فصل مناسب سفر به امارات+ 10تفریح جذاب در اولین سفر به امارات

فصل مناسب سفر به امارات+ 10تفریح جذاب در اولین سفر به امارات

فصل مناسب سفر به امارات

بسیاری از مسافران و گردشگران معتقدند انتخاب فصل مناسب سفر به امارات می‌تواند لذت سفرتان را دوچندان کند؛ زیرا آب و هوای خاص امارات باعث می‌شود که همه فصول برای سفر به دبی و شهرهای دیگر آن مناسب نباشند.

امارات متحده عربی مرکز برخی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مانند: برج خلیفه، برج العرب و موزه لوور است و تفریحات دبی و شهرهای دیگر این کشور هر ساله گردشگران و مهاجران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. اگر قصد سفر به امارات متحده را دارید، باید فصل مناسب سفر به امارات را بشناسید؛ پس همراه ما باشید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

پادکست : بهترین فصل برای سفر به امارات

 

آب و هوای امارات در فصل‌های مختلف

امارات متحده عربی دارای آب و هوایی گرم و منطقه‌ای بیابانی دارد. این ویژگی به معنای بارندگی بسیار کم، تابستان‌های بسیار گرم و حتی زمستان‌های گرم است. از آنجایی که زمستان‌های امارات معتدل هستند، گردشگران زیادی از دسامبر تا فوریه به شهرهای دبی و ابوظبی سفر می‌کنند.

اگرچه بارندگی در امارات کم است، اما این روزها به دلیل تغییرات آب و هوایی می‌توانید باران بیشتری را در این کشور مشاهده کنید. با این حال میزان بارندگی در امارات آن‌قدر کم است که احتمال اینکه با یک روز بارانی روبرو شوید، خیلی کم است؛ بنابراین انتخاب فصل مناسب سفر به امارات مهم است.

از طرف دیگر آشنایی با بهترین زمان سفر شما به این کشور باعث می شود تا بهتر بتوانید تفریحات امارات را برای فصلی که سفر می کنید، پیدا کنید.

آب و هوای امارات در فصل‌های مختلف
فصل مناسب سفر به امارات

 

فصل تابستان در امارات متحده عربی

تابستان‌ها در امارات بسیار گرم و فوق‌العاده مرطوب هستند. دما گاهی اوقات از 55 درجه سانتی گراد نیز بالاتر می‌رود و خارج شدن از خانه با تهویه مطبوع را غیرممکن می‌کند. از این رو تابستان فصل مناسب سفر به امارات نیست؛ بخصوص اگر برای گردش به این کشور می‌روید.

در تابستان‌های امارات متحده بارندگی وجود ندارد و هوا را حتی گرم‌تر می‌کند. به دلیل وزش بادهای صحرایی در طول شب، شب‌ها نسبت به روزها خنک‌تر می‌شوند؛ اما روزها با گرد و غبار، رطوبت و گرمای شدید همراه هستند. تابستان ارزان‌ترین زمان برای سفر به دبی و امارات است.

فصل تابستان در امارات متحده عربی

 

فصل باران‌های موسمی در امارات متحده عربی

امارات فصل باران‌های موسمی ندارد؛ زیرا یک کشور کویری است. بارندگی در بهترین حالت نیز نادر است و گاهی در ماه‌های زمستان اتفاق می‌افتد. معمولاً در طول ماه‌های دسامبر تا مارس به‌ صورت ناگهانی باران می‌بارد و می‌توان گفت که زمستان، فصل مناسب سفر به امارات است.

امارات در طول سال مرطوب و گرم باقی می‌ماند؛ اما در هنگام بارندگی گرما قابل کنترل تر است. حتی تخفیف‌های هتل‌ها و بسته‌های گشت و گذار نیز در پایین‌ترین حد خود قرار دارند. اگر تصمیم دارید در ماه‌های سرد سال به امارات سفر کنید، حتماً اطلاعات قیمت و هتل‌های عالی را بررسی کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

فصل زمستان در امارات متحده عربی

زمستان‌های امارات متحده عربی از ماه دسامبر تا فوریه طول می‌کشند. این فصل تنها زمانی از سال است که مردم محلی و گردشگران برای خروج از خانه‌های خود یک نفس راحتی می‌کشند. دمای روز در حدود 21 درجه سانتی گراد باقی می‌ماند؛ در حالی که در شب تا نزدیک به 12 درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

به همین دلیل زمستان فصل مناسب سفر به امارات برای تعطیلات در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا بیشتر جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های امارات، به ویژه جشنواره‌های خرید در این زمان برگزار می‌شوند. این رویدادها جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان دارند.

با توجه به این واقعیت که بیشتر مراسم‌های عروسی در این زمان برگزار می‌شوند، این زمان را می‌توان بهترین زمان سفر به دبی و امارات برای ماه عسل نیز در نظر گرفت، بخصوص اگر می‌خواهید ظرف چند روز مقصد خود را به طور کامل کشف کنید.

فصل زمستان در امارات متحده عربی
فصل مناسب سفر به امارات

 

فصل مناسب سفر به امارات کدام است؟

آب و هوای امارات را در فصول مختلف بررسی کردیم و متوجه شدیم که بهترین فصل سفر به دبی و امارات کدام است. به عنوان نتیجه‌گیری می‌خواهیم در این بخش بررسی کنیم که چرا زمستان بهترین و در عین حال گرانترین فصل سفر به دبی و امارات محسوب می‌شود.

تنها یک زمان به عنوان فصل مناسب سفر به امارات وجود دارد که فصل زمستان است. در این منطقه عملاً فصل بارانی یا پاییزی وجود ندارد و دمای هوا در زمستان به حالت متعادل می‌رسد. جزئیات شرایط آب و هوای امارات در فصل زمستان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

البته توصیه می کنیم که قبل از سفر خود به امارات متحده از زمان برگزاری نمایشگاه های امارات هم مطلع شوید؛ زیرا این نمایشگاه ها بین المللی و مفید هستند و می توانند تجربه ای متفاوت را از سفرتان به امارات برای شما رقم بزنند.

بهترین زمان سفر به امارات دسامبر تا فوریه
محدوده دمای فصل زمستان 16.4 تا 24 درجه سانتی گراد
میزان بارندگی در زمستان کمتر از 35 میلی متر

این نکته را در نظر بگیرید که هرگز دمای هوای امارات در شب به زیر 12 درجه سانتی گراد نمی‌رسد. در عوض، در طول روز حدود 21 درجه سانتی گراد باقی می‌ماند.

علاوه بر این، از آنجایی که بیشتر نمایشگاه‌ها، رویدادهای مهم و جشنواره‌های خرید در آن زمان برگزار می‌شوند، تصور می‌شود که زمستان، بهترین و گرانترین زمان برای سفر به امارات باشد.

فصل مناسب سفر به امارات کدام است؟

 

برای سفر به امارات چی بپوشیم؟

اکنون که با فصل مناسب سفر به امارات و آب و هوای این کشور آشنا شدید، بهتر است بدانید که هر لباسی را نمی‌توانید بپوشید! در حالی که فرهنگ بسیاری از مناطق در امارات کاملاً غربی است، با این وجود این کشور محافظه‌کار است؛ بنابراین ایده خوبی است که وقتی بیرون از خانه هستید، لباسی پوشیده داشته باشید.

خانم‌ها بهتر است لباس‌هایی بپوشند که زانوها و شانه‌های آن‌ها را بپوشاند. به همین ترتیب، مردان باید از پوشیدن شلوار کوتاه‌تر از زانو خودداری کنند. با این حال، این فرم‌های لباس در همه جا یک قانون ثابت نیستند.

برای مثال، لباس‌های ساحلی معمولی مانند بیکینی برای استفاده از سواحل کاملاً قابل قبول هستند؛ به شرطی که در مکان‌های دیگر به صورت عمومی پوشیده نشوند. در واقع، برخی از مسافران به دلیل پوشیدن لباس ساحلی در مکان‌هایی مانند مراکز خرید جریمه یا حتی بازداشت شده‌اند!

به خاطر داشته باشید که قوانین لباس پوشیدن در شارجه و عجمان که هر دو بخشی از امارات هستند، کمی متفاوت است. قوانین لباس پوشیدن در این شهرها سخت‌تر هستند و از زنان انتظار می‌رود که بازوها و شانه‌های خود را بپوشانند. پوشیدن شلوارک برای مردان در این مناطق کاملاً غیرعادی است.

پس در زمان سفر خود به این کشور، علاوه بر انتخاب فصل مناسب سفر به امارات، باید به قوانین و حساسیت‌های مردم و حکومت توجه داشته باشید تا مشکلی در زمان سفر برای شما ایجاد نشود.

برای سفر به امارات چی بپوشیم؟

 

بهترین تفریحات امارات در فصل زمستان

بعد از آشنایی با فصل مناسب برای سفر به دبی و امارات نوبت به آن رسیده تا تفریحات جذاب در این فصل را بشناسید تا از سفر خود لذت ببرید. این تفریحات در فصل زمستان بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند و طرفداران خاص خود را در این فصل جذاب امارات متحده عربی دارند.

بهترین تفریحات امارات در فصل زمستان شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بازدید از تپه‌های فسیلی ابوظبی
  • فعالیت‌های ماجراجویی در سد هاتا دبی
  • پیک نیک در سد الرفیصه خور فکان
  • تفریح در جبل جایس در رأس‌الخیمه
  • تماشای فلامینگوها در تالاب الوثبه
  • بازدید از وادی گالیله در رأس‌الخیمه
  • تماشای پرندگان در تالاب ام القوین
  • پیاده‌روی، پیک نیک یا دوچرخه سواری در کوهستان در ماسفوت عجمان
  • کایاک سواری یا غواصی در جزیره اسنوپی فجیره
  • بازدید از واحه العین
بهترین تفریحات امارات در فصل زمستان
فصل مناسب سفر به امارات

 

نکات مهم قبل از سفر به امارات متحده عربی

تا این بخش از مقاله به این سؤالات پاسخ دادیم که فصل مناسب سفر به امارات کدام است و برای سفر به دبی چی بپوشیم؟ اکنون می‌خواهیم در تکمیل راهنمای سفر به دبی و امارات به بررسی یک سری قوانین زندگی در امارات و نکات مهم برای سفر شما بپردازیم.

لیست مواردی است که قبل از سفر به امارات باید بدانید؛ عبارت‌اند از:

  • امارات یک کشور محافظه‌کار و اسلامی است.
  • ترکیبی از فرهنگ‌ها را در سفر به امارات تجربه خواهید کرد.
  • این کشور قوانین نسبتاً سخت‌گیرانه‌ای برای زنان دارد.
  • تعطیلات آخر هفته در کشور امارات متحده عربی، روزهای جمعه و شنبه هستند.
  • امارات گزینه بسیار مناسبی برای خرید طلا است.
  • اگر در رستوران غذا صرف می‌کنید، نباید انعام 10 درصدی به پیشخدمت را فراموش کنید.
  • مانند هر کشور اسلامی دیگر، امارات نیز روز جمعه را روز نماز می‌داند.
  • شما می‌توانید با پوشیدن شلوار جین، لباس یا پیراهن راحت باشید؛ با این حال، سعی کنید حیا را حفظ کنید و پوشیده باشید.
  • مصرف الکل در امارات اکیداً ممنوع است؛ مگر با داشتن مجوز و زمانی که در حال رانندگی نباشید!
  • محدودیت‌های سفر امارات برای مکان‌های مختلف متفاوت است؛ بنابراین قبل از رفتن به آنجا، مطمئن شوید که در مورد محدودیت‌ها به خوبی تحقیق کرده‌اید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

سفری فراموش نشدنی به امارات با افدل گروپ

آیا می‌دانید که برای سفر به امارات و دبی به چه چیزهایی نیاز دارید؟ شاید از خودتان پرسیده باشید که فصل مناسب سفر به امارات کدام است یا برای سفر به دبی چقدر پول ببریم؟ قبل از هر کاری شما به یک مشاوره تخصصی از مجموعه افدل گروپ نیاز دارید!

تیم افدل با کارشناسان مجرب و سابقه درخشانی که دارند، شما را در رسیدن به خواسته‌هایتان راهنمایی می‌کنند. سفر و مهاجرت به امارات را به این کارشناسان بسپارید تا کارهای خود را بدون نگرانی و با اطمینان کامل به انجام برسانید.

برای دریافت مشاوره و همچنین کسب اطلاعات دقیق و دریافت جدیدترین اخبار در زمینه‌های ارز مورد نیاز در دبی و ویزای توریستی دبی به اینستاگرام افدل مراجعه کنید.

سفری فراموش نشدنی به امارات با افدل گروپ
فصل مناسب سفر به امارات

 

در انتها

انتخاب فصل مناسب سفر به امارات با توجه به شرایط آب و هوایی خاصی که این کشور دارد، از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در نظر داشته باشید. امارات آب و هوای گرم و مرطوب دارد و زمستان بهترین فصل برای سفر به این کشور محسوب می‌شود. به علاوه، رویدادهای زیادی نیز در این بازه زمانی برگزار می‌شوند.

 

سؤالات متداول

  1. فصل مناسب سفر به امارات کدام است؟

فصل زمستان (دسامبر تا فوریه)

  1. تعطیلات آخر هفته امارات چه روزهایی است؟

جمعه و شنبه

  1. آیا نوشیدن الکل در امارات بدون مجوز امکان‌پذیر است؟

خیر در زمان رانندگی هم کاملاً ممنوع است.

سایر مقالات:

معرفی بهترین امکانات رفاهی امارات در 4 حوزه مختلف+ افدل گروپ
بهترین شهر امارات برای مهاجرت + زندگی در 2 شهر دبی و ابوظبی
بهترین شهرهای امارات برای کار + 10 شغل مورد نیاز در امارات

 

6 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *