کامل ترین هزینه زندگی در دبی 2024 – {قیمت غذا- تاکسی- اجاره و..}

هزینه زندگی در دبی

متوسط هزینه زندگی در دبی در 2024

احتمالاً تا به حال شنیده‌اید که هزینه زندگی در دبی بالاست؛ اما آیا این موضوع واقعیت دارد یا صرفاً یک ادعا است؟ شهر دبی با آسمان خراش‌های لاکچری و فرصت‌های شغلی متعدد شناخته می‌شود و بهترین شهر برای دریافت اقامت امارات محسوب می‌شود. اگر شغلی مناسب را در امارات متحده پیدا کنید، دیگر نگران هزینه ها نخواهید بود.

در صورتی که می‌خواهید یک سبک زندگی مقرون‌به‌صرفه و در عین حال لاکچری را تجربه کنید، دبی مقصد ایده‌آل شماست. برای اطلاع از هزینه زندگی در دبی برای یک نفر یا به همراه خانواده، با ما همراه شوید تا اطلاعات دقیق‌تری را قبل از مهاجرت به دبی کسب کنید.

متوسط هزینه زندگی در دبی

 

شرایط زندگی در دبی چگونه است؟

تجربه زندگی در دبی می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین تجربیات برای ایرانیان باشد. با این حال، زندگی در دبی مانند هر جای دیگر دنیا می‌تواند دلهره‌آور باشد؛ به خصوص اگر اطلاعات کافی در مورد نحوه انجام کارها و هزینه زندگی در دبی نداشته باشید.

امارات متحده عربی در سال‌های اخیر، تغییرات هیجان انگیزی را به شهروندان و مهاجران ارائه کرده است. ما قصد داریم نگاهی به مزایا و معایب زندگی دبی همراه با نکات عملی در مورد اقامت، مالیات، آموزش، بهداشت و بسیاری موارد دیگر بیندازیم و سپس هزینه‌ها را بررسی کنیم.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

ویدیو : هزینه زندگی در دبی

 

هزینه زندگی در دبی

 

مزایای زندگی در دبی

دبی مقصدی هیجان انگیز و بهترین شهر امارات برای مهاجرت است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت! بنابراین اگر می‌خواهید از زندگی اجتماعی و کار در امارات لذت ببرید، دبی مکان مناسبی است. آب و هوای این شهر امارت برای 8 ماه از سال عالی و جنبه اجتماعی زندگی در شهر دبی فوق‌العاده و متنوع است.

تعداد زیادی باشگاه‌های ورزشی در امارات و دبی تأسیس شده‌اند و غذا خوردن در رستوران، تجربه‌ای استثنایی است. البته تفریح بیش از حد، میانگین هزینه زندگی در دبی را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد؛ پس در این مورد دقت لازم را داشته باشید.

استانداردهای آموزشی در مدارس و دانشگاه‌های دبی در سطح عالی هستند و تقریباً هر سال تعداد زیادی مدرسه و کالج جدیدی تأسیس می‌شوند. همچنین هر شرکت بزرگ بین‌المللی یک شعبه در دبی دارد؛ این بدان معنی است که فرصت‌های فراوانی برای کار در دبی وجود دارند.

نکته قابل توجه درباره کار در کشور امارات و شهر دبی این است که هیچ درآمدی مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود.

 

شهر دبی دارای یک فرودگاه بین‌المللی اصلی است که پذیرای تعداد زیادی از پروازها از سراسر جهان است. خرید در دبی فوق‌العاده است! البته باید توجه داشته باشید که با خرید زیاد، هزینه زندگی در دبی بسیار بالا می‌رود؛ زیرا مراکز خرید دبی لوکس و پر از کالاهای پر زرق و برق هستند.

هزینه تردد با تاکسی در دبی ارزان بوده و دولت سرمایه گذاری هنگفتی را برای سیستم حمل و نقل عمومی انجام داده است. همچنین هزینه‌های مربوط به خرید اتومبیل و بنزین در دبی ارزان هستند؛ از این رو هزینه حمل و نقل به عنوان یکی از موارد مهم در بررسی هزینه زندگی در دبی و اقامت پایین‌تر از برخی کشورهای دیگر است.

مزایای زندگی در دبی

 

معایب زندگی در دبی

دبی دارای تعداد کمی سردردهای بوروکراتیک است؛ این دردسرها برای مهاجران تازه وارد بیشتر به چشم می‌خورند، زیرا باید برای همه چیز مجوز دریافت کنند. شما در ابتدا به یک مجوز برای کار و یک مجوز دیگر جهت اقامت دبی نیاز دارید. برای تسهیل این مرحله از کارفرمای خود مشاوره و کمک دریافت کنید.

تحمل گرمای دبی در ماه‌های تابستان سخت است و بسیاری از مهاجران در تابستان از تعطیلات برای بازگشت به کشور خود استفاده می‌کنند. اگر بچه داشته باشید، وضعیت می‌تواند را بدتر کند. هزینه سیستم‌های تهویه و خنک کننده هم در این ماه‌ها به هزینه‌های زندگی در دبی اضافه می‌شوند.

ترافیک در دبی وضعیت مناسبی ندارد و همین امر بر زندگی افرادی که مدام در حال رفت و آمد در شهر هستند، تأثیر می‌گذارد. برنامه سرمایه گذاری دولت در سیستم‌های حمل و نقل عمومی، این مشکل را تا حد زیادی کاهش داده است.

هزینه مسکن و تحصیل در دبی بسیار گران است؛ تا آنجا که هزینه زندگی در دبی برابر با زندگی در مرکز لندن است. تماشای برخی فیلم‌ها، دسترسی به بعضی از وب‌سایت‌ها و حتی اسکایپ به دلیل اعمال سانسور، امکان پذیر نیست. برخی از مهاجران این سانسورها را محدود کننده و خسته کننده می‌دانند.

مزایای زندگی در دبی معایب زندگی در دبی
رفاه اجتماعی بالا نیاز به دریافت مجوز برای هر کاری
داشتن فرصت‌های شغلی متنوع گرمای شدید هوا در تابستان
استانداردهای آموزشی بالا ترافیک در ساعات شلوغ روز
یکی از مراکز مهم تجارت در دنیا هزینه بالای مسکن و تحصیل
درآمد معاف از مالیات
داشتن فرودگاه‌های بین‌المللی مهم
مراکز خرید لوکس
امنیت بالا

معایب زندگی در دبی

شغل و درآمد در دبی

برای کسانی که می‌خواهند شغل خود را ارتقا دهند، حقوق معاف از مالیات دریافت کنند و در یکی از هیجان‌انگیزترین و پر جنب و جوش‌ترین مکان‌های جهان زندگی کنند، کار و سرمایه گذاری در دبی بهترین انتخاب برای مهاجرت است؛ زیرا علاوه بر اینکه درآمد بالا و سطح رفاه اجتماعی بالایی دارند، مسیر پیشرفت برای همه مشاغل هموار است.

بسیاری از مردم در دبی به ثروت‌های زیادی رسیده‌اند و این شهر به عنوان مرکز ثروت و رفاه شناخته می‌شود. مهاجرانی که برای مدت طولانی و به منظور دریافت اقامت امارات به دبی نقل مکان می‌کنند، می‌توانند حقوق خود را بدون مالیات دریافت کنند. نبود مالیات بر درآمد در دبی مزیتی بسیار مهم برای متخصصان حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

شاید بتوان گفت که حداقل در حال حاضر، روزهای سخت توسعه اقتصادی امارت به پایان رسیده‌اند؛ اما هنوز در بسیاری از حوزه‌های شغلی دبی، مشاغل زیادی وجود دارند؛ زیرا دبی با هدف کاهش وابستگی به نفت و تنوع بیشتر در اقتصاد خود، به یکی از قوی‌ترین قطب‌های فناوری و نوآوری جهانی تبدیل شده است.

شهر دبی دارای زیرساخت‌ها و اتصالات فوق‌العاده است و دولت، فعالیت‌های زیادی برای تبلیغ دبی به عنوان مقصدی عالی برای استعدادهای جهانی و استارت‌آپ‌ها انجام می‌دهد.

برای اینکه درباره هزینه زندگی در دبی نگرانی نداشته باشید، باید یک شغل مناسب و پردرآمد پیدا کنید. در مقاله کاریابی در امارات می‌توانید بهترین سایت‌ها را برای یافتن شغل در دبی بیابید تا دیگر هیچ نگرانی بابت هزینه های زندگی در کشور پیشرفته ای مانند امارات را نداشته باشید.

شغل و درآمد در دبی

 

سبک زندگی دبی

وقتی سخن از زندگی در امارات به میان می‌آید، بیشتر شهر دبی در ذهن همه ما نمایان می‌شود. دبی جایی است که بیشتر بریتانیایی‌ها در امارت مستقر هستند و کار پیدا می‌کنند. شهر دبی همچنین مرکز سبک زندگی خاص برای کل منطقه است و به همین دلیل متوسط هزینه زندگی در دبی با شهرهای دیگر امارات نیز متفاوت است.

هیچ کدام از مهاجران خارجی از سبک زندگی در دبی شکایت ندارند. از طیف وسیعی از پارک‌های منحصربه‌فرد گرفته تا کلوپ‌های ساحلی خصوصی، مراکز خرید فوق‌العاده مجلل، مجتمع‌های سینمایی و رستوران‌های فراوان، اسنوبردهای سرپوشیده، برجسته‌ترین جشنواره‌های موسیقی همگی سبک زندگی خاصی را برای شهروندان دبی فراهم کرده‌اند.

 

سؤالات متداول

  1. آیا دستمزدها در دبی مشمول مالیات می‌شوند؟

خیر به طور کلی درآمد در دبی معاف از مالیات است.

  1. آیا تحصیل در دبی گران است؟

بله هزینه تحصیل در دبی برای مهاجران بالاست.

  1. در زمان مهاجرت به دبی به چه مجوزهایی نیاز داریم؟

مجوز اقامت و اجازه کار در امارات

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

هزینه زندگی در دبی چقدر است؟

هزینه اقامت و زندگی در دبی بر میانگین دستمزد دریافتی کارمندان تأثیر می‌گذارد. هزینه زندگی نشان دهنده مقدار پولی است که برای پوشش هزینه مسکن، آموزش، حمل و نقل و مراقبت‌های بهداشتی نیاز دارید و یک شاخص قابل اعتماد است که نشان می‌دهد کارمندان چقدر برای داشتن یک زندگی خوب نیاز دارند.

اجازه بدهید تا نگاهی به هر یک از مؤلفه‌های هزینه روزانه زندگی در دبی بیندازیم تا با جزئیات قیمت زندگی در دبی و امارات بیشتر آشنا شوید. در این صورت می توانید با برآورد دقیق تری از میزان هزینه ها و شرایط خود تصمیم بگیرید که آیا دبی را برای زندگی انتخاب می کنید یا ترجیح می دهید تا در شهرهای دیگر امارات اقامت داشته باشید.

هزینه زندگی در دبی چقدر است

 

هزینه مسکن در دبی

چه در حال اجاره ملک در دبی باشید یا بخواهید ملک مورد نظر خود را خریداری کنید، مسکن احتمالاً بزرگ‌ترین بخش از هزینه زندگی در دبی خواهد بود؛ اما شما می‌توانید این هزینه را بر اساس شرایط و بودجه خود کنترل کنید؛ به این دلیل که قیمت مسکن در دبی بسته به منطقه‌ای که انتخاب می‌کنید بسیار متفاوت است.

برای مثال، اجاره سالانه یک آپارتمان استودیویی در مرکز شهر دبی حدود 85000 درهم است؛ اما همین هزینه در یک منطقه مقرون به‌صرفه‌تر مانند جمیرا ویلج سیرکل می‌تواند 40000 درهم باشد. در نهایت شما می‌توانید پس از بررسی مناطق مختلف، یک منطقه مناسب شرایط خود را پیدا کنید که با بودجه شما مطابقت داشته باشد.

توجه داشته باشید که باید نزدیکی محل سکونت خود را به محل کار و امکانات ضروری در نظر داشته باشید تا با صرف هزینه کمتر برای حمل و نقل، امکان پس‌انداز بیشتری را داشته باشید و در میزان هزینه زندگی در دبی صرفه‌جویی کنید. این نکته در برآورد هزینه های کلی و ماهانه شما تأثیرگذار است.

در اینجا نگاهی به میانگین اجاره آپارتمان در دبی با توجه به تعداد اتاق خواب و منطقه آن می‌اندازیم.

نوع آپارتمان هزینه اجاره
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 7085 درهم
آپارتمان 1 خوابه دور از مرکز شهر 4055 درهم
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 12500 درهم
آپارتمان 3 خوابه دور از مرکز شهر 7650 درهم

هزینه خرید ملک در دبی بسته به موقعیت یا اندازه ملک متغیر است. شما می‌توانید خانه‌های شگفت انگیز و گران قیمتی را در مناطق لاکچری مانند: پالم جمیرا، مرکز شهر یا دبی مارینا پیدا کنید؛ اما گزینه‌های مقرون به صرفه زیادی وجود دارند که متناسب با بودجه شما هستند.

برای مثال، شما می‌توانید محله‌هایی مانند: جمیرا ویلج سیرکل، الفورجان یا دبی لند را برای خرید ملک خود انتخاب کنید؛ یعنی جایی که خانه‌های مقرون به‌صرفه‌تر و در عین حال راحت‌تری برای خرید وجود دارند؛ به این ترتیب بودجه خود را برای سایر مؤلفه‌های هزینه زندگی در دبی می‌گذارید.

علاوه بر این، بازار گاهی اوقات می‌تواند نوسان داشته باشد و به شما این شانس را می‌دهد که در طول یک رکود اتفاقی، ملک مورد نظر خود را با قیمتی باورنکردنی خریداری کنید و هزینه زندگی و تحصیل در دبی را به طور قابل توجهی کاهش بدهید.

هزینه حمل و نقل در دبی

شهر دبی به چند منطقه تقسیم شده که هر منطقه دارای ایستگاه‌های مترو، تراموا، اتوبوس و… است. کرایه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در دبی بسته به تعداد ایستگاه‌هایی که مسافران از آن عبور می‌کنند، دریافت می‌شود. هزینه حمل و نقل یکی از بخش‌های مهم در بررسی هزینه زندگی در دبی محسوب می‌شود و حدود 8.3 درصد از هزینه‌های ماهانه شما را می‌بلعد.

شما می‌توانید با استفاده از کارت NOL هزینه حمل و نقل عمومی در دبی را به راحتی پرداخت کنید و با وسایل نقلیه عمومی تنها در 30 دقیقه به مقصد خود برسید.

بلیط‌های حمل و نقل عمومی را می‌توان با کارت NOL دبی پرداخت کرد؛ NOL یک کارت هوشمند است که برای هر بار استفاده از یک وسیله حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است. انواع مختلفی از کارت‌های NOL در دبی موجود هستند که به مسافران امکان دسترسی به کلاس‌های مختلف کابین را می‌دهند.

از طرف دیگر، اگر به طور مداوم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید، می‌توانید کارت NOL شخصی را انتخاب کنید. این نوع کارت به دانشجویان، سالمندان و… این امکان را می‌دهد که از 50 درصد تخفیف برخوردار شوند؛ بنابراین صرفه جویی مناسبی در میانگین هزینه زندگی در دبی اتفاق می‌افتد.

قیمت بلیط وسایل نقلیه عمومی و بنزین در دبی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. توصیه می‌شود که برای کاهش هزینه زندگی خوب در دبی، از خدمات عمومی برای رفت و آمد استفاده کنید و برنامه ریزی دقیقی برای خرج و مخارج خود داشته باشید.

خدمات حمل و نقل هزینه
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 5.75 درهم
اشتراک ماهانه (قیمت معمولی) 340 درهم
تاکسی (نرخ پایه) 12 درهم
تاکسی به ازای هر 1 کیلومتر 3.10 درهم
تاکسی به ازای هر 1 ساعت انتظار 30 درهم
هر لیتر بنزین 3.42 درهم

هزینه حمل و نقل در دبی

هزینه خورد و خوراک در دبی

بعد از هزینه مسکن و حمل و نقل، خورد و خوراک برای محاسبه هزینه زندگی در دبی اهمیت پیدا می‌کند. شما نمی‌توانید هزینه مواد غذایی را نادیده بگیرید؛ بنابراین باید از جزئیات قیمت اقلام مختلف برای حداقل هزینه زندگی در دبی مطلع شوید.

گزینه‌های مختلفی برای خرید اقلام خوراکی در دبی وجود دارند؛ اگر به دنبال کاهش هزینه زندگی در امارات و دبی هستید، بهتر است تا از محصولات داخلی استفاده کنید. قیمت محصولات وارداتی نسبت به انواع داخلی آن بیشتر است و هزینه‌های شما را بالا می‌برد.

در جدول زیر می‌توانید قیمت اقلام خوراکی در دبی را به صورت حدودی مشاهده کرده و به طور دقیق‌تر از هزینه زندگی در دبی به درهم اطلاع پیدا کنید.

مواد غذایی قیمت
شیر (1 لیتر) 6.82 درهم
یک قرص نان سفید (500 گرم) 5.48 درهم
برنج (1 کیلوگرم) 7.44 درهم
تخم مرغ (12 عدد) 11.64 درهم
پنیر محلی (1 کیلوگرم) 39.16 درهم
گوشت گاو (1 کیلوگرم) 40 درهم
سیب (1 کیلوگرم) 8.39 درهم
موز (1 کیلوگرم) 6.43 درهم
پرتقال (1 کیلوگرم) 6.55 درهم
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 5.66 درهم
سیب زمینی (1 کیلوگرم) 4.8 درهم
پیاز (1 کیلوگرم) 3.39 درهم

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

هزینه صرف غذا در رستوران‌های شهر دبی نسبتاً بالا است؛ البته شما می‌توانید به جای انتخاب رستوران‌های لاکچری، یک رستوران متوسط را برای صرف نهار یا شام انتخاب کنید. هزینه‌های تقریبی غذا و نوشیدنی در رستوران‌های دبی را به صورت حدودی در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

غذا یا نوشیدنی قیمت
هر پرس غذا در یک رستوران گران قیمت 40 درهم
هر پرس غذا در یک رستوران متوسط 20 تا 35 درهم
آبجو (نیم لیتر) 48 درهم
کاپوچینو 19.5 درهم
نوشابه 3.9 درهم
آب معدنی 2 درهم

هزینه پوشاک در دبی

قیمت لباس در دبی به برند، کیفیت و مدل آن بستگی دارد. به طور کلی، دبی به خاطر تجربه‌های خرید لوکس خود شناخته شده است که می‌تواند گران‌تر از سایر نقاط جهان باشد. با این حال، مراکز و بازارهای دبی، گزینه‌های مقرون به‌صرفه‌تری را ارائه می‌دهند و به کاهش هزینه زندگی در دبی کمک می‌کنند.

علاوه بر این، دبی یک مقصد برای خرید معاف از مالیات است؛ به این معنی که هیچ مالیات بر ارزش افزوده‌ای برای کالاها در نظر گرفته نمی‌شود. این امر می‌تواند اقلام خاصی از جمله لباس را در دبی نسبت به سایر کشورهایی که مالیات بر ارزش افزوده دارند، ارزان‌تر کند.

به طور کلی، ارزان بودن یا نبودن پوشاک در دبی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله این عوامل می‌توان به اقلام خاصی که به دنبال آن هستید و نوع مرکز خرید اشاره کرد. همیشه بهتر است قبل از خرید، قیمت‌ها را مقایسه کرده و کمی تحقیق کنید تا با افزایش هزینه زندگی در دبی مواجه نشوید.

اگر می‌خواهید با جزئیات هزینه پوشاک در دبی آشنا شوید، جدول زیر می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

نوع پوشاک قیمت
شلوار جین 215 درهم
لباس تابستانی زنانه 195 درهم
یک جفت کفش اسپرت (برند معمولی) 315 درهم
یک جفت کفش مردانه (برند معمولی) 325 درهم

هزینه پوشاک در دبی

هزینه تحصیل در دبی

تحصیل یکی دیگر از موارد مهم در برآورد هزینه زندگی در دبی است. به طور کلی، تحصیل در خارج از کشور به برنامه ریزی گسترده و دقیق نیاز دارد و پس از تعیین دانشگاه مورد نظر، دانشجویان می‌خواهند از تمام اطلاعات مربوط به آن آگاه شوند. پس اگر برای تحصیل یا به همراه خانواده مهاجرت می کنید، باید از هزینه تحصیل مطلع باشید.

این اطلاعات می‌توانند شامل جزئیاتی در مورد بهترین کالج‌ها در منطقه، محبوب‌ترین دوره‌ها و نحوه ادامه تحصیل در آنجا باشند. شاید بتوان گفت که هزینه تحصیل جزو هزینه زندگی لاکچری در دبی محسوب می‌شود؛ زیرا مقدار زیادی از بودجه شما را می‌بلعد.

دانشگاه‌های دولتی و خصوصی زیادی در دبی تأسیس شده‌اند که برنامه‌های متنوعی از جمله: دوره‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و حرفه‌ای را برای تحصیل در دبی 2023 ارائه می‌دهند. دانشگاه‌های بین‌المللی با پردیس‌های متعدد در دبی نیز مورد پسند دانشجویان کشورهای دیگر هستند.

علاوه بر این، از آنجایی که دفاتر مرکزی در سراسر جهان برای مشارکت‌های جهانی مرسوم هستند، بسیاری از کالج‌های امارات نیز در خارج از کشور شعبه دارند. همچنین باید توجه داشت که مؤسسات آموزشی متعددی برای تحصیل در دبی وجود دارند که انتخاب مراکز خصوصی، متوسط هزینه زندگی در دبی را بالا می‌برد.

دانشگاه امارات متحده عربی، دانشگاه زاید و کالج‌های عالی فناوری تنها تعداد انگشت شماری از معدود مؤسسات آموزشی تحت حمایت دولت هستند. دبی همچنین مراکز فنی و حرفه‌ای سطح بالایی را برای تحصیل تأسیس کرده است.

ظهور دبی به عنوان یک مقصد برای تحصیل، خبر خوبی برای دانشجویان ایرانی است؛ زیرا هزینه تحصیل در دبی در مقایسه با کشورهایی مانند: انگلستان، ایالات متحده و استرالیا کمتر است.

هزینه تحصیل در دبی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ با این وجود برای آشنایی بیشتر شما با این مورد مهم برای محاسبه هزینه زندگی در دبی، هزینه حدودی تحصیل در این شهر را در جدول زیر درج کرده‌ایم.

مقطع تحصیلی هزینه تحصیل در دبی
کارشناسی 37500 تا 70000 درهم
کارشناسی ارشد 55000 تا 75000 درهم

هزینه تحصیل در دبی

هزینه آب و برق در دبی

هزینه آب و برق در لیست هزینه زندگی در دبی قرار می‌گیرد و مقداری از بودجه ماهانه شما را به خود اختصاصاً می‌دهد. هزینه خدمات رفاهی اساساً شامل آب، برق، قبض موبایل و اینترنت هستند که در دبی کمی بالاتر از برخی شهرهای دیگر جهان است.

البته مطمئناً شما خدمات بی عیب و نقص و باکیفیتی را دریافت خواهید کرد که ارزش پرداخت این هزینه ها را داشته باشند. هزینه‌های آب و برق در دبی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

خدمات آب و برق هزینه
هزینه‌های اولیه (آب، برق، سرمایش، گرمایش، زباله) برای یک آپارتمان 85 متری 724 درهم
هزینه 1 دقیقه مکالمه با تلفن (بدون طرح یا تخفیف) 0.54 درهم
هزینه اینترنت (داده نامحدود و با سرعت 60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر) 345 درهم

هزینه ورزش و تفریح در دبی

چگونه می‌توان در زمان محاسبه هزینه زندگی در دبی به تومان یا دلار از هزینه تفریح و سرگرمی چشم پوشی کرد؟ زمانی که زندگی روزمره و کسل کننده‌ای داشته باشید، زندگی سخت می‌شود. مهم است که چند گزینه سرگرم کننده در نزدیکی محل سکونت داشته باشید.

دبی گزینه‌های زیادی را برای ورزش و تفریح در اختیار شما قرار می‌دهد. تمام مکان‌های معتبر دبی مملو از جاذبه‌ها و فعالیت‌های بسیاری مانند: رستوران‌ها، سینماها، ورزش‌های توریستی و بسیاری دیگر از گزینه‌های تفریحی هستند؛ تا آنجا که حتی یک روز هم در دبی خسته کننده نخواهد بود.

در جدول زیر می‌توانید تعدادی از فعالیت‌های مربوط به ورزش و سرگرمی در دبی را به همراه هزینه‌های آن‌ها به طور تقریبی مشاهده کنید. اطلاع از این قیمت‌ها، شما را در برآورد دقیق هزینه زندگی در دبی یاری می‌کند.

نوع فعالیت هزینه
باشگاه بدنسازی (1 ماه) 270 درهم
اجاره زمین تنیس (1 ساعت) 127 درهم
بلیط سینما 47 درهم

هزینه ورزش و تفریح در دبی

هزینه خدمات درمانی در دبی

مراقبت‌های بهداشتی یکی از مهم‌ترین موارد برای محاسبه هزینه زندگی در دبی در زمان مهاجرت به امارات است. با توجه به اینکه دبی به طور مکرر به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجران رتبه بندی می‌شود، این نکات برای درمان پزشکی ضروری است.

دبی یکی از بهترین سیستم‌های بهداشت عمومی در جهان را دارد که استاندارد بالایی از مراقبت‌های پزشکی را در مراکز پیشرفته ارائه می‌دهد. این سازمان توسط اداره بهداشت دبی (DHA) اداره می‌شود که بر مراقبت‌های بهداشتی عمومی و خصوصی نظارت می‌کند و جایگزین وزارت بهداشت و خدمات پزشکی (DOHMS) شده است.

امارات دارای چهار بیمارستان بزرگ دولتی است که عبارت‌اند از: دبی، رشید، لطیفه و حتا. هر یک از این بیمارستان‌ها دارای بخش اورژانس هستند که خدمات بستری و سرپایی را ارائه می‌دهند. معمولاً کارکنان بیمارستان‌های دبی به زبان انگلیسی مسلط هستند.

بین سال‌های 2014 تا 2016، DHA قانونی را معرفی کرد که پوشش بیمه سلامت را برای همه ساکنان دبی الزامی می‌کند. بر اساس قانون جدید، شرکت‌ها باید به کارکنان خود یک طرح بیمه درمانی ارائه دهند که حداقل شامل یک سطح اولیه از پوشش باشد؛ همان طور که توسط دولت مشخص شده است.

به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که در زمان برآورد هزینه زندگی در دبی باید برآورد دقیقی از هزینه‌های درمانی و بیمه داشته باشید تا بتوانید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

هزینه سفر به دبی چقدر است؟

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که هزینه سفر به دبی چقدر است؟ هزینه سفر برای مهاجرت و انجام کارهای مهم را باید در لیست هزینه زندگی در دبی قرار دارد. در حالی که نمی‌توان انکار کرد که دبی می‌تواند یک شهر گران قیمت برای سفر باشد، ممکن است از اینکه بدانید هزینه سفر به دبی چگونه است، شگفت زده شوید.

اینکه چقدر خرج می‌کنید، بستگی به این دارد که در کجا اقامت دارید، چه کاری می‌خواهید انجام می‌دهید و چه مدت آنجا خواهید بود. جزئیات هزینه سفر به شهر دبی در ادامه توضیح داده شده‌اند.

هزینه سفر به دبی

 

هزینه بلیط هواپیما

با وجود اینکه دبی دارای یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها در جهان است؛ اما هنوز هم سفر به این شهر، یک سفر نسبتاً گران به شمار می‌رود. به طور کلی، اگر از اروپا، آفریقا یا آسیا پرواز می‌کنید، هزینه کمتری را نسبت به کشورهای آمریکا پرداخت خواهید کرد. همچنین پروازها از خاورمیانه نیز قیمت مناسب‌تری دارند.

هزینه اقامت

هزینه اقامت همواره بخش مهمی از هزینه زندگی در دبی و سفر به این شهر است. مانند هر شهر دیگری، هزینه هتل‌های دبی می‌تواند با هم بسیار متفاوت باشد. دبی دارای هتل‌های مجلل از جمله هتل 7 ستاره برج العرب جمیرا و چندین گزینه مقرون به صرفه است که می‌توانید بر اساس بودجه خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.

هزینه رفت و آمد در شهر

وسیله اصلی حمل و نقل عمومی دبی، مترو است که دو خط مجزا دارد. خط قرمز از بالای زمین و به موازات جاده شیخ زاید تا فرودگاه ادامه دارد. خط سبز به صورت زیرزمینی فعال است و از الرفاء، الکرامه، الریگه و القصیص عبور می‌کند. مترو دبی کرایه نقدی را قبول نمی‌کند و شما باید یک کارت خریداری کنید که قابل شارژ مجدد است.

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری

اگرچه دبی دارای جاذبه‌های گردشگری رایگان مانند: ساحل و آب‌نمای دبی است؛ اما احتمالاً پول زیادی را برای جاذبه‌ها خرج خواهید کرد. بدیهی‌ترین گردش‌هایی که در شهر دبی نباید از دست داد، بالا رفتن از برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان است. این جاذبه خارق العاده شهر دبی در جهان شهرت بسیار زیادی دارد.

با پرداخت هزینه بالا رفتن از این برج، به طبقات 124 و 125 دسترسی پیدا خواهید کرد. همچنین پرداخت هزینه بیشتر شما را به طبقه 148 می‌رساند. اگر می‌خواهید به بالاترین سالن جهان و طبقات 152،153 و 154 دسترسی داشته باشید، باید هزینه زیادی را پرداخت کنید.

هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری دبی
هزینه زندگی در دبی

 

هزینه غذا و نوشیدنی

هزینه غذا و نوشیدنی در محاسبه هزینه زندگی در دبی نیز بررسی شد. دبی همه غذاهای بین‌المللی ممکن را داشته و تقریباً هر زنجیره اصلی از سراسر جهان در دبی قرار دارد. شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه هر نوع غذایی را که می‌خواهید، تهیه کنید. به طور کلی قیمت غذا در دبی حدود 30 درصد از شهرهای دیگر گران‌تر است.

هزینه‌های اضافی

همواره باید در زمان برآورد هزینه زندگی در دبی، هزینه‌های اضافی را هم در نظر بگیرید. دبی به‌خاطر مراکز خریدش معروف است. تعجب می‌کنید اگر بدانید که این شهر چند مرکز خرید لوکس دارد. شما نمی‌توانید بدون رفتن به یک مرکز خرید از دبی دیدن کنید؛ در نتیجه خرج کردن باید هزینه خرید کردن را هم در نظر داشته باشید.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا هزینه‌ای را برای خرید سوغات و خریدهای تصادفی خود در نظر بگیرید تا دچار دردسر نشوید.

تجربه‌ای عالی از مهاجرت با افدل گروپ

هزینه زندگی در دبی چقدر است؟ آیا با میزان بودجه و درآمدی که دارم، می‌توانم در دبی زندگی کنم؟ پاسخ به این سؤالات و موارد دیگر را به کارشناسان افدل گروپ بسپارید. شما باید قبل از ورود به امارات و مهاجرت به این کشور، به تمامی جزئیات هزینه زندگی در دبی توجه کنید.

کارشناسان ما با تجربه درخشانی که در زمینه مشاوره مهاجرت به دبی و امارات دارند، کمک شایانی به شما می‌کنند تا با دیدی بازتر و برآوردی دقیق‌تر از هزینه‌های زندگی در دبی اقدام کنید؛ زیرا کارشناسان ما بر اساس جدیدترین اطلاعات از شرایط و قوانین امارات به شما مشاوره می‌دهند.

همچنین می‌توانید برای سهولت در انجام کارهای مهاجرتی خود، هر گونه سؤال در زمینه سرمایه گذاری در امارات، ثبت شرکت در دبی، خرید ملک، شرایط دریافت ویزای طلایی امارات و هزینه زندگی در دبی به دلار یا تومان با ما در ارتباط باشید.

سخن آخر

هزینه زندگی تو دبی چقدره؟ این سؤال به ذهن هر کسی که قصد مهاجرت به دبی را دارد، می‌رسد. هزینه زندگی در دبی به عوامل مختلفی بستگی دارد و باید در تمامی بخش‌های زندگی تعریف شود. هزینه مسکن، مواد غذایی، پوشاک، حمل و نقل، تحصیل و خدمات رفاهی از مهم‌ترین بخش‌های هزینه زندگی در دبی محسوب می‌شوند.

هزینه‌های تقریبی در تمامی بخش‌های مربوط به محاسبه میانگین هزینه زندگی در دبی در این مقاله بررسی شده‌اند. در صورت داشتن هر گونه سؤالی در رابطه با مهاجرت به کشور امارات و شهر دبی می‌توانید از طریق اینستاگرام افدل گروپ با ما در ارتباط باشید.

موسسه مهاجرتی افدل گروپ

 

 

سؤالات متداول

  1. هزینه اجاره آپارتمان در مرکز شهر دبی چقدر است؟

این هزینه برای آپارتمان یک خوابه حدود 7085 درهم و برای آپارتمان سه خوابه حدود 12500 درهم است.

  1. شیوه پرداخت بلیط‌های حمل و نقل عمومی در دبی چگونه است؟

با کارت NOL

  1. هزینه هر لیتر بنزین در دبی چقدر است؟

3.42 درهم

  1. بخش‌های اصلی هزینه زندگی در دبی کدام‌اند؟

مسکن، حمل و نقل، پوشاک، مواد غذایی، تحصیل و خدمات درمانی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *