کامل ترین ملزومات سفر به دبی در 2024 { ویزا-سیمکارت-وسایل و…}

کاملترین ملزومات سفر به دبی

با ملزومات سفر به دبی آشنا شوید!

آیا ملزومات سفر به دبی را می‌شناسید؟ اگر قصد دارید از لوکس‌ترین شهر جهان دیدن کرده و از تفریحات جذاب و بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید، در اولین قدم باید بدانید برای سفر به دبی به چه وسایل و چه مقدار پول نیاز دارید. هزینه سفر از مهم‌ترین دغدغه‌های هر گردشگری است که پیش از اقدام به سفر باید به آن توجه شود.

برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی دبی لازم است شما مدارک و وسایل مهمی‌ به همراه داشته باشید و به مقدار معین نیز هزینه برای سفر در نظر بگیرید. اگر از ملزومات سفر به دبی و هزینه‌های آن خبر ندارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم برای لذت بردن از سفرتان به دبی باید به چه چیز‌هایی توجه کنید.

ملزومات سفر به دبی
ملزومات سفر به دبی

 

 

ویدیو : ملزومات سفر به دبی

 

 

پادکست : ملزومات سفر به دبی

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

مدارک لازم برای سفر به دبی

در زمینه ملزومات سفر به دبی لازم است در ابتدا شما را با مدارک موردنیاز برای این سفر آشنا کنیم. شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که برای سفر به دبی چه مدارکی لازم است؟ در این باره لازم است بدانید در این سفر باید پاسپورت (با حداقل ۷ ماه اعتبار)، بیمه‌نامه مسافرتی، گواهینامه، مدارک شناسایی و ویزا را حتماً به همراه داشته باشید.

 پیش از برنامه‌ریزی برای سفر حتماً ملزومات سفر به دبی همچون پاسپورت و ویزا را آماده کنید تا به‌موقع بتوانید به مسافرت خود برسید. کشور امارات درخواست اخذ ویزا را تنها در صورتی قبول می‌کند که پاسپورت شما بیشتر از ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

پس اگر کمتر از ۱ سال تا پایان انقضای پاسپورت شما باقی مانده است یا سفر‌های زیادی داشته‌اید و پاسپورتتان پر از مهر است، بهتر است در اولین فرصت نسبت به تعویض آن اقدام کنید. درمورد بیمه‌نامه مسافرتی که از دیگر ملزومات سفر به دبی است نیز باید بدانید که برای متقاضیان ویزای دبی الزامی است و این بیمه‌نامه باید توسط کشور امارات و به‌وسیله کارگزاری‌های معتبر صادر شود.

ویزای توریستی نیز از دیگر ملزومات سفر به امارات است که باید پیش از سفر نسبت به دریافت آن اقدام کنید. برای درخواست ویزا نیازی نیست به سفارتخانه سر بزنید و تنها کافی است درخواست خود را در همان آژانس هواپیمایی که از آن بلیط خریداری کرده‌اید ثبت کنید تا مراحل اداری اخذ ویزا انجام شوند.

اگر درمورد انواع ویزای توریستی دبی اطلاع کافی ندارید، نگران نباشید در ادامه مطلب به طور کامل به آن‌ها خواهیم پرداخت. ویزا که از اصلی‌ترین ملزومات سفر به دبی محسوب می‌شود بر اساس مدت زمان اقامت شما در دبی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

مدارک لازم برای سفر به دبی
ملزومات سفر به دبی

 

ویزای توریستی ۱۰ روزه دبی

در این بخش از معرفی ملزومات سفر به دبی قصد داریم شما را با ویزای ۱۰ روزه دبی آشنا کنیم. این ویزا از پرطرف‌دارترین ویزاها نزد مسافران ایرانی است که فقط برای بازدید از جذابیت‌های دبی کاربرد دارد و نمی‌توانید از آن برای کار یا تجارت استفاده کنید. با استفاده از این ویزا می‌توانید تا ۱۰ روز در دبی اقامت داشته باشید.

 این نوع ویزای برای تمامی‌ سنین قابل درخواست است. بعد از دریافت ویزا تا ۵۸ روز زمان دارید تا به دبی سفر کنید و این زمان اصلاً قابل تمدید نیست و نمی‌توان ویزا را کنسل کرد. توجه داشته باشید اگر با این ویزا به دبی سفر کردید و بیشتر از ۱۰ روز در این شهر اقامت داشتید، باید به هنگام خروج از دبی جریمه‌ای حدود ۱۰۰ درهم بپردازید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

ویزای یک‌ماهه دبی

اگر می‌خواهید بیشتر از ۱۰ روز در دبی اقامت داشته باشید، دریافت ویزای یک‌ماهه می‌تواند از ملزومات سفر به دبی برای شما باشد. ویزای یک‌ماهه دبی به دو صورت سینگل و مولتی ارائه می‌شود. ویزای یک‌ماهه سینگل به شما امکان تنها یکبار ورود به دبی را می‌دهد؛ اما نوع مولتی چند بار ورود است و شما می‌توانید در طول یک ماه چند بار به دبی سفر کرده و خارج شوید.

ویزای یک‌ماهه برخلاف نوع قبلی قابلیت تمدید دارد؛ اما هزینه تمدید آن بسیار بالا است. مدت زمان اعتبار این ویزا نیز حدود ۵۸ روز و بعد از آن دیگر نمی‌توانید به دبی سفر کنید. درمورد هزینه ویزای یک‌ماهه سینگل و یک‌ماهه مولتی باید بگوییم ویزای یک‌ماهه مولتی هزینه بیشتری دارد.

ویزای یک ماهه دبی
ملزومات سفر به دبی

 

ویزای دوماهه دبی

این ویزا نیز از دیگر ملزومات سفر به دبی برای کسانی است که به قصد تجارت به دبی سفر می‌کنند. این ویزا تا ۶۰ روز اعتبار دارد و به دلیل مدت زمان بیشتر اقامت در دبی از هزینه بیشتری برخوردار است. ویزای دوماهه نیز مانند یک‌ماهه به صورت یکبار ورود و چند بار ورود ارائه می‌شود.

ویزای دوماهه سینگل و مولتی را می‌توان تا یکبار تمدید کرد. البته لازم است بدانید ویزای سینگل را نمی‌توان به ویزای مولتی تبدیل کرد. اگر برای پیدا کردن کار در دبی به امارات سفر می کنید، این ویزا یکی از گزینه های مناسب برای شما خواهد بود؛ زیرا فرصت دارید تا شغل موردنظرتان را پیدا کنید و بعداً برای دریافت ویزا و اقامت اقدام کنید.

ویزای ۹۶ ساعته دبی

ویزای ۹۶ ساعته یا چهارروزه دبی از نوع ترانزیت است و افرادی که می‌خواهند سفر کوتاهی به دبی داشته باشند و سپس به کشور دیگری بروند بهتر است این ویزا را در ملزومات سفر به دبی برای خود لحاظ کنند. البته ممکن است در زمان‌های خاصی این ویزا قابل دریافت نباشد. هزینه ویزای ۹۶ ساعته کمتر از ویزای توریستی ۱۰ روزه است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

ویزای ۴۸ ساعته دبی

در این بخش از معرفی ملزومات سفر به دبی باید شما را با ویزای ۴۸ ساعته یا دو روزه دبی آشنا کنیم. این ویزا نیز برای ترانزیت مناسب است و شما تا ۵۸ روز بعد از صادر شدن ویزا می‌توانید از آن استفاده کرده و تا دو روز در دبی اقامت داشته باشید.

توجه داشته باشید اگر بیشتر از ۴۸ ساعت در دبی اقامت داشته باشید، علاوه بر پرداخت جریمه، ممکن است دیگر نتوانید ویزای دبی را دریافت کنید.

ویزای 48 ساعته دبی
ملزومات سفر به دبی

 

ویزای فوری امارات

اگر باید به صورت خیلی فوری به دبی سفر کنید، اخذ ویزای فوری از ملزومات سفر به دبی برای شما خواهد بود. این ویزا در صورت فراهم بودن شرایط در طول یک روز کاری صادر می‌شود و از هزینه بالایی برخوردار است؛ بنابراین برای موارد ضروری مانند: مراجعه برای درمان، کارهای مربوط به شغل شما یا دیدار با خانواده مناسب است.

ویزای ۵ساله امارات

کشور امارات به‌منظور رونق صنعت گردشگری این کشور ویزای ۵ساله‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد که شما با کمک آن می‌توانید در طول ۵ سال هرچند بار که بخواهید به دبی سفر کرده و هر بار به مدت ۹۰ روز در دبی اقامت داشته باشید. این ویزا برای افرادی که قصد تجارت در دبی را دارند بهترین گزینه است.

ویزا از پرهزینه‌ترین و مهم‌ترین ملزومات سفر به دبی است که باید به‌موقع نسبت به اخذ آن اقدام کنید تا بتوانید سروقت به بازدید از دبی و زیبایی‌هایش بروید. معمولاً برای دریافت ویزای امارات لازم است حدود ۷ روزکاری منتظر بمانید.

تهیه بلیط هواپیما

تهیه بلیط رفت‌وبرگشت به دبی را می‌توان از مهم‌ترین ملزومات سفر به دبی معرفی کرد. بعد از اخذ ویزا باید نسبت به رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید. برای این کار می‌توانید به آژانس‌های هواپیمایی یا سایت‌های ارائه‌دهنده بلیط دبی مراجعه کنید.

البته حواستان باشد قیمت بلیط سفر هوایی به دبی در فصول پرمسافر همچون پاییز و زمستان افزایش می‌یابد؛ اما در فصول کم مسافر که از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه است به دلیل گرمای زیاد هوا و کاهش مسافر هزینه سفر کمتر می‌شود.

بعد از تهیه بلیط حتماً به فکر تهیه ارز مورد نیاز در دبی باشید؛ زیرا یکی از مهم ترین ملزومات سفر به دبی است و باید مدتی قبل از سفر شما انجام شود.

تهییه بلیط هواپیمایی دبی
ملزومات سفر به دبی

 

لباس مناسب با شرایط آب‌وهوایی دبی

از دیگر وسایل موردنیاز گردشگران برای سفر به دبی می‌توان به لباس‌های مناسب شرایط جوی دبی اشاره کرد. در واقع پیش از پر کردن چمدان و برداشتن لباس‌های گوناگون باید به این موضوع توجه کنید که در آب‌وهوای گرم دبی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید یا خیر؟

بهتر است پیش از سفر و خرید ملزومات سفر به دبی آب‌وهوای دبی را در آن ماه از سال بررسی کنید. مثلاً در برخی از مواقع دمای هوا آن‌قدر افزایش می‌یابد که نمی‌توان در آن زمان از تفریحات خارج از هتل و تفریحات کنار ساحل استفاده کرد. در واقع بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنید که در عین خنکی پوشش مناسبی نیز برای محافظت از پوست شما داشته باشند.

علاوه بر این لازم است شال و روسری و لباس‌های پوشیده به همراه داشته باشید تا به هنگام بازدید از مراکز مذهبی همچون مسجد‌های تاریخی دبی دچار مشکل نشوید. توجه به قوانین زندگی در امارات می تواند برای لذت بردن شما از سفرتان بسیار کمک کننده باشد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

وسایل ضروری سفر به دبی

برخی از وسایل و ملزومات سفر به دبی آن‌قدر مهم و ضروری هستند که ممکن است بدون آن‌ها در زمان اقامت خود دچار مشکل شوید یا نتوانید آن‌ها را در دبی خریداری کنید. پس به هنگام فراهم کردن ملزومات سفر به دبی حتماً به مواردی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت توجه کنید. این دسته از ملزومات سفر به دبی شامل موارد زیر هستند:

  • لوازم آرایشی و بهداشتی: عطر، اسپری ضد عرق، مواد ضدعفونی‌کننده، کیف لوازم‌آرایشی، آب‌رسان، مرطوب‌کننده، ناخن‌گیر، سو‌هان، ناخن، شانه، آیینه کوچک، وسایل اصلاح مو‌های زائد، اسپری ضد گزش، صابون خمیری و غیره
  • وسایل الکترونیکی: گوشی هوشمند، سیم کارت اماراتی، پاوربانک، هندزفری، شارژر، هدفون، دوربین دیجیتال، کارت حافظه اضافی، باتری اضافی، دستگاه GPS و غیره
  • وسایل شخصی: بلیط سفر، کارت ملی، ویز،ا پاسپورت و غیره
  • وسایل مخصوص سفر: قفل کوچک برای قفل کردن چمدان، نخ و سوزن، اتیکت برای درج نام روی چمدان سفر و سایر موارد
وسایل ضروری سفر به دبی
ملزومات سفر به دبی

 

وسایل بهداشتی موردنیاز سفر به دبی

امکانات بهداشتی موردنیاز برای مقابله با آفتاب از دیگر وسایل ضروری برای سفر به دبی محسوب می‌شوند که لازم است پیش از سفر به آن‌ها توجه کنید. این دسته از ملزومات سفر به دبی از آن جهت حائز اهمیت هستند که دبی منطقه‌ای با آب‌وهوای گرم و خشک است و آفتاب بسیار سوزانی دارد.

صحرانوردی و سافاری یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در دبی هستند که فرصت لمس زیبایی‌های کویر را به شما می‌دهند. اگر می‌خواهید از تماشای آسمان پرستاره شب‌های کویر بی‌نصیب نمانده و از شترسواری و قدم زدن روی تپه‌های شنی لذت ببرید، باید حتماً برخی از ملزومات سفر به دبی که شامل ضدآفتاب، عینک آفتابی و کلاه هستند را همراه خود داشته باشید.

آفتاب سوزان کویر دبی می‌تواند آسیب‌های جدی به پوست شما وارد کند؛ پس حتماً لایه ضخیمی‌ از ضدآفتاب را روی پیشانی، دور چشم‌ها، گونه‌ها و گردن خود استفاده کرده و بهتر است از ضدآفتاب‌هایی با حداقل  SPF درجه ۳۰ استفاده کنید.

حتماً حواستان باشد که بعد از هر بار آب‌تنی ضدآفتاب قبلی خود را پاک کرده و مجدداً ضدآفتاب بزنید. همچنین هر ۴ الی ۵ ساعت یکبار آن را تمدید کنید تا اثر خود را از دست ندهد. علاوه بر این در بین ملزومات سفر به دبی عینک آفتابی و کلاه‌های خنک را فراموش نکنید و در کل سفر از آن‌ها به‌خوبی استفاده کنید.

آخرین موردی که برای صحراگردی به آن نیاز دارید کفش مناسب است. بهترین کفش برای گشت‌وگذار در صحرا پوتینی است که از رویه چرم و زیره پلاستیکی برخوردار باشد. این پوتین‌ها از شما در برابر موجودات بیابانی و آسیب ندیدن پا‌هایتان در مقابل گرمای داغ کویر محافظت می‌کنند.

وسایل بهداشتی موردنیاز در سفر به دبی
ملزومات سفر به دبی

 

پول کافی برای هزینه‌های سفر به دبی

از دیگر نکات مهم سفر به دبی می‌توان به برخورداری از بودجه مالی کافی برای اقامت، حمل‌ونقل یا لذت بردن از تفریحات دبی اشاره کرد. در ابتدا شما باید مشخص کنید که می‌خواهید چند روز در دبی اقامت داشته باشید و برای سفر خود چه برنامه‌هایی دارید. مثلاً می‌خواهید سفر خود را در چه هتلی بگذرانید و از چه امکاناتی برای تفریح یا حمل‌ونقل استفاده کنید.

به طور متوسط هزینه سفر لاکچری به دبی ۴۰۰ میلیون تومان، سفر متوسط ۱۵۰ میلیون تومان و سفر کم هزینه حدود ۱۰۰ میلیون تومان است. ما در ادامه مطلب به طور کامل درمورد هزینه‌های سفر به دبی صحبت خواهیم کرد.

در صورتی که به دنبال انتقال حیوانات خانگی به دبی هستید، باید قوانین و شرایط را بدانید و هزینه جداگانه ای برای حمل حیوان خانگی خود مطابق با مقررات بپردازید.

خرید سیم کارت دبی

در زمینه آشنایی با ملزومات سفر به دبی لازم است شما را با سیم کارت در دبی آشنا کنیم. ازآنجایی که هزینه استفاده از خدمات رومینگ بسیار گران قیمت است، پیشنهاد می‌کنیم در زمان سفرتان به شهر دیدنی و جذاب دبی حتماً سیم کارت امارات بخرید.

در دبی دو اپراتور بزرگ به ارائه خدمات فروش سیم کارت و اینترنت می‌پردازند. سیم کارت اتصالات دبی یکی از گزینه‌های پیش روی شما برای خرید سیم کارت در دبی است. اگر سرعت و آنتن‌دهی سیم کارت برایتان مهم است، سیم کارت اتصالات بهترین انتخاب برای شما است.

این شرکت برای خرید ۴ گیگ اینترنت هزینه‌ای حدود ۸۰ درهم دریافت می‌کند و به نسبت سیم کارت دو موبایل گران‌تر است. سیم کارت دو موبایل از دیگر سیم‌کارت‌هایی است که شما می‌توانید در دبی تهیه کنید. هزینه خرید اینترنت در این اپراتور نیز برای ۶ گیگ حدود ۱۰۰ درهم است.

در مورد هزینه مکالمه با این اپراتورها نیز باید بدانید برای هر یک دقیقه حدود ۵/۰ درهم یا ۶۰۰۰ تومان است. پس حتماً به این دسته از ملزومات سفر به دبی توجه داشته باشید تا بتوانید لحظات شگفت‌انگیز سفرتان به این شهر را با دوستان و خانواده خود به اشتراک گذاشته و به‌راحتی به برقراری ارتباط بپردازید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

ثبت شماره‌های ضروری دبی در تلفن همراه

از دیگر ملزومات سفر به دبی می‌توان به داشتن شماره‌های اضطراری دبی همچون شماره اورژانس، پلیس یا آتش‌نشانی اشاره کرد. بعد از اینکه یک سیم کارت خریداری کرده و آن را فعال کردید، شماره‌هایی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت را در تلفن همراه خود ذخیره کنید.

داشتن این شماره‌ها سبب می‌شود در مواقعی که نیاز به کمک دارید بتوانید به‌راحتی با مراکز مربوطه تماس گرفته و وضعیت خود را اطلاع دهید. شماره‌های اضطراری در دبی شامل موارد زیر هستند:

  • شماره تلفن پلیس: ۹۹۹
  • شماره تلفن آتش‌نشانی: ۹۹۷
  • شماره تلفن اورژانس: ۹۹۸
  • گارد ساحلی: ۹۹۶
ثبت شماره های ضروری دبی
ملزومات سفر به دبی

 

احترام به فرهنگ و رسوم دبی

از مهم‌ترین ملزومات سفر به دبی می‌توان به احترام به فرهنگ و رسوم مردم این کشور اشاره کرد. امارات کشوری با قوانین و مقررات اسلامی‌ است و شما در سفر به این شهر دیدنی باید به آداب و فرهنگ مردم این کشور احترام بگذارید تا سفری خوب و لذت‌بخش را تجربه کنید. فرهنگ امارات به دلیل تشابه قوانین مذهبی بسیار شبیه به فرهنگ ایران است.

مثلاً در رستوران‌های دبی حتی رستوران‌هایی با منوی خارجی غذای حلال سر می‌شود. فروش غذا‌های غیر حلال تنها در هتل‌ها و اماکن خاصی در این شهر انجام می‌شود. علاوه بر این در راهنمای سفر به دبی برای تمامی‌ گردشگران این موضوع ذکر شده است که برای بازدید از جاذبه‌های مذهبی و مساجد این شهر باید از پوشش اسلامی‌ برخوردار باشید.

همچنین اگر در ماه مبارک رمضان به دبی سفر کردید، باید بدانید که تا قبل از اذان مغرب هیچ رستورانی فعالیت نمی‌کند و تنها می‌توانید از غذا‌های بیرون بر استفاده کنید. در ماه رمضان باید توجه داشته باشید که روزه‌خواری کاری غیرقانونی است و نباید در ملأعام به خوردن و نوشیدن یا استعمال دخانیات بپردازید.

برای سفر به دبی درهم ببریم یا دلار؟

از اصلی‌ترین سؤالات گردشگران به هنگام سفر به دبی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در این سفر دلار به همراه داشته باشیم یا درهم امارات؟ در این باره باید بگوییم شناخت کافی از واحد پول دبی یکی از مهم‌ترین ملزومات سفر به دبی است که باید به آن توجه کنید.

در کشور امارات از واحد پول درهم استفاده می‌کنند و شما باید برای پرداخت هزینه حمل‌ونقل، خرید کردن و سایر مبادلات تجاری از درهم استفاده کنید. ارزش درهم امارات حدود ۶۷/۳ درصد پایین‌تر از دلار آمریکا است. البته نرخ ارز امارات همواره در حال نوسان است؛ اما به طور معمول با کمی‌ کاهش یا افزایش در جایگاه ثابتی قرار دارد.

درمورد یورو نیز باید بدانید تقریباً می‌توان گفت معادل ۱/۴ درصد درهم امارات است و یعنی ارزش یورو ۴ برابر درهم است؛ بنابراین اگر در سفرتان به شهر لوکس دبی دلار یا یورو به همراه داشته باشید از قدرت خرید بیشتری برخوردار خواهید بود.

در تبدیل ارز خود به درهم امارات توجه داشته باشید که واحد پول دبی به صورت AED روی اسکناس چاپ شده است و شما می‌توانید از درهم امارات به صورت اسکناس‌های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ درهمی‌ یا سکه‌های ۱ درهم، ۲۵ و ۵۰ فلس استفاده کنید. درمورد طرح و رنگ اسکناس‌های درهم نیز باید بدانید به شکل زیر هستند:

  • اسکناس ۱۰۰۰ درهم با رنگ قهوه‌ای ارغوانی
  • اسکناس ۵۰۰ درهم با رنگ آبی
  • اسکناس ۱۰۰ درهم با رنگ صورتی
  • اسکناس ۵۰ درهم با رنگ بنفش
  • اسکناس ۲۰ درهم با رنگ آبی روشن
  • اسکناس ۱۰ درهم با رنگ سبز
  • اسکناس ۵ درهم با رنگ قهوه‌ای

به طور کلی لازم است بدانید طبق قوانین امارات مسافران در سفر‌های هوایی می‌توانند حدود ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو بنا به مقصد سفر با خود حمل کنند. با توجه به اینکه واحد پول امارات درهم است، شما می‌توانید درهم به همراه خود به دبی ببرید و استفاده از این واحد پول از ملزومات سفر به دبی است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

اما نکته‌ای که مهم است این است که معمولاً تهیه درهم در ایران مقرون‌به‌صرفه نیست و بهتر است در ابتدا هزینه‌ای که برای سفرتان به دبی در نظر گرفته‌اید را به دلار یا یورو تبدیل کنید. در قدم بعدی باید در صرافی‌های معتبر دبی ارز موردنظر خود را به درهم تبدیل کنید.

البته لازم است درمورد تبدیل ارز بدانید که معمولاً صرافی‌های دبی درصدی از ارز شما را به‌عنوان کارمزد برای خود برمی‌دارند. شناخت بهترین صرافی‌های دبی از مهم‌ترین ملزومات سفر به دبی است و به همین منظور در جدول زیر می‌توانید با برخی از صرافی‌های دبی که از چندین شعبه برخوردار هستند آشنا شوید.

نام صرافی آدرس شعب
صرافی انصاری دبی منطقه البغییه، بازار الفهیدی، مرکز خرید سیتی سنتر دیره، دبی مال، منطقه البرشا
صرافی بین‌المللی الرستمانی دبی جاده شیخ زاید، منطقه بر دبی، خیابان الفهیدی، منطقه دیره دبی
صرافی الفردان دبی منطقه القصیص، منطقه دیره، منطقه بر دبی
صرافی امارات دبی منطقه القصیص، منطقه دیره، ایستگاه مترو الفهیدی، ایستگاه مترو الغبیبه، منطقه بر دبی
صرافی شرف دبی منطقه جمیرا، منطقه بر دبی، مرکز خرید مرکاتو، منطقه دیره دبی
برای سفر به دبی درهم ببریم یا دلار ؟
ملزومات سفر به دبی

در سفر به دبی کارت بهتر است یا پول نقد؟

امروزه در شهر دبی استفاده از کارت‌های اعتباری بسیار رایج است و شما می‌توانید برای پرداخت صورت حساب رستوران یا خرید از مراکز خرید دبی از کارت‌های بانکی معتبر استفاده کنید. البته هنوز هم برای برخی امور همچون پرداخت کرایه تاکسی و انعام در دبی از پول نقد استفاده می‌شود.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم علاوه بر استفاده از کارت‌های بانکی همچون ویزا کارت و مستر کارت مقداری پول نقد نیز در سفرتان به همراه داشته باشید تا راحت‌تر بتوانید از امکانات مختلف این شهر بهره‌مند شوید. پس در فراهم کردن ملزومات سفر به دبی حتماً به تهیه مستر کارت یا ویزا کارت و پول نقد کافی توجه داشته باشید.

در سفر به دبی کارت بهتر است یا پول نقد

 

برای سفر به دبی چقدر پول ببریم؟

سفر به دبی چقدر پول میخواد و چگونه می توان راحت خرید کرد؟ ازآنجایی که سفر به دبی جزو سفر‌های لوکس و گران قیمت در جهان شناخته می‌شود، لازم است در تهیه ملزومات سفر به دبی حتماً به بودجه مالی خود توجه داشته و بنا به کار‌هایی که می‌خواهید در دبی انجام دهید مبلغ مشخصی همراه خود ببرید.

بسیاری از گردشگران با این سؤال مواجه می‌شوند که در این سفر چه مقدار پول باید ببریم؟ در پاسخ به این سؤال باید بگویم هزینه سفر به دبی شامل موارد مختلفی همچون هزینه بلیت رفت‌وبرگشت، اقامت در هتل، قیمت تفریحات دبی، حمل‌ونقل، خوردوخوراک و غیره می‌شود.

در ادامه مطلب به طور کامل درمورد هریک از هزینه‌های سفر به شهر رویایی دبی صحبت خواهیم کرد تا برآوردی حدودی از هزینه های سفر خود داشته باشید.

هزینه اخذ ویزای دبی

ویزای دبی از مهم‌ترین مدارک و ملزومات سفر به دبی است که به آن نیاز دارید و پیش از این به طور کامل به آن پرداختیم. هزینه ویزای دبی بر اساس تعداد روز‌های اقامت متغیر است و شما باید در زمینه آماده کردن ملزومات سفر به دبی از هزینه انواع ویزای دبی خبر داشته باشید. این هزینه‌ها در جدول زیر درج شده‌اند:

نوع ویزا هزینه
ویزای ۱۴ روزه توریستی ۲۸۵ درهم
ویزای ۳۰ روزه (یکبار ورود) ۲۹۵ درهم
ویزای ۳۰ روزه (چند بار ورود) ۴۸۰ درهم
ویزای ۲ماهه (یکبار ورود) ۴۸۰ درهم
ویزای ۲ماهه (چند بار ورود) ۶۹۵ درهم
ویزای ۳ماهه (یکبار ورود) ۷۰۰ درهم
ویزای ۳ماهه (چند بار ورود) ۱۷۵۰ درهم
ویزای توریستی ۴۸ ساعته ۱۵۰ درهم
ویزای توریستی ۹۶ ساعته ۱۸۵ درهم

هزینه بلیت هواپیما

خرید بلیت هواپیما از دیگر ملزومات سفر به دبی است که بر اساس زمان سفر، نرخ شرکت هواپیمایی و دیگر موارد متغیر است. معمولاً هزینه بلیت سفر از تهران به دبی از ۳ میلیون تومان به بالا آغاز می‌شود و اگر بخواهید بلیت خود را از شرکت‌های اماراتی خریداری کنید، باید هزینه‌ای حدود ۱۳ میلیون تومان در نظر بگیرید.

هزینه بلیط هواپیما

 

هزینه عوارض خروج از کشور

پرداخت عوارض خروج از کشور از مهم‌ترین ملزومات سفر به دبی است که باید حواستان به آن باشد. در واقع برای عوارض سفر به خارج از کشور، دریافت پاسپورت یا ویزا باید هزینه‌ای کمتر از ۱ میلیون تومان در نظر بگیرید. عوارض نخستین خروج از کشور حدود ۴۰۰ هزار تومان و سفر دوم و سوم به ترتیب ۶۰۰ هزار تومان و ۸۰۰ هزار تومان است.

هزینه اقامت در هتل‌های دبی

هتل‌های دبی نیز مانند دیگر شهر‌های جهان به هتل‌های ۱ الی ۵ ستاره تقسیم می‌شوند و بنا به امکاناتی که ارائه می‌دهند هزینه‌های مختلفی دارند. با توجه به انتظاراتی که از یک هتل دارید و بودجه مالی که مشخص کرده‌اید باید مناسب‌ترین هتل در دبی را انتخاب کنید.

مسلماً هرچقدر مبلغ بیشتری بپردازید، می‌توانید اقامت خود را با استفاده از امکانات بهتر و لوکس در اتاق‌های مجلل و بسیار راحت بگذرانید. از هتل‌های قیمت مناسب دبی می‌توان به هتل دریم پلاس سیتی استار سان اند سندز و غیره اشاره کرد.

در این بخش از مطلب ملزومات سفر به دبی می‌توانید لیست کاملی از هزینه اقامت در دبی را به تفکیک محل اقامت و نوع هتل مطالعه کنید.

نوع هتل یا اقامتگاه هزینه اقامت
هتل ۱ ستاره ۱ الی ۳ میلیون تومان
هتل ۲ ستاره ۲ الی ۱۲ میلیون تومان
هتل ۳ ستاره ۳ الی ۱۴ میلیون تومان
هتل ۴ ستاره ۵ الی ۱۰۰ میلیون تومان
هتل ۵ ستاره ۱۵ الی ۲۳۰ میلیون تومان
‌هاستل ۸۰۰۰۰۰ الی ۲ میلیون تومان
اپارتمان ۵۰۰۰۰۰ الی ۱۸ میلیون تومان

هزینه اقامت در هتل در دبی

هزینه خوردوخوراک

مطمئناً هریک از ما دوست داریم بعد از یک گشت‌وگذار حسابی در دل زیبایی‌های دبی خود را به یک شام لذیذ و نوشیدنی خنک مهمان کنیم؛ بنابراین لازم است در بین ملزومات سفر به دبی مبلغی را برای هزینه غذا و خوردوخوراک در نظر بگیرید.

 به طور متوسط برای رستوران ارزان در دبی از ۲۰ الی ۵۰ درهم، رستوران اقتصادی ۶۰ الی ۱۵۰ درهم و رستوران‌های لوکس از ۲۰۰ درهم به بالا باید هزینه کنید. هزینه فست‌فودهای زنجیره‌ای همچون مک‌دونالد در دبی نیز از ۲۰ الی ۳۵ درهم هستند. لازم به ذکر تنها وعده صبحانه در هتل‌ها همراه با اتاق ارائه می‌شود.

هزینه حمل‌ونقل

برای حمل‌ونقل در دبی شما می‌توانید از خودرو‌های شخصی، مترو، تاکسی و غیره استفاده کنید. برای پرداخت هزینه تمامی‌ وسایل نقلیه عمومی‌ باید از نول کارت استفاده کنید. نول کارت نوعی کارت اعتباری در دبی است که تا ۹۰ روز اعتبار داشته و هزینه آن حدود ۳ درهم است. شما می‌توانید تا ۱۰ بار از نول کارت برای پرداخت هزینه حمل‌ونقل عمومی‌ استفاده کنید.

توجه به هزینه حمل‌ونقل در دبی از اساسی‌ترین ملزومات سفر به دبی به شمار می‌آید که می‌توانید این هزینه‌ها را در جدول زیر مشاهده کنید.

نوع وسیله حمل‌ونقل هزینه
تاکسی عمومی‌ ۲۰ الی ۲۵ درهم (۲ درهم برای هر کیلومتر مسیر اضافه)
مترو ۳ الی ۵/۷ درهم
اتوبوس ۳ الی ۵/۸ درهم
تراموا ۴ الی ۵/۸ درهم
قایق از ۱ درهم به بالا
اتوبوس آبی ۳ الی ۵ درهم
مونوریل ۲۰ الی ۳۰ درهم
اجاره خودرو از ۱۴۵ درهم به بالا

هزینه حمل و نقل در دبی

هزینه تفریحات دبی

بازدید از جاذبه‌ها و تفریحات دبی اصلی‌ترین بهانه گردشگران برای رفتن به شهر لوکس و مدرن دبی است. در سراسر نقاط این شهر جاذبه‌های طبیعی و مصنوعی بسیاری وجود دارند که می‌توانند تا ساعت‌ها شما را سرگرم کرده و لحظات بسیار به‌یادماندنی برای شما خلق کنند.

جدا از اینکه شما باید تفریحات جذاب دبی را به‌خوبی بشناسید، باید از هزینه بلیت این تفریحات نیز خبر داشته باشید. در جدول زیر هزینه محبوب‌ترین تفریحات دبی را برای شما آماده کرده‌ایم.

نام تفریح هزینه بلیت
پارک آبی وایلد وادی ۲۹۹ درهم
پارک آبی لگو لند از ۳۳۰ درهم
پارک آبی لاگونا ۲۱۰ درهم
پارک ابی آتلانتیس ۳۲۰ درهم
شهربازی کیدزانیا ۸۰ الی ۲۶۰ درهم
شهر بچه‌ها ۱۰ درهم
پارک بالیوود از ۳۳۰ درهم
پارک موشن گیت ۲۴۵ درهم
شهربازی آی ام جی از ۱۸۳ درهم
بازدید از برج خلیفه ۱۵۴ درهم
چرخ و فلک عین دبی بزرگسالان ۱۵۰ درهم و کودکان ۱۰۰ درهم
دلفیناریوم دبی ۷۵ درهم
آکواریوم زیر آب دبی ۱۷۵ الی ۴۰۰ درهم
فلایینگ کاپ دبی ۶۰ درهم
قایق سواری در آب‌نمای دبی ۶۵ درهم
باغ گاردن گلو دبی ۶۵ درهم
باغ معجزه دبی ۷۵ درهم
موزه مادام توسو دبی ۱۴۵ درهم
موزه آینده دبی ۱۴۵ درهم
اسکای داوینگ (چتربازی) از ۱۷۰۰ درهم
جت اسکی از ۳۷۰ درهم
فلای بورد ۳۷۰ درهم
تور‌های سافاری ۱۵۰ الی ۳۱۰ درهم
تور هلیکوپتر سواری از ۶۷۰ درهم
غواصی ۴۰۰ الی ۱۸۰۰ درهم
بالن سواری ۹۰۰ درهم

خطرات سفر به دبی

از دیگر سؤالات مهم مسافران به هنگام سفر به شهر زیبای دبی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با انجام چه کار‌هایی در دبی ممکن است به خطر بیفتیم و قوانین را نقص کنیم؟ از آنجایی که هر نقطه از جهان قوانین و فرهنگ خاص خود را دارد، شما باید پیش از سفر به هر کشوری از باید و نباید‌های مهم آن شناخت کافی داشته باشید.

آشنایی با این موضوعات سبب می‌شود سفری ایمن‌تر و راحت‌تر تجربه کنید و بی‌دغدغه از لحظات زیبای خود در دبی لذت ببرید. در ادامه درمورد نباید‌های سفر به دبی صحبت خواهیم کرد.

از مردم عکس نگیرید

برخی از گردشگران در سفر به دبی برای ثبت خاطرات خود و داشتن گالری از تصاویر شهر دبی به عکس‌برداری از مردم محلی می‌پردازند. در این باره باید بگوییم در دبی این کار جرم است و پیگرد قانونی ندارد و هیچ کس حق ندارد از دیگر مردم عکاسی کند.

مجازات این‌گونه عکاسی شامل جریمه نقدی و زندان است و لازم است حتماً به این موضوع توجه داشته باشید و تنها از خودتان یا مناظر و جاذبه‌های دیدنی دبی عکس‌برداری کنید.

در دبی از مردم عکس نگیرید

 

شئونات اسلامی‌ را رعایت کنید

رعایت آداب و رسوم فرهنگ اسلامی‌ از ملزومات سفر به دبی به شمار می‌آید. در واقع ازآنجایی که امارات یک کشور اسلامی‌ است لازم است در دبی به رعایت شئونات و پوشش اسلامی‌ توجه کافی داشته باشید. در برخی اماکن همچون مسجد‌ها رعایت حجاب کاملاً ضروری است و لازم است در اماکن عمومی‌ نیز رفتار غیر مناسب و خارج از عرف نداشته باشید.

دشنام ممنوع است

برخی از قوانین کشور امارات بسیار مهم و سخت گیرانه هستند و خود مردم نیز به رعایت آن‌ها توجه بسیاری دارند. درمورد یکی از این قوانین لازم است بدانید استفاده از دشنام، کلمات سخیف و حرف‌های فریب کارانه در دبی ممنوع بوده و از مجازات برخوردار است.

پس حواستان باشد هنگام بازدید از دبی به صحبت‌های خود توجه داشته و در کمال ادب و احترام معاشرت کنید.

دارو بدون نسخه همراه خود نبرید

کشور امارات قوانین سخت‌گیرانه‌ای نسبت به برخی دارو‌ها و مواد مخدر دارد و شما باید از لیست دارو‌های ممنوعه این کشور خبر داشته باشید. اگر لازم است روزانه دارویی خاص مصرف کنید، حتماً نسخه دارو را به همراه داشته باشید و از پزشک بخواهید به صورت کاملاً واضح به زبان انگلیسی آن را برای شما بنویسد.

اگر از لیست دارو‌های ممنوعه در دبی خبر نداشته باشید و بدون نسخه از آن‌ها استفاده کنید، ممکن است به دردسر بیفتید؛ بنابراین به هنگام فراهم کردن ملزومات سفر به دبی حتماً به نسخه معتبر دارو‌های خود توجه داشته و آن‌ها را همراه خود ببرید.

کالا‌های ممنوعه همراه خود نداشته باشید

علاوه بر دارو، حمل‌ونقل و استفاده از کالا‌های دیگری نیز مشمول پیگرد قانونی و مجازات هستند که در این بخش از ملزومات سفر به دبی لازم دیدیم به آن‌ها بپردازیم. حتماً به عدم استفاده از این اجناس و وسایل توجه داشته باشید تا در سفرتان به دبی دچار مشکل نشوید.

حمل مواد مخدر، مواد شیمیایی، کتاب یا مقالات مستهجن و دارای محتوای غیراسلامی، مجسمه و نقاشی‌های مخالف با مذهب امارات، سلاح و مهمات، پارازیت رادار، کود‌های شیمیایی و آلی، تجهیزات آتش‌بازی، قلم لیزری، گونه‌های حیوانی خطرناک و غیره مجازات‌هایی همچون اخراج از کشور و حبس را به دنبال دارند.

از برخی ساختمان‌ها نباید عکس بگیرید

لازم است بدانید در شهر هزار رنگ دبی هرآنچه برای تفریح و خوش‌گذرانی نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌گیرد و تنها کافی است از مکان‌هایی مشخص دور باشید تا به دردسر نیفتید. از دیگر ملزومات سفر به دبی باید به عکس نگرفتن از برخی ساختمان‌ها اشاره کرد.

در این شهر عکاسی از تأسیسات و تجهیزات حکومتی، هواپیما‌ها، ماشین‌های تصادفی و غیره ممنوع است. اگر تا به حال به دبی سفر نکرده‌اید، باید بدانید در این شهر آن‌قدر جاذبه‌های دیدنی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به خلق عکس‌های هنری بسیاری بپردازید و نیازی نیست از موارد گفته شده عکاسی کنید.

در دبی از برخی ساختمان ها نباید عکس بگیرید

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

با افدل گروپ سفری لذت‌بخش به دبی را تجربه کنید

حال که از هزینه‌ها و ملزومات سفر به دبی شناخت کافی پیدا کرده‌اید، لازم است در اولین قدم برای دریافت ویزای امارات دست به کار شوید. اگر از روند اخذ این ویزا و هزینه‌های آن اطلاعی ندارید، اصلاً نگران نباشید مشاوران باتجربه و کاربلد افدل گروپ در کلیه مراحل اخذ ویزای امارات در کنار شما خواهند بود.

علاوه بر این اگر قصد دریافت اقامت دبی از طریق ثبت شرکت در دبی را دارید، مشاوران تیم تخصصی ما می‌توانند شما را با جدیدترین شرایط و قوانین کشور امارات در این زمینه آشنا کنند. همچنین شما می‌توانید در حوزه‌های دیگری همچون سرمایه‌ گذاری در دبی، کار در امارات و غیره نیز با افدل گروپ در ارتباط باشید.

به‌منظور دسترسی سریع و آسان به جدیدترین اخبار و شرایط کشور امارات برای سفر و مهاجرت ایرانیان به دبی، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به اینستاگرام افدل گروپ سر زده و از محتوای کاربردی آن استفاده کنید.

سخن پایانی

قبل از برنامه‌ریزی برای سفر به دبی لازم است از هزینه‌ها و وسایل و امکاناتی که باید در این سفر همراه خود ببرید شناخت کافی داشته باشید. در واقع شما برای سفر به این شهر زیبا و دیدنی باید ملزومات سفر به دبی که شامل ویزای دبی، هزینه اقامت، حمل و نقل، تفریحات و غیره هستند را فراهم کنید تا بتوانید سفر خاطره انگیزی را تجربه کنید.

اگر نمی‌دانید برای سفر به این شهر باید چه مقدار پول همراهتان باشد یا چه مدارکی ببرید، اصلاً لازم نیست نگران نباشید؛ زیرا ما در این مطلب شما را با تمامی‌ مدارک و وسایل ضروری برای رفتن به دبی آشنا کردیم. لطفاً نظرات و تجربیات خود را درمورد ملزومات سفر به دبی با ما به اشتراک بگذارید.

 

سؤالات متداول

۱. صدور ویزای دبی چقدر طول می‌کشد؟

معمولاً صدور ویزای دبی حداقل به ۷ روز کاری نیاز دارد.

۲. آیا دختر مجرد می‌تواند تنهایی به دبی سفر کند؟

دختران مجرد زیر ۴۰ سال برای سفر به دبی حتماً باید همراه داشته باشند.

۳. آیا در دبی می‌توان از کارت اعتباری استفاده کرد؟

بله می‌توانید از کارت‌های بین‌المللی همچون مستر کارت و ویزا کارت استفاده کنید.

۴. هزینه ویزای دبی چقدر است؟

هزینه ویزای دبی بر اساس مدت زمان آن از ۱۵۰ الی ۱۷۵۰ درهم است.

۵. برای سفر به دبی دلار بهتر است یا درهم؟

بهتر است ابتدا پول خود را به دلار تبدیل کرده و در دبی آن را به درهم تبدیل کنید.

 

سایر مقالات:

12 مورد از تفریحات دبی برای کودکان {آدرس+ هزینه+ شرایط}
معرفی 14 مورد از تفریحات رایگان در دبی – آدرس و جزییات
راه اندازی کسب و کار در دبی – شرایط 2024+ قوانین +راهـنـمـا

 

41 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *