معماری برج های دبی- معرفی و نکات جالب 10 برج در دبی

معماری برج های دبی- معرفی و نکات جالب 10 برج در دبی

معماری برج های دبی

معماری برج های دبی هر کسی را برای بازدید و سفر به دبی وسوسه می‌کند! چه برسد به اینکه مهاجرت به امارات را در برنامه آینده خود در نظر داشته باشید. معماری دبی تحولی سریع را از یک دهکده بیابانی به مرکز تجارت جهانی طی کرده است و روزبه‌روز شاهد پیشرفت‌های بیشتر این شهر لوکس هستیم.

دبی از ساختمان‌های کم ارتفاع تا بلندترین ساختمان جهان و بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان را به خود اختصاص داده و در حال حاضر گران‌ترین شهر خاورمیانه به شمار می‌رود. اگر شما هم برای آشنایی بیشتر با معماری برج های دبی مشتاق هستید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

برج خلیفه دبی؛ بلندترین آسمان خراش جهان

برج خلیفه دبی؛ بلندترین آسمان خراش جهان

وقتی صحبت از معماری برج های دبی به میان می‌آید، نمی‌توان از برج خلیفه چشم پوشی کرد. برج خلیفه با ارتفاع ۲۷۲۲ فوت چیزی جز نمادی از شکوه و عظمت شهر دبی نیست. این ساختمان بیشتر از 160 طبقه دارد که در سال 2010 تکمیل شد، چشم اندازی زیبا از کل شهر را برای مردم فراهم می‌کند و یکی از برج‌های معروف دبی محسوب می‌شود.

 

ویدیو : معماری برج های دبی

 

پادکست : معماری برج های دبی

 

امکانات برج خلیفه دبی

این ساختمان که توسط معمار ساکن شیکاگو، آدریان اسمیت و با مبلغ هنگفت 4 میلیارد دلار طراحی شده، شامل مرتفع‌ترین مسجد جهان، بلندترین استخر شنا و سکوی دید است که در طبقه 124 قرار دارد. این ساختمان مغازه‌های زیاد، بخش‌های مسکونی و تجاری و همچنین مکان‌های تفریحی را در خود جای داده است.

معماری برج خلیفه دبی

شکل ساختمان این برج عظیم و باشکوه بازتابی از معماری اسلامی است و گفته می‌شود که از گل‌های بومی صحرا الهام گرفته شده است. همه این ویژگی‌ها، معماری برج خلیفه را در میان معماری برج های دبی منحصر به‌ فرد کرده‌اند.

برج خلیفه دبی چند طبقه است؟ شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد؛ جالب است بدانید که این برج 163 طبقه دارد و بلندترین برج دبی به شمار می‌آید. این برج یکی از جذابیت های زندگی شبانه در دبی است و ساختاری منحصر به فرد دارد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

برج العرب دبی؛ نماد تجمل

برج العرب یک ساختمان و هتل 7 ستاره است که در جزیره‌ای دست ساز و در نزدیکی ساحل جمیرا قرار دارد. این ساختمان دارای 202 سوئیت مجلل از جمله سوئیت رویال دو طبقه است. برج العرب که یکی از نمادین‌ترین بناهای شهر و از بلندترین برج های دبی است، عنوان جذاب‌ترین ساختمان جهان برای عکاسی را به خود اختصاص داده است.

برج العرب دبی؛ نماد تجمل

 

امکانات برج العرب دبی

هتل برج العرب امکانات جذابی مانند: بار Skyview، رستوران زیر آب و زمین تنیس در فضای باز را دارد. این ساختمان با ارتفاع 321 متر در شب به خوبی نورپردازی شده است و باعث می‌شود تا مردم از زیبایی آن شگفت‌زده شوند. این ویژگی برج العرب در میان معماری برج های دبی بی‌نظیر است.

لازم به ذکر است که این هتل لاکچری در جزیره‌ای مصنوعی واقع شده و در فاصله حدودی 280 متر از ساحل قرار گرفته استهمین ویژگی سبب شده تا این برج جذابیت بی نظیری به منطقه بدهد و آن را متفاوت می کند.

معماری برج العرب دبی

مهندسان برای اطمینان از محکم بودن پایه‌های برج العرب مجبور شدند حدود 240 متر توده‌های بتنی را در ماسه‌های زیرین به کار ببرند. عنصر شگفت‌انگیز این بنا این است که دارای لایه‌ای از سنگ‌های زمینی با محاصره لایه بتنی برای محافظت از پی در برابر فرسایش است.

این ساختار لانه زنبوری نام دارد و به استحکام ساختمان می‌افزاید و آن را قادر می‌سازد تا روی جزیره مصنوعی بالای دریا محکم بایستد. خاص بودن معماری برج العربی در بین معماری برج های دبی کاملاً مشهود است.

برج کایان دبی؛ آسمان خراشی پر پیچ و خم

برج کایان عظیم‌ترین برج مسکونی جهان محسوب می‌شود که با ارتفاع 306 متری طراحی شده است. این برج معروف در دبی که در سال 2013 تکمیل شد، یکی از برج‌های چشم نوازی است که در دبی یافت می‌شود و چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

برج کایان دبی؛ آسمان خراشی پر پیچ و خم

 

امکانات برج کایان دبی

این شاهکار از معماری برج های دبی در 73 طبقه ساخته شده و اتاق‌های آن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که گرمای سوزناک نور خورشید را کاهش می‌دهند. آپارتمان‌های این برج فاقد بالکن هستند و به شیوه خاصی طراحی شده‌اند که برای خاص‌پسندان جذاب باشند.

معماری برج کایان دبی

برج کایان با پیچ و تابی در ساختار خود دارد، با زاویه 90 درجه و بدون هیچ ستونی در ساختار آن ساخته شده است. همین ویژگی منحصر به فرد برج کایان را برای مطالعه معماری برج های دبی جذاب و آن را به فرصتی بی نظیر برای علاقه مندان به سازه های خارق العاده کرده است.

هتل آتلانتیس دبی؛ ملک لوکس 5 ستاره

آتلانتیس که در قله ساحل جمیرا قرار دارد، یکی از معروف‌ترین هتل‌های دبی است. این هتل مجلل در سال 2008 ساخته شد و از آن زمان تاکنون بهترین مکان برای تمامی گردشگرانی است که از شهر توریستی دبی بازدید می‌کنند و معماری برج های دبی را به خوبی به تصویر کشیده است.

هتل آتلانتیس دبی؛ ملک لوکس 5 ستاره

 

امکانات هتل آتلانتیس دبی

سوئیت‌های زیر آب برجسته‌ترین قسمت‌های هتل آتلانتیس در دبی محسوب می‌شوند. آتلانتیس در واقع مقصد نهایی گردشگران از سرتاسر جهان از غذای لب کوب گرفته تا یک دیسکوی جذاب است و محبوبیت خاصی در بین مسافران از کشورهای مختلف دنیا دارد.

معماری هتل آتلانتیس دبی

این هتل که توسط Wimberly، Allison، Tong و Goo طراحی شده است، تعداد 1539 اتاق دارد که در بال شرقی و غربی جای داده شده‌اند و توسط سوئیت رویال بریج به هم متصل هستند.

آتلانتیس محل زندگی 65000 گونه از حیوانات دریایی است و انواع فعالیت‌های ماجراجویانه مانند غواصی یا شنا با دلفین‌ها را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. بیشتر مسافران معتقدند که آتلانتیس یکی از بهترین معماری برج های دبی را دارد.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

برج دبی مال؛ بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان

دبی مال در سال 2008 درهای خود را به روی عموم باز کرد و تاکنون بزرگ‌ترین مقصد خرید برای مردم در سراسر جهان است. معماری دبی مال یکی از جذاب‌ترین مواردی است که باید در زمان آشنایی با معماری برج های دبی به آن توجه کنید. اگر درباره مراکز خرید و بازارهای دبی شنیده باشید، حتماً اسم دبی مال هم به گوشتان خورده است.

برج دبی مال؛ بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان

امکانات دبی مال

این مرکز خرید با بیش از 1200 فروشگاه و 160 رستوران هر روز به طور متوسط 750000 بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. این مرکز خرید نه تنها مورد علاقه خریداران است؛ بلکه مکان مورد علاقه برای سرگرمی مردم محلی و همچنین گردشگران محسوب می‌شود و طراحی آن سبب شده تا در لیست بهترین معماری برج های دبی قرار بگیرد.

این مرکز خرید دبی با وسعت 13 میلیون فوت مربع دارای طیف گسترده‌ای از برندهای لوکس برای خریداران است و همچنین آکواریوم، باغ وحش زیر آب، سینماهای ریل، کافه‌های مختلف و بسیاری موارد دیگر دارد. با پیشنهادهای هیجان انگیز و رستوران‌هایی که غذاهای لذیذ را ارائه می‌دهند، بدون شک مرکز خرید دبی مورد علاقه همه است.

هتل Opus دبی؛ برجی که هرگز خاموش نمی‌شود

هتل Opus که توسط معمار مشهور جهان، زاها حدید و املاک Omniyat راه‌اندازی شده، به زیبایی تمام طراحی شده تا آپارتمان‌های لوکس را به افراد با فضای داخلی شیک ارائه دهد و حسی متفاوت را برای آن‌ها ایجاد کند. به همین دلیل در زمان آشنایی با معماری برج های دبی، این برج زیبا و لوکس را نباید نادیده گرفت.

امکانات هتل Opus دبی

Opus مرکز املاک مسکونی و همچنین ساختمان‌های تجاری از جمله هتل لوکس اسپانیایی ME است. این هتل مجلل با 93 اتاق شامل 15 بار و رستوران با امکاناتی در سطح جهانی برای همه مهمانانش است. طراحی این هتل لوکس نمایش جذابی از معماری برج های دبی به شمار می‌رود.

این برج مکعب مانند واقع در نزدیکی برج خلیفه، برای توسعه تجاری و خرده فروشی استفاده می‌شود. این پروژه چندمنظوره یکی دیگر از شاهکارهای معماری دبی است.

هتل جمیرا بیچ دبی؛ ساختمان منحنی و جذاب

در نزدیکی برج العرب، هتل جمیرا بیچ که یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های واقع در ساحل جمیرا است، قرار دارد. این هتل از موقعیت عالی خود در ساحل خصوصی 900 متری با ماسه‌های سفید بهره برده و فعالیت‌های زیادی را برای مهمانان خود ارائه می‌دهد.

هتل جمیرا بیچ دبی؛ ساختمان منحنی و جذاب

امکانات هتل جمیرا بیچ دبی

به موج سواری در آب، قایق سواری با موز یا کایاک سواری در این ساحل بروید، در مرکز تناسب اندام مجهز ورزش کنید، دیوار نوردی را تجربه کرده و در زمین‌های تنیس نورافشان آن بازی کنید. این هتل با داشتن 13 رستوران و کافه شما را سورپرایز خواهد کرد!

این هتل اتاق‌ها، سوئیت‌ها و ویلاهای امروزی را به مسافران ارائه می‌دهد که هرکدام جادار و شیک با پنجره‌هایی از کف تا سقف طراحی شده‌اند. خانواده‌ها می‌توانند از چهار استخر شنا، باشگاه KIDS با الهام از دنیای زیر آب و دسترسی نامحدود رایگان به پارک آبی Wild Wadi لذت ببرند.

هتل جمیرا بیچ معروف با 599 اتاق بازسازی شده روبروی اقیانوس، 19 ویلا به سبک سنتی عربی، 13 رستوران، بار و کافه، پنج استخر و ساحل خصوصی، خود را به راحتی در لیست بهترین‌های معماری برج های دبی قرار داده است.

لازم به ذکر است که هتل جمیرا بیچ در نزدیکی پارک آبی وایلد وادی قرار دارد و از این رو امکان دسترسی نامحدود به پارک آبی به همه مهمانان داده می‌شود. سالن بدنسازی، آبگرم، جکوزی، اتاق بخار و… از دیگر جاذبه‌های این هتل هستند.

معماری هتل جمیرا بیچ دبی

هتل جمیرا بیچ که در سال 1997 راه‌اندازی شد، در زمینی به مساحت 33800 متر مربع گسترده شده است. این بنای 93 متری، نهمین بنای شاخص شهر دبی محسوب می‌شود. این هتل بر زیبایی معماری شهر می‌افزاید و معماری بی نظیری دارد.

هتل فیرمونت دبی؛ قلب دبی

Fairmont یک هتل مجلل در دبی است که در سال 2002 تأسیس شد. این هتل تنها 10 دقیقه با ماشین یا مترو تا مرکز خرید دبی و برج خلیفه فاصله دارد. جذابیت خاصی که ساختمان این هتل دارد، سبب شده تا در لیست بهترین گزینه‌های معماری برج های دبی قرار بگیرد.

هتل فیرمونت دبی؛ قلب دبی

 

امکانات هتل فیرمونت دبی

هتل Fairmont  گزینه‌های منحصر به فرد غذاخوری و سرگرمی را ارائه می‌دهد؛ تعدادی از غذاخوری‌های این هتل در کنار آبشارها و در فضایی دلباز و جذاب راه‌اندازی شده‌اند و خاص بودن آن‌ها به خوبی نمایان است. Trophy Room یک بار ورزشی، غذاخوری‌های کلاسیک بریتانیایی، اروپایی و بین‌المللی را در خود جای داده است.

این ملک دارای 2 استخر روی پشت بام است که به شما امکان تماشای طلوع یا غروب خورشید را در حین شنا کردن می‌دهد. اسپا در Fairmont Dubai، 7 اتاق درمانی و مخصوص استراحت و همچنین یک بخش برای تناسب اندام دارد. هتل فیرمونت دبی با تعدادی از سواحل محبوب مانند ساحل جمیرا و ساحل کایت تنها چند دقیقه فاصله دارد.

معماری هتل فیرمونت دبی

ساخت و ساز و طراحی هتل فیرمونت از معماری اسلامی دبی الهام گرفته و همواره در بررسی معماری برج های دبی مورد توجه بوده است. به طور کلی این هتل 394 اتاق و سوئیت‌ دارد و طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که ظرافت کلاسیک بودن را با دکوراسیون مدرن ترکیب کرده است. همچنین هر اتاق، پنجره‌هایی دارد که از کف تا سقف طراحی شده‌اند و چشم‌اندازی از خلیج فارس را ارائه می‌دهند.

هتل اواکس ابن بطوطه گیت دبی؛ الهام گرفته از تاریخ باستان

Movenpick Ibn Battuta Gate هتلی به سبک عربی است که به افتخار مسافر قرن چهاردهم به نام ابن بطوطه نام‌گذاری شده و یک مکان جذاب برای همه گردشگران محسوب می‌شود. این هتل در نزدیکی مرکز خرید ابن بطوطه، پالم جمیرا و دبی ماریانا قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین هتل‌ها برای نمایش معماری برج های دبی است.

هتل اواکس ابن بطوطه گیت دبی؛ الهام گرفته از تاریخ باستان

 

امکانات هتل اواکس ابن بطوطه گیت دبی

این هتل نه تنها اتاق‌های بسیار مجلل دارد؛ بلکه رستوران آن نیز غذاهای لذیذی برای مهمانان خود طبخ می‌کند. امکانات اضافی هتل عبارت‌اند از: استخر روی پشت بام، سالن بدنسازی، آبگرم، دسترسی رایگان به ساحل و همچنین ترانسفر به باشگاه ساحلی خصوصی در پالم جمیرا.

سالن‌های کنفرانس قابل توجه و زمین‌های بازی مناسب بچه‌ها از دیگر امکانات اضافی برای مهمانان است. این مجموعه نشان دهنده امکانات رفاهی امارات در شهر دبی است.

معماری هتل اواکس ابن بطوطه گیت دبی

این هتل از 396 اتاق و سوئیت تشکیل شده است که همه آنها با الهام از سفرهای ابن بطوطه طراحی شده‌اند. به همین دلیل بازدید از این هتل و اقامت در آن، شما را به سفر در زمان دعوت می‌کند و جذابیت معماری این هتل باعث شده تا اهمیت زیادی در بررسی معماری برج های دبی پیدا کند.

خانه‌های مجمع الجزایر جهان دبی؛ در زیباترین جزایر مصنوعی جهان

مجمع الجزایر مصنوعی دبی متشکل از 300 جزیره ساخته دست بشر است که تقریباً به شکل نقشه جهان طراحی شده و در 4 کیلومتری سواحل دبی واقع شده است. خانه‌هایی که در این جزایر قرار دارند، نمونه‌ای بی‌همتا از ساختمان‌ها لاکچری در جهان و معماری برج های دبی هستند.

به شما توصیه می کنیم که در نوبت بعدی سفر به دبی حتماً از این مجموعه جذاب و زیبا دیدن کنید؛ زیرا بعد از بازدید از این مجمع الجزایر پی خواهید برد که چرا دبی یکی از بهترین شهرهای امارات برای کار و زندگی و یکی از دیدنی ترین شهرهای جهان به حساب می آید.

خانه‌های مجمع الجزایر جهان دبی؛ در زیباترین جزایر مصنوعی جهان

 

معماری خانه‌های مجمع الجزایر جهان دبی

جزایر جهانی از لایروبی ماسه ساخته شده است که به خودی خود، ایده بسیار خلاقانه‌ای بوده و توسط معماران حرفه‌ای طراحی شده است. اگرچه این پروژه در ساخت خود با چالش‌های متعددی روبرو بود؛ اما یک مکان جذاب برای همه به شمار می‌رود و بهترین خانه های دبی را به نمایش گذاشته است.

هفت جزیره نماد قاره‌های هفت‌گانه جهان هستند. جزایر جهان را می‌توان به شکل کره زمین از طریق فضا یا از بالاترین نقطه دید در برج خلیفه مشاهده کرد. این عجایب معماری دبی، یک لذت چشم نواز برای گردشگران از سراسر جهان است؛ به همین دلیل خانه‌های این جزایر را در بحث معماری برج های دبی بررسی کردیم.

نام برج آدرس
برج خلیفه بزرگراه شیخ محمد بن راشد 1
برج العرب خیابان جمیرا
برج کایان ارتفاعات البرشا، دبی مارینا
هتل آتلانتیس خیابان کرسنت
دبی مال بلوار شیخ محمد بن راشد، مرکز شهر دبی
هتل Opus روبروی ایستگاه مترو Business Bay
هتل جمیرا بیچ خیابان جمیرا
هتل فیرمونت خیابان شیخ زاید
هتل اواکس ابن بطوطه گیت خیابان گاردن کراس، مجاور مرکز خرید ابن بطوطه
خانه‌های مجمع الجزایر جهان جزایر مصنوعی دبی

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

افدل گروپ؛ نامی معتبر برای مهاجرت شما!

اگر دغدغه مهاجرت به کشور امارات را دارید، بهترین روش این است که از مشاوره‌های کارشناسان باتجربه افدل گروپ استفاده کنید؛ زیرا این کارشناسان با سابقه چندین ساله‌ای که در زمینه مهاجرت به دبی و شهرهای دیگر امارات دارند، از جدیدترین شرایط مهاجرتی باخبر بوده و می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند.

کاری که کارشناسان تیم افدل انجام می‌دهند این است که بهترین روش مهاجرت و دریافت ویزای امارات را بر اساس شرایط شما پیشنهاد داده و تا آخرین لحظه همراه شما خواهند بود.  این مشاوران در بسیاری از مواقع و طبق نیاز شما، دریافت پاسپورت دومینیکا یا ویزای طلایی امارات را پیشنهاد می‌کنند.

در صورتی که جزو کادر درمان هستید و می‌خواهید بدانید که بهترین روش مهاجرت چیست، ابتدا باید اطلاعات دقیقی درباره گواهی گود استندینگ، آزمون پرومتریک و دیتا فلو کسب کنید تا مهاجرت و دریافت ویزای شما با مشکل روبرو نشود.

در پایان بهتر است تا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره امور مهاجرتی به اینستاگرام افدل سر بزنید تا از جدیدترین اخبار و اطلاعات به‌روز مطلع شوید. تماس با کارشناسان خبره ما هم یک راه مطمئن برای کسب اطلاعات است؛ پس وقت را تلف نکنید و برای تحقق آرزوهای همیشگی خود اقدام کنید.

سخن پایانی

معماری برج های دبی به یکی از دلایل مهم سفر گردشگران به این شهر لوکس تبدیل شده است! هر یک از این آسمان خراش‌های جذاب با معماری خاصی طراحی و ساخته شده‌اند که منحصر به فرد بودن آن‌ها را به بهترین شکل ممکن به نمایش درمی‌آورد.

در این مقاله با بررسی معماری برج های دبی، اطلاعات جامعی را در رابطه با نام برج‌های دبی و ویژگی‌های هر کدام در اختیار شما قرار دادیم. قبل از سفر خود به دبی بهتر است برای آشنایی با ملزومات آن با مشاوران باتجربه تیم افدل مشورت کنید و از جدیدترین شرایط باخبر شوید.

 

سؤالات متداول

  1. برج خلیفه در دبی در چند طبقه ساخته شده است؟

163 طبقه

  1. آدرس برج کایان دبی کجاست؟

ارتفاعات البرشا، دبی مارینا

  1. هتل جمیرا بیچ دبی چند متر ارتفاع دارد؟

93 متر

  1. دبی مال چه امکاناتی دارد؟

فروشگاه‌های متعدد، آکواریوم، باغ وحش زیر آب، سینماهای ریل و کافه‌های مختلف

  1. نزدیک‌ترین مکان‌ها به هتل فیرمونت دبی کدام‌اند؟

مرکز خرید دبی و برج خلیفه

سایر مقالات:

سفر به دبی چقدر پول میخواد؟ بررسی کامل هزینه ها در 2024
مسابقات اسب سواری در دبی {تاریخچه، قوانین و شرایط 2024}
رستوران های برتر در دبی {آدرس و تلفن 5 رستوران ایرانی}

 

 

18 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *