مسابقات اسب سواری در دبی {تاریخچه، قوانین و شرایط 2024}

مسابقات اسب سواری در دبی {تاریخچه، قوانین و شرایط 2023}

مسابقات اسب سواری در دبی 2024

مسابقات اسب سواری در دبی به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر، گردشگران و علاقه‌مندان زیادی را به دبی می‌کشاند. این مسابقات در یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های جهان برگزار می‌شوند که این باشگاه امکان اقامت راحت برای مسافران را نیز فراهم کرده است.

اگر به مسابقات اسب سواری در دبی علاقه دارید و می‌خواهید دیدن این مسابقات را چاشنی سفر به دبی کنید، با ما همراه شوید تا علاوه بر آشنایی با تاریخچه و شرایط برگزاری این مسابقات، به شما بگوییم که از کجا می‌توانید سوارکاری در دبی را یاد بگیرید و به یک سوارکار حرفه‌ای تبدیل شوید!

مسابقات اسب سواری در دبی 2023

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

ویدیو : مسابقات اسب سواری در دبی

 

 

پادکست : مسابقات اسب سواری در دبی

 

 

تاریخچه مسابقات اسب سواری در دبی

اسب دوانی در دبی یک ورزش محبوب است که صاحبان اسب‌های نژاد برتر و بهترین اسب‌های مسابقه را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. اولین رویداد اسب دوانی در دبی در اکتبر سال 1981 و به دستور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی، برگزار شد.

اولین دوره جام جهانی اسبدوانی دبی در پیست ناد الشبا و در سال 1996 برگزار شد. در آن زمان، 11 اسب مسابقه شرکت‌کننده برای یک کیف جایزه 4 میلیون دلاری با هم به رقابت پرداختند. این رویداد مسابقه‌ای تحقق چشم اندازی بود که شیخ محمد بن راشد آل مکتوم برای توسعه طولانی مدت این ورزش در امارات داشت.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

پیست ناد الشبا از سال 1996 تا 2009 میزبان مسابقات اسب سواری در دبی بود. در سال 2010، جام جهانی دبی به پیست مسابقه میدان تازه افتتاح شده منتقل شد. این میدان مسابقه همه امکانات مورد نیاز را برای جلب رضایت طرفداران اسب دوانی که از سرتاسر جهان برای شرکت در کارناوال بزرگ جام جهانی دبی آمده‌اند، ارائه می‌دهد.

در طول سال‌های گذشته، این رویداد به یکی از شیک‌ترین جشن‌های شهر تبدیل شده و ثروتمندان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. مشابه مسابقات در رویال اسکوت، هزینه مسابقات اسب‌سواری در امارات بسیار بالا است و مهمانان آن از طبقات اجتماعی مرفه هستند.

از این رو مسابقات اسب دوانی به جزء جدایی ناپذیری از فرهنگ امارات تبدیل شده و هنوز هم طرفداران زیادی در کشور امارات متحده و علاقه مندان از سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

مسابقات اسب سواری در دبی 2023

 

شرایط مسابقات اسب سواری در دبی

باشگاه میدان دبی در هر باز برگزاری مسابقه اسب دوانی در امارات، شاهد حضور 80000 مسابقه‌دهنده از سراسر جهان است. ارائه جوایز برای بهترین بانوی لباس پوش، بهترین زوج خوش لباس، کلاه خلاقانه و لباس خلاق از جمله مراحل و جوایز دیگر در جریان برگزاری این مسابقات هستند.

پس از اینکه اجرای مسابقات اسب‌سواری دبی با برگزاری 9 مسابقه جداگانه به پایان رسید، مراسم اختتامیه سنتی و آتش بازی اجرا خواهند شد.

هزینه بلیت مسابقات اسب‌سواری دبی در شب، از حداقل 50 درهم برای پذیرش عمومی آغاز می‌شوند؛ در حالی که برای پذیرش به صورت ویژه باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. بلیت‌های عمومی و ویژه، اجازه ورود به مراسم اختتامیه و کنسرت پس از مسابقه را به علاقه‌مندان می‌دهند.

بلیت مسابقات اسب دوانی در دبی را می‌توان در مکان‌های مخصوص فروش بلیت در میدان مسابقه یا وب سایت باشگاه مسابقه اسب‌سواری دبی خریداری کرد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

قوانین لباس در مسابقات اسب سواری در دبی

آداب و قوانین این مسابقات منعکس کننده اهمیت این رویدادها هستند. قوانین لباس مسابقات اسب دوانی دبی به‌ گونه‌ای هستند که ظرافت لباس و کلاه و دقت در انتخاب آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در امتیازدهی برای اعطای جوایز مربوطه نقش مهمی را ایفا می‌کنند. اطلاع از قوانین زندگی در امارات هم می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

تماشای رژه سلطنتی‌ها و افراد مشهور با لباس‌های زیبا، جذابیت خاصی به این رویداد مهم داده‌اند. با این حال، تماشای بقیه مهمان‌ها با بهترین لباس‌هایشان، چیزی فراتر از یک مسابقه اسب‌سواری را به نمایش خواهند گذاشت؛ گویی هفته مد پاریس یا میلان وارد استادیوم میدان دبی شده‌اند و جدیدترین لباس‌های مد روز را به شما نشان می‌دهند.

در مسابقات اسب سواری در دبی، میهمانان توسط هیئت داوران برای دریافت جوایزی مانند: «بهترین بانوی خوش لباس»، «بهترین مرد خوش لباس»، «بهترین لباس»، «بهترین کلاه» و «خلاقانه‌ترین کلاه» انتخاب می‌شوند.

قوانین لباس در مسابقات اسب سواری در دبی

 

پذیرایی مسابقات اسب سواری در دبی

جام جهانی اسب دوانی دبی فراتر از انتظارات شما از پذیرایی میزبان را با مجموعه‌ای نفیس از رستوران‌های عالی ارائه می‌دهد. مهمانان می‌توانند از غذاهای لذیذ در رستوران Winner’s Circle لذت ببرند؛ این رستوران دو طبقه است و چای بعدازظهر و یک منوی متنوع را برای مهمانان خود تدارک می‌بیند.

اگر کسی بخواهد روند رویدادها را از یک مکان دلچسب مشاهده کند، رستوران Winner’s Circle بهشت است؛ زیرا نمای شیشه‌ای 4 طبقه آن به مهمانان اجازه می‌دهد تا راحت بنشینند و مسابقه و اهدای جوایز را به راحتی و از یک میز غذاخوری مجلل تماشا کنند!

جام جهانی اسب دوانی دبی

جام جهانی اسب‌سواری دبی هر سال در آخرین شنبه ماه مارس برگزار می‌شود و شامل 9 مسابقه گروهی است که در آن اسب‌های 3 ساله و بزرگ‌تر با کالیبر بالا برای دریافت جایزه بزرگ رقابت می‌کنند. مسافت مسابقه برای هر یک از 9 رویداد مسابقات اسب سواری در دبی بین 1200 متر و 3200 متر متغیر است.

مسابقه بزرگ و اصلی این رویداد، یک مسابقه 2000 متری است که در یک زمین خاکی اجرا می‌شود و جایزه آن یک کیف پول به ارزش بسیار بالا است. امروزه مسابقات اسب‌سواری دبی به یکی از جذاب‌ترین مسابقات در جهان تبدیل شده است.

این مسابقه اسب‌سواری در سراسر جهان برای میلیون‌ها بیننده پخش می‌شود و یکی از روزهای سال در تقویم به نام مسابقه اسب دوانی ثبت شده است. از این رو برای مردم محلی و همچنین علاقه مندان سراسر دنیا اهمیت زیادی دارد.

جام جهانی اسب دوانی دبی

 

نکات مهم خرید اسب مسابقه‌ای در دبی

برای انتخاب اسب مسابقه به دنبال چه چیزی باشیم؟ اگر رویای داشتن یک اسب موفق با کمترین آسیب‌دیدگی را دارید، باید به دنبال ویژگی‌های خاصی باشید؛ این نکات باید هنگام شرط‌بندی روی اسب نیز در نظر گرفته شوند. ورزش امارات به گونه ای است که رعایت قوانین مسابقات از اهمیت زیادی برخوردار است و اسب شما هم باید استانداردهای لازم را داشته باشد.

پس به ویژگی‌های اسب مناسب برای شرکت در مسابقات اسب سواری در دبی که در ادامه بیان شده‌اند، توجه داشته باشید.

اصالت اسب مسابقه

اسبی که جایزه‌های زیادی را در میدان‌های مسابقه درو کرده و موفق‌تر است، قیمت فرزندانش نیز بیشتر خواهد بود. پس به یاد داشته باشید که در مورد نوع اسب مورد نظر خود فکر کرده و بهترین گزینه را برای شرکت در مسابقات اسب سواری در دبی انتخاب کنید.

استخوان بندی اسب مسابقه

ساختار استخوان اسب باید متناسب باشد و نگاه کردن به اسب از تمام زاویه‌ها، آزمون خوبی برای سنجش این ویژگی است. «استخوان بندی درشت» ویژگی است که اغلب هنگام خرید اسب مورد توجه قرار می‌گیرد و به معنای اندازه و تعداد مناسب استخوان‌های اسب نسبت به جسه آن است.

برای مثال، اگر اسب سنگین و بزرگی دارید که استخوان‌های پای نازک و ضعیفی دارد، از خرید آن اجتناب کنید. وقتی از روبرو به اسب نگاه می‌کنید، استخوان ساق پا باید در یک خط مستقیم از سینه تا زانو و سم حرکت کند.

همچنین وقتی از پهلو به اسب نگاه می‌کنید، مهم است که به وضعیت زانو نگاه کنید که تقریباً باید کمی بالای سم باشد. همچنین بهتر است که پاهای اسب را برای هر گونه برآمدگی یا آتل بررسی کنید. ساختار متناسب پا یک مزیت است؛ زیرا نشان می‌دهد که اسب می‌تواند وزن خود را به طور مؤثر تحمل کند.

استخوان بندی اسب مسابقه

 

انقباض عضلانی اسب مسابقه

تمام قدرت اسب مسابقه از پاها و چهار طرف آن می‌آید؛ بنابراین همیشه باید به دنبال کشش مناسب عضلات و قدرت باشید. این ویژگی در زمان پرش بسیار اهمیت دارد و هر کسی که قصد شرکت در مسابقات اسب سواری در دبی را دارد، باید این نکته را در نظر داشته باشد.

تعادل اسب مسابقه

تعادل یک عنصر کلیدی برای موفقیت اسب مسابقه محسوب می‌شود. طول گردن، پشت و باسن باید برابر باشد تا اسب متناسب به نظر برسد. اسب‌ها شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی دارند؛ اما اسب‌هایی که اعضای بدن متناسبی دارند، متعادل‌تر از بقیه هستند.

جثه اسب‌های جوان‌تر معمولاً اندکی بلندتر است؛ این ویژگی به این دلیل است که این اسب‌ها در حال رشد هستند. برخی حتی می‌گویند که اسب‌ها تا 5 سالگی به طور کامل رشد نمی‌کنند؛ بنابراین انتظار داشته باشید که برخی از پیشرفت‌ها را در کره اسب 2 ساله خود مشاهده کنید.

پوست اسب مسابقه

یک اسب سالم پوست درخشانی دارد؛ این یک ویژگی مهم است که معمولاً سلامت اسب را نشان می‌دهد.  با این حال، بهتر است به یاد داشته باشید که توجه به این ویژگی در زمان خرید اسب سالم برای شرکت در مسابقات اسب سواری در دبی اهمیت زیادی دارد.

پوست اسب مسابقه

 

حرکت اسب مسابقه

نحوه حرکت اسب چیزی است که هر خریدار باید به دنبال آن باشد. یک اسب مسابقه خوب بدون توجه به سرعتی که ممکن است داشته باشد، باید خوب حرکت کند؛ اگرچه بیشتر اسب‌های مسابقه‌ای در برخی از سرعت‌ها بهتر از سایرین حرکت می‌کنند. اسب‌هایی که گام‌های بلندی دارند، معمولاً بهتر عمل می‌کنند؛ زیرا می‌توانند مسافت بیشتری را در مدت زمان کمتری طی کنند.

خلق و خو اسب مسابقه

اسب مسابقه‌ای با خلق و خوی آرام همیشه در میان صاحبان امتیاز محسوب می‌شود! هرچه اسب آرام‌تر باشد، به دلیل سطح بالای تمرکزش روی کار، مسابقه را بهتر انجام می‌دهد. شما باید اسبی را بخرید که خوش ذوق، آرام و در عین حال هوشیار باشد، زیرا این گونه اسب‌ها عملکرد بهتری در میدان مسابقات اسب سواری در دبی دارند.

برخی از بهترین اسب‌های مسابقه فوق‌العاده رقابتی هستند؛ اغلب می‌توانید بگویید که چه زمانی می‌خواهند بهترین کار خود را انجام دهند و نمی‌توانند صبر کنند تا از پیست بازنده بیرون بیایند! بنابراین باید اسبی با خلق و خوی رقابتی پیدا کنید تا بتوانید پیروز میدان شوید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

ظاهر اسب مسابقه

هیچ اسبی با ظاهر ایده‌آل وجود ندارد؛ اما نکات کلیدی دیگری که باید به طور خاص به دنبال آن‌ها باشید، چشمان روشن، گوش‌های بزرگی که بیشتر به سمت جلو هستند تا پشت، سوراخ‌های بینی بزرگ و فک پهن هستند.

چشمان درشت روشن به این معنی است که اسب هوشیارتر است و سوراخ‌های بینی و فک بزرگ اجازه می‌دهد تا اکسیژن زیادی وارد ریه‌ها شود. اسب‌های با چنین خصوصیاتی عملکرد بهتری در میدان مسابقات اسب سواری در دبی از خود نشان می‌دهند.

بهترین کلاس‌های آموزش اسب‌سواری در دبی

با زندگی در دبی حتی به مدت چند روز متوجه خواهید شد که اسب‌سواری یکی از بخش‌های مهم فرهنگ مردم منطقه است. مراکز آموزشی مختلفی برای آموزش سوارکاری در دبی تأسیس شده‌اند که آشنایی با آن‌ها برای علاقه‌مندان به این مهارت خالی از لطف نیست.

پس اگر به شرکت در مسابقات اسب سواری در دبی علاقه دارید یا می‌خواهید صرفاً اسب‌سواری را یاد بگیرید، ابتدا باید در یکی از مراکز آموزشی که در ادامه توضیح داده شده‌اند، شرکت کنید.

بهترین کلاس‌های آموزش اسب‌سواری در دبی

 

مرکز سوارکاری امارات در دبی

باشگاه سوارکاری امارات یکی از مدارس اسب‌سواری مورد تأیید BHS در دبی است. این مرکز سوارکاری افتخار این را دارد که تنها مرکز آموزشی تأیید شده انجمن اسب‌سواری بریتانیا در خاورمیانه است! با استفاده از امکانات ایده‌آل و مربیان باتجربه می‌توانید سوارکاری را در کمترین زمان یاد بگیرید.

مرکز اسب‌سواری امارات، کلاس‌های اسب‌سواری در دبی را برای سوارکاران در تمام سطوح، از مبتدی تا پیشرفته، برگزار می‌کند. از طریق این مرکز می‌توانید خود را برای مسابقات اسب سواری در دبی آماده کنید.

مرکز سوارکاری دزرت پالم دبی

Desert Palm از بهترین باشگاه‌های آموزش سوارکاری در دبی و انتخابی ایده‌آل برای سوارکاران با هر سطح مهارت است. این مرکز سوارکاری 45 اسب دارد که به طور ویژه از بریتانیا انتخاب و آورده شده‌اند و توسط تیمی از مربیان باتجربه و تأیید شده توسط انجمن سوارکاری بریتانیا مدیریت می‌شوند.

همچنین برای بازیابی انرژی و استراحت می‌توانید از کافی شاپ این مجموعه استفاده کنید. با انتخاب کلاس‌های خصوصی یا گروهی، برای تجربه اسب‌سواری آماده شوید. اگر فصل مناسب سفر به امارات را انتخاب کنید، می توانید از امکانات بیشتری استفاده کنید.

مدرسه سوارکاری الحبتور دبی

مرکز سوارکاری الحبتور (Al Habtoor) آموزش اسب‌سواری را در محیطی مجلل فراهم کرده است. این مدرسه اسب‌سواری که در باشگاه و تفریحگاه پولو واقع شده، دارای زمین‌های زیبا و اصطبل‌های به سبک اندلسی است. این مرکز آموزشی گزینه مناسبی برای آمادگی مسابقات اسب سواری در دبی محسوب می‌شود.

کلاس‌های آموزشی گروهی و خصوصی متنوعی در این مجموعه برای کودکان و بزرگسالانی که می‌خواهند اسب‌سواری را یاد بگیرند، در نظر گرفته شده‌اند. برای افراد باتجربه‌تر، یک مسیر سوارکاری و دوره کراس کانتری وجود دارد که می‌توانید آن را در این مرکز پیدا کنید.

مرکز سوارکاری الحبتور (Al Habtoor)

 

مدرسه سوارکاری اصطبل الجیاد دبی

مدرسه سوارکاری اصطبل الجیاد دبی که در سال 1989 تأسیس شد، سابقه طولانی در آموزش اسب‌سواری به علاقه‌مندان در دبی دارد و توسط فدراسیون سوارکاری امارات نیز تأیید شده است. این مرکز آموزشی سوارکاری در شن‌های زیبای صحرای السیح السلام و در نزدیکی منطقه باشکوه القدرا واقع شده است.

ورزش باشکوه اسب‌سواری در امارات را می‌توانید در این مرکز آموزشی بیاموزید؛ جایی که دانش آموزان برای تمرین به صحرا می‌روند و تجهیزات سوارکاری نیز برای فروش وجود دارند. در صورت علاقه‌مندی به مسابقات اسب سواری در دبی می‌توانید در این مرکز آموزشی ثبت نام کنید.

مرکز سوارکاری وینرز دبی

شاید قبلاً این مدرسه اسب‌سواری در دبی را با نام مرکز سوارکاری مشرف می‌شناختید. اکنون این مرکز که به مرکز سوارکاری وینرز تغییر نام داده، در پارک وسیع مشرف واقع شده است. Winners با 30 اسب، آموزش اسب‌سواری در دبی را همراه با جنگل سواری و فعالیت‌های خصوصی ارائه می‌دهد.

مدرسه سوارکاری اصطبل الجموح دبی

این اصطبل طیف وسیعی از کلاس‌های اسب‌سواری در دبی را برای تمام سطوح مهارتی، همراه با جلساتی برای آموزش سوارکاری استقامتی، لیری، فریر، کالسکه اسب و موارد دیگر ارائه می‌دهد. مربیان این مرکز آموزش‌های ویژه خود را برای آماده شدن در مسابقات اسب سواری در دبی نیز ارائه می‌دهد.

 

مسابقات اسب سواری در دبی

نام مرکز آموزش سوارکاری آدرس
مرکز سوارکاری امارات جاده دبی – العین، خروجی 37، نزدیک استراحتگاه و آبگرم صحرای باب الشمس
مرکز سوارکاری دزرت پالم جاده هاتا – عمان، بعد از دراگون مارت
مدرسه سوارکاری الحبتور باشگاه چوگان و استراحتگاه Habtoor
مدرسه سوارکاری اصطبل الجیاد جاده القدره، قبل از استراحتگاه باب الشمس
مرکز سوارکاری وینرز پارک مشرف
مرکز سوارکاری اصطبل الجموع العویر دبی

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

امور مهاجرتی خود را به افدل گروپ بسپارید!

اکنون که به مسابقات اسب سواری در دبی به عنوان یکی از جذاب‌ترین تفریحات دبی آشنا شدید، وقت آن رسیده تا اگر قصد سفر به شهر دبی را دارید، با کارشناسان متخصص مشورت کنید. افدل گروپ تیمی متشکل از بهترین کارشناسان است که خدمات مربوط به مهاجرت به دبی را ارائه می‌دهد.

قبل از سفر یا مهاجرت باید از ملزومات سفر به دبی و ویزای امارات مطلع شوید؛ زیرا مقررات امارات متحده عربی به گونه‌ای است که سفر ایرانیان به دبی و شهرهای دیگر امارات را با شرایط خاصی در نظر گرفته است.

قبل از سفر خود باید روش مهاجرت و دریافت ویزای خود را مشخص کنید و این کار تنها از طریق مشورت با کارشناسان حقوقی امکان‌پذیر خواهد شد. پس گوشی را بردارید یا سری به اینستاگرام افدل بزنید و جدیدترین اطلاعات درباره شیوه مهاجرت به امارات را از کارشناسان ما بپرسید.

ثبت شرکت، سرمایه گذاری در امارات و خرید ملک در دبی از جمله روش‌های متداول برای مهاجرت ایرانیان به امارات محسوب می‌شوند؛ اما کدام روش برای شما بهتر است؟ جواب این سؤال نزد کارشناسان تیم افدل است!

امور مهاجرتی به دبی با افدل گروپ

 

در آخر

با هر بار برگزاری مسابقات اسب سواری در دبی، تعداد زیادی از علاقه‌مندان به این رشته هیجان‌انگیز از سراسر جهان به امارات سفر می‌کنند. این مسابقات با شرایط خاصی اجرا می‌شوند و 9 مسابقه جداگانه را شامل می‌شوند. برای شرکت در این مسابقات به سرمایه مناسب و یک اسب سالم و قوی نیاز دارید.

در این مقاله به بررسی تاریخچه، شرایط و نکات مهم پیرامون مسابقات اسب سواری در دبی پرداختیم و پس از بررسی ویژگی‌های اسب مسابقه‌ای در دبی، چند باشگاه سوارکاری خوب را برای یادگیری اسب‌سواری معرفی کردیم. اگر به این مسابقات علاقه دارید، بهتر است برای خرید بلیت در زمان مناسب اقدام کنید.

 

سؤالات متداول

  1. اولین دوره جام جهانی اسب ‌دوانیدبی در چه سالی برگزار شد؟

سال 1996

  1. هزینه بلیت مسابقات شبانه اسب ‌سواری دبی چقدر است؟

از 50 درهم شروع می‌شود.

  1. مسابقات اسب سواری در دبی شامل چند مسابقه می‌شوند؟

9 مسابقه مجزا

  1. در انتخاب بهترین اسب مسابقه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اصالت، استخوان بندی، انقباض ماهیچه‌ای، میزان تعادل، دامنه حرکت و…

  1. سوارکاری در دبی را در کجا یاد بگیریم؟

مرکز سوارکاری امارات، دزرت، الحبتور، اصطبل الجیاد، وینرز و…

 

سایر مقالات:

5 روش پیدا کردن کار در دبی برای ایرانیان- شرایط و قوانین
سفر به دبی چقدر پول میخواد؟ بررسی کامل هزینه ها در 2024

 

16 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *