متخصصان و…

  1. نرخ بیکاری در دبی چقدر است؟

3 درصد

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مشاغل مورد نیاز در دبی

فرصت‌های شغلی متعددی برای کار در دبی وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به توانایی خود در یکی از آن‌ها ورود پیدا کرده و فعالیت کنید. یکی از روش‌های متداول کار در این شهر برای ایرانیان، ثبت شرکت در امارات است؛ این روش به دلیل راحتی و کم‌هزینه‌تر بودن نسبت به روش‌های دیگر، بسیار مورد توجه مهاجران خارجی قرار گرفته است.

اما اگر امکان ثبت شرکت را هم نداشته باشید، اقتصاد پایدار امارات متحده عربی به شما این امکان را می‌دهد تا در حوزه تخصصی خود به موفقیت برسید. در جدول زیر تعدادی از محبوب‌ترین مشاغل مورد نیاز در دبی را نام برده‌ایم.

کار حسابداری در دبی کار داروسازی در دبی
کار دامپزشکی در دبی ناخن کار در دبی
کار خدماتی در دبی کار دندانپزشکی در دبی
کارگری در دبی کار خیاطی در دبی
کار پزشکی در دبی کار پرستاری در دبی
کار جوشکاری در دبی کار تراشکاری در دبی
کار تعمیرات موبایل در دبی کار تأسیسات در دبی
کار نجاری در دبی کار غواصی در دبی

مشاغل مورد نیاز دبی

کار در دبی با جای خواب

داشتن محلی برای اقامت یکی از دغدغه‌های بسیار مهم مهاجران خارجی در کشور امارات متحده عربی است؛ زیرا این افراد در صورت داشتن جای خواب می‌توانند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد قبل از مهاجرت به دبی به فکر تعیین محل اقامت خود هستند.

برخی از کسب و کارهای فعال در شهر دبی مجهز به محل اقامت برای کارکنان خارجی خود هستند و سکونت کارمندان خود را برعهده دارند. سکونت رایگان یک مزیت بسیار مهم در یافتن کار در دبی به شمار می‌رود و می‌تواند کاهش چشمگیری در هزینه‌های شما داشته باشد.

بعضی از کارفرمایان در دبی علاوه بر محل سکونت رایگان، هزینه رفت‌وآمد و خوراک کارکنان خود را نیز پرداخت می‌کنند؛ این امر برای بسیاری از مهاجرانی که به‌دوراز خانواده خود در دبی کار می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشاوره تخصصی در زمینه کار در دبی

کار در دبی چگونه است؟ برای پاسخ دادن به این سؤال باید شرایط خود را در نظر بگیرید. تخصص و دانش شما نقش مهمی در پیدا کردن شغل موردنظرتان دارد. بهتر است تا قبل از هر اقدامی با مشاوران حقوقی و متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بهترین راه را پیش پای شما بگذارند.

مشاوران افدل گروپ با داشتن سابقه درخشان در حوزه مهاجرت کاری به دبی، شما را راهنمایی کرده و از ابتدا تا انتهای این راه همراه شما خواهند بود. برای اطلاع از جدیدترین شرایط و قوانین مربوط به کار در دبی می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی ما در تیم افدل گروپ بهره‌مند شوید.

در صورتی که درباره شیوه پیدا کردن کار متناسب با مهارت خود، هزینه ویزای کار دبی و مسائل پیرامون این موضوع سؤالی دارید، با مشاوران افدل گروپ تماس بگیرید.

مشاوره تخصصی در زمینه کار در دبی

 

در انتها

امروزه کار در دبی به یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی به دبی شناخته می‌شود؛ زیرا نرخ بیکاری و شرایط اقتصادی در ایران سبب شده تا ایرانیان زیادی به کشور امارات متحده عربی مهاجرت کنند. پایین بودن نرخ بیکاری، اقتصاد ایده‌آل و مالیات کم از مهم‌ترین دلایل تمایل ایرانیان و سایر مهاجران خارجی به مهاجرت به دبی محسوب می‌شوند.

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با مهم‌ترین نکات و شرایط کاری دبی آشنا کنیم تا بتوانید در این زمینه بهتر تصمیم بگیرید. در صورتی که با هر گونه سؤالی در زمینه مهاجرت، دریافت ویزا و اقامت، ویزای طلایی و… داشتید، می‌توانید با مشاوران متخصص ما در افدل گروپ تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

سؤالات متداول

  1. آیا کار در دبی از طریق ثبت شرکت به‌صرفه است؟

بله این روش راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر از برخی روش‌های دیگر است.

  1. محبوب‌ترین نوع ویزای امارات کدام است؟

ویزای طلایی امارات

  1. آیا امکان کار در امارات با جای خواب وجود دارد؟

بله در برخی از موارد علاوه بر سکونت رایگان، هزینه مواد غذایی و رفت‌وآمد کارکنان هم پرداخت می‌شود.

  1. آیا داشتن کارت کار دبی ضروری است؟

بله بدون این کارت جریمه خواهید شد.

  1. انواع ویزای بازدیدکننده کدام‌اند؟

ویزای توریستی و ویزای فرودگاهی

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

سایر مقالات:

10نکته برای اجاره دفتر کار در دبی+قوانین اجاره در دبی در2023
شرایط اجاره رستوران در دبی+ 10مزیت راه اندازی رستوران در دبی
7نکته مهم برای اجاره مغازه در دبی+هزینه اجاره مغازه دبی 2023

12 دیدگاه

  • کار کردن در دبی برای ماها همه جوره عالیه، کسب درآمدهای بالا راحتتره

  • در دبی کار کردن برای ایرانی ها خیلی راحته چون نسبت به ایرن همه جوره بهتره

  • چون‌هزینه های دبی بالاس باید توی انتخاب کار حواستون جم باشه

  • خیلی از صنایع در امارات و بخصوص دبی سوددهی بالایی دارن
    واقعا سلامت اقتصادشون بالاس و با اطمینان خاطر میتونی کاری رو استارت بزنی

    • برای شروع کار و تجارت واقعا عالیه البته به شرطی که تخصص و سرمایه ی کافی داشته باشید

  • کار آرایشگری توی دبی ارزش داره؟ چطوری میشه اقامت گرفت؟

    • کار ارایشگری شغل خوبی هست و اقامت هم از طریق ثبت شرکت میتونید بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *