17 مورد از محله های دبی – شرایط زندگی و قیمت خونه و ملک

محله های دبی

معروف‌ترین محله های دبی را بشناسید!

آیا اطلاعاتی درباره محله های دبی دارید؟ دبی که اغلب به عنوان یک شهر مملو از آسمان‌خراش‌های مدرن شناخته می‌شود، در واقع از تعدادی محله تشکیل شده است. هر کدام از این محله‌ها جذابیت خاصی دارند و چیزهای متفاوتی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند؛ از عمارت‌های تاریخی گرفته تا معروف‌ترین ساختمان جهان مانند برج خلیفه.

اما بهترین محله های دبی برای گشت و گذار کدام‌اند؟ این انتخاب به سلیقه شما بستگی دارد. اگر قصد سفر به دبی را دارید، با این راهنما می‌توانید اطلاعات دقیق و کاملی از مهم‌ترین محله‌های دبی برای سفر یا زندگی در امارات کسب کنید؛ پس با ما همراه شوید.

معروفترین محله های دبی
محله های دبی

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

ویدیو : محله های دبی

 

پادکست : بهترین محله های دبی

 

مرکز شهر دبی

احتمالاً حتی اگر بخواهید هم نمی‌توانید از بهترین منطقه دبی یعنی مرکز شهر آن بگذرید! این محله یکی از محله های دبی است که در مرکز آن برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان قرار دارد؛ سازه‌ای که سه برابر بلندتر از برج ایفل است و از فاصله 95 کیلومتری می‌توانید آن را مشاهده کنید.

طبقات 124 و 125 این برج شامل طبقات رصدی At The Top است که بیش از 450 متر بالاتر از سطح زمین قرار دارند و مناظر بی‌نظیری را از طریق پنجره‌هایی که به صورت کف تا سقف طراحی شده‌اند، ارائه می‌دهند. به سطح زمین برگردید تا در بهترین موقعیت مکانی خود در کنار دریاچه برج باشید.

این محله درست در مجاورت مرکز خرید دبی مال قرار دارد که با تبدیل شدن به بزرگ‌ترین مرکز شهر جهان، موضوع رکوردشکنی بهترین مراکز شهر جهان را ادامه می‌دهد. بیش از 1000 فروشگاه و 200 مکان برای صرف غذا و نوشیدنی را قبل از جستجو در اعماق اقیانوس‌های زمین در آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب انتخاب کنید.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

محله البرشا دبی

در کنار ارتفاعات بارشا، البرشا مانند مارینای دبی یا مرکز شهر به چشم می‌خورد؛ محبوبیت البرشا به عنوان یکی از محله های دبی برای زندگی تا حدی به این دلیل است که بسیاری از خانه‌های مسکونی با تعداد واحدهای کم ساخته می‌شوند و محله آرامی محسوب می‌شود.

شما می‌توانید در محدوده این محله، مرکز خرید امارات را پیدا کنید. درست مانند دبی مال، این مکان چیزی بیش از یک مرکز خرید است و امکانات بیشتری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند؛ بنابراین این محله برای زندگی در دبی به همراه خانواده بسیار مناسب است.

در انتهای جنوبی محله البرشا، باغ معجزه قرار دارد که نسبت به سایر باغ‌های گیاه‌شناسی بزرگ جهان طبیعت‌گرایانه نیست و به شکلی متفاوت ساخته شده است. شکل غول‌پیکر میکی ماوس در میان جاذبه‌های دیگر این مجموعه به چشم می‌خورد.

 باغ معجزه هنوز هم می‌تواند شگفتی‌های بسیاری برای بازدیدکنندگان خود داشته باشد؛ زیرا 250 میلیون گیاه مختلف برای دیدن، بو کردن و لمس کردن در این باغ وجود دارند. به همین دلیل محله البرشا به یکی از بهترین محله های دبی تبدیل شده است.

مجموعه باغ معجزه شامل چندین گنبد تحت کنترل آب و هوا است که یک زیستگاه ایده‌آل برای حدود 15000 پروانه متعلق به 50 گونه مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی را تشکیل می‌دهد.

اگرچه این باغ در نوع خود هیجان انگیز است؛ اما نیاز به افزایش آدرنالین را می‌توان در پارک IMG Worlds of Adventure برآورده کرد. پارک آبی Aquaventure در آتلانتیس پالم همین کار را انجام می‌دهد و سبب شده تا البرشا به عنوان یکی از محله های دبی با امکانات جذاب تفریح و سرگرمی شناخته شود.

محله البرشا در دبی
محله های دبی

 

محله دبی مارینا

هیچ کدام از محله های معروف دبی بهتر از دبی مارینا برای لذت بردن در کنار دریا نیست. دبی مارینا مجموعه‌ای از کافه‌ها، فروشگاه‌ها و ساختمان‌های مسکونی را شامل می‌شود و امکانات زیادی را برای زندگی و تفریح ارائه می‌دهد.

این مجموعه به عنوان یکی از گرانترین محله های دبی محسوب می‌شود و ترافیک بسیار کمی دارد. با این حال، در ساعات عصر ممکن است با ترافیک بیشتری مواجه شوید. یکی از راه‌های لذت بردن از این منطقه، حرکت به سمت آسمان در یکی از گوندولاهای شیک چرخ و فلک عین دبی است.

از جاذبه‌های دیگر این محله غافل نشوید! عین دبی بر فراز عموزاده‌های بین‌المللی خود قرار دارد و حداکثر ارتفاع آن به ۲۵۰ متر می‌رسد که معادل ارتفاع یک ساختمان ۷۵ طبقه است. این آمار و ارقام در نوع خود و برای سازه های مشابه بی نطیر هستند.

سواحل مارینا که رو به خلیج فارس هستند، بهترین انتخاب برای تفریح در این منطقه به شمار می‌روند. بازارهای کنار آب فرصت‌های خرید بیشتری را فراهم می‌کنند و مناطق کم‌عمق برای تفریح کودکان بسیار مناسب هستند. کابانا و طیف وسیعی از ورزش‌های آبی برای بزرگسالان در دسترس هستند.

محله دبی مارینا در دبی
محله های دبی

 

محله بر دبی

آیا در میان اسم محله های دبی، به بر دبی برخورد کرده‌اید؟ این محله تجلی تاریخ و فرهنگ شهر دبی است و جذابیت‌های خاص خود را دارد. با گذر از ساختمان‌های مسکونی به سمت انتهای جنوبی این منطقه، توجه خود را به بخش‌های شمالی آن که محدود به نهر دبی هستند، متمرکز کنید.

در هر زمانی از روز می‌توانید در امتداد اسکله جذاب آن قدم بزنید تا به دو قرن قبل سفر کنید یا بهتر است با کایاک به آب‌های نهر بروید تا از غروب خورشید در خاطره‌انگیزترین نقطه شهر لذت ببرید. بر دبی به عنوان یکی از مناطق معروف دبی حتی برای مسافران هم محبوبیت زیادی دارد.

اما برای رفتن به یکی از مهم‌ترین سازه‌های بر دبی یعنی موزه دبی باید در خشکی بمانید. این موزه نه تنها به خاطر مجموعه اشیای قوم‌نگاری خود اهمیت دارد؛ بلکه قدیمی‌ترین ساختمان دبی به نام قلعه الفهیدی را در خود جای داده است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

محله طراحی دبی (d3)

d3 یکی از محله های دبی است که در یک منطقه نیمه صنعتی دبی و در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های دبی واقع شده است. این محله با جذابیت‌های مرموز خود هنوز مانند یک راز باقی مانده است. خانه‌ای که برای خلاقان ساخته شده، خیابان‌های مملو از آثار هنری و  فروشگاه‌ها، خانه‌های طراحی و نمایشگاه‌های پاپ آپ جزو بهترین جاذبه‌های این محله به حساب می‌آیند.

همه این جاذبه‌ها، منطقه طراحی دبی را به یکی از شلوغ‌ترین محله‌های خوب دبی برای زندگی و کار در امارات تبدیل کرده‌اند. از این رو می توان گفت که این منطقه از محله های عالی دبی برای زندگی به همراه خانواده است.

محله دیره دبی

دیره در منطقه‌ای قرار دارد که در آن محله‌های تاریخی و سنتی را می‌یابیم. این محله شلوغ و تا حدودی آشفته است؛ اما کاریزمای عالی دارد. در حال حاضر منطقه دیره دبی به عنوان یکی از ارزانترین محله های دبی شناخته می‌شود؛ با این حال، همیشه مرکز تجارت در شهر بوده است.

محله‌ها و مراکز خرید جدید به تدریج این لقب را از محله دیره سلب کرده‌اند؛ اما در خیابان‌های آن هنوز هم می‌توانید بازارهای معمولی را پیدا کنید که تاجران و گردشگران محلی را گرد هم می‌آورند. بدون شک منطقه دیره، چندفرهنگی‌ترین محله شهر و یکی از جاذبه‌هایی است که ارزش دیدن دارد. فهرستی از مکان‌هایی که ارزش بازدید در محله دیره را دارند در ادامه بررسی شده‌اند.

محله دیره دبی
محله های دبی

 

سوق‌های دیره

در فرهنگ عرب، بازارهای فضای باز را سوق می‌نامند. در همسایگی دیره، معروف‌ترین بازار طلای دبی واقع شده است؛ مجموعه‌ای از فروشگاه‌های مختلف که در آن می‌توانید انواع جواهرات را با قیمت بسیار پایین خریداری کنید یا بفروشید. این بازارهای دبی مکان خوبی برای پیدا کردن هدیه مناسب است.

گزینه دیگر بازار ادویه است. بازار سنتی این محله پر از بوی مراکش، شمال آفریقا و عربستان است. همین بازارهای دیدنی و متنوع سبب شده‌اند تا دیره به یکی از بهترین محله های دبی برای تفریح تبدیل شود.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

نهر دبی

مصبی که دبی را تقسیم می‌کند، به نهر دبی معروف است. این شهر در اطراف این نهر تشکیل شده و امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم دبی تبدیل شده است. شما می‌توانید با قایق‌های کوچکی به نام ابرس در این نهر گردش کنید یا در کنار ساحل آن قدم بزنید.

در نهر دبی، قایق‌های بزرگ‌تری نیز وجود دارند که به عنوان رستوران طراحی شده‌اند و شما می‌توانید غذاهای مورد علاقه خود را با چشم‌اندازی زیبا از نهر امتحان کنید. همچنین می‌توانید به روش‌های مختلفی از این جاذبه در دبی لذت ببرید و سفر خود را تکمیل کنید.

پارک الممزار

اگر شلوغی بازار برای شما خوشانید نیست، می‌توانید در پارک الممزار استراحت کرده و به تفریح بپردازید. این پارک، منطقه‌ای از سواحل سفید است که بسیار تمیز بوده و با تمام امکانات رفاهی برای لذت بردن از یک شنای خوب طراحی شده و سبب شده تا دیره به یکی از معروف‌ترین محله های دبی تبدیل شود.

پارک الممزار در دبی
محله های دبی

 

محله القوز دبی

در ابتدا این طور به نظر می‌رسد که القوز یک حومه صنعتی معمولی با خیابان‌های بزرگ است؛ اما جسارت در طراحی خیابان آلرکال ثابت می‌کند که محله القوز ارزش این تبلیغات را دارد و محیطی بی‌نظیر را برای مرکز فرهنگی نوظهور دبی فراهم کرده است.

القوز با وسعت بیش از 500000 فوت مربع یکی از بهترین محله های دبی از نظر فرهنگی است که بیشتر به‌خاطر گالری‌های هنری معاصر، مراکز خصوصی و فروشگاه‌های مستقلش شناخته می‌شود. نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها، بازارها و رویدادهای فرهنگی این منطقه آن را به یکی از جالب‌ترین مکان‌های شهر تبدیل کرده‌اند.

محله پالم جمیرای دبی

راهنمای دیدنی‌ترین محله های دبی بدون اشاره به پالم جمیرا هیچ لطفی ندارد! این منطقه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین جزایر دست ساز جهان معروف بوده و یکی از شناخته‌شده‌ترین مناطق شهر است. ساخت پالم جمیرا به منظور جبران کمبود ساحل در منطقه و توسعه با برداشت زمین از بستر دریا برای ساخت شهر جدید ایجاد شد.

جزیره پالم جمیرا به شکل خرما بوده و هر یک از 17 شاخه آن یک منطقه مسکونی مستقل است. هنگامی که به طاق‌های صورتی آتلانتیس رسیدید، از آنجا عبور کنید و از مسیر پیاده‌روی، کلوپ‌های ساحلی، اسپاهای مجلل و مناظر بی‌نظیر خلیج فارس لذت ببرید.

ساحل جمیرا یک خط ساحلی بکر را در برمی‌گیرد که تعدادی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های دیدنی شهر مانند هتل نمادین برج العرب را در خود جای داده است. یک روز را به گشت و گذار در رستوران‌ها، باغ‌ها و آبراه‌های جمیرا ریزورت بگذرانید و از مناظر خیره‌کننده هتل بادبان شکل لذت ببرید.

پارک آبی وایلد وادی و پارک‌های ساحلی عمومی محبوب ساحل جمیرا، محله پالم جمیرا را به یکی از محله‌های باکلاس دبی برای گشت و گذار تبدیل کرده‌اند؛ بنابراین برای زندگی در شهر لاکچری مانند دبی بهترین انتخاب است.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

مدیا سیتی دبی

مدیا سیتی مرکزی برای سازمان‌های رسانه‌ای شهر است و همچنین یکی از بهترین مکان‌های فضای باز دبی محسوب می‌شود. یک کنسرت یا جشنواره در آمفی‌تئاتر مدیا سیتی، گزینه مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت شما است؛ به خصوص با صرف غذاهای درجه یک بعد از یک نمایش عالی!

مدیا سیتی در دبی
محله های دبی

 

محله البراری دبی

البراری یک پر دیگر در کلاه خود دارد؛ زیرا نه تنها یکی از لوکس‌ترین محله‌های مسکونی دبی است، بلکه محیطی با 80 درصد فضای سبز دارد و بیش از 1500 گونه گیاهی در این محله مسکونی جای داده شده‌اند. این منطقه یکی از بهترین مکان ها برای اجاره آپارتمان در دبی محسوب می شود.

البراری به عنوان یکی از گران‌ترین محله های دبی برای اجاره و خرید ملک به شمار می‌آید. ساکنان این محله از امکانات اجتماعی مختلف؛ از جمله: آب گرم، باغ‌ها و باشگاه ورزشی استفاده می‌کنند.

محله ام سقیم دبی

این محله در نزدیکی هتل معروف برج العرب قرار دارد و خانواده‌ها تمایل زیادی به اقامت در منطقه ام سقیم دارند؛ زیرا این محله در کنار زندگی مجلل، سرگرمی‌ها و فعالیت‌های مختلفی از جمله زمین والیبال و پارک اسکیت را ارائه می‌دهد.

ویلاهای کنار ساحل بر ارائه بهترین‌ها برای داشتن زندگی لوکس تأکید دارند؛ همچنین ساکنان از کافه‌های عجیب و غریب و رستوران‌های مجلل لذت می‌برند. نشستن در خط ساحلی ساحل جمیرا، الصفوح، الصفا، المنارا و ام الشیف که با ام سقیم مرز مشترک دارند، این محله را به مکانی مطلوب برای زندگی تبدیل می‌کنند.

مالکان این محله از شهر دبی از بهترین امکانات دکوراسیون شیک و طراحی املاک لوکس؛ از جمله: کمد دیواری، لوازم مدرن، مبلمان لوکس و… لذت می‌برند. به همین دلیل می‌توان ادعا کرد که ام قسیم یکی از بهترین محله های دبی برای اقامت امارات است.

محله امارات هیلز

این محله الهام گرفته از بورلی هیلز معروف آمریکا است و همین نام گویای همه چیز است. بسیاری از مهاجران ثروتمند در امارات هیلز زندگی می‌کنند؛ بنابراین این منطقه یکی از محله های دبی محسوب می‌شود که پذیرای تعداد زیادی از تاجران ثروتمند کشورهای اروپایی، آسیایی و خاورمیانه است.

امارات هیلز ویلاهای لوکس با طراحی شیک و پیچیده دارد و با حفظ همسویی با محله‌های لوکس، زمین‌های گلف را برای گذراندن اوقات فراغت و انجام ورزش‌های لوکس ارائه می‌دهد. طراحی منطقه امارات هیلز از طبیعت الهام گرفته شده و برای تاجران ثروتمند، بهترین محله ایرانی‌ها در دبی محسوب می‌شود.

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

سیتی واک دبی

محله منحصربه‌فرد سیتی واک که به‌خاطر آپارتمان‌نشینی لوکس شهرت دارد، در نزدیکی مرکز خرید معروف دبی قرار دارد. آپارتمان‌ها منظره‌ای خارق‌العاده از برج خلیفه را ارائه می‌دهند و استانداردهایی را که سبک زندگی لوکس باید داشته باشد، از جمله استخرها و آپارتمان‌های مبله طراحی شده توسط طراحان داخلی مشهور، رعایت می‌کنند.

با نشستن در قلب تپنده دبی، همه چیز در فاصله چند قدمی شما قرار دارد. سیتی واک نه تنها خود را به عنوان مکانی برای زندگی معرفی می‌کند، بلکه در مطالعه و کار با مؤسسات آموزشی و تجاری سطح بالا، برتری دارد و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین محله های دبی برای سکونت شناخته می‌شود.

سیتی واک دبی

 

جزیره آب‌های آبی دبی

جزیره آب‌های آبی دبی دارای ویژگی‌های زیادی است؛ اما از زندگی در این محله مجلل انتظار بیشتری داشته باشید. این شبه جزیره دارای مجموعه‌های اقامتی با سبک زندگی متفاوت است که در فواصل کوتاه از رستوران‌ها و مراکز خرید لوکس قرار دارند.

علاوه بر این، ساکنان این منطقه از شهر دبی از امکانات دیگری مانند: استخر، مناطق بازی، باشگاه‌های ورزشی و تناسب اندام و زمین بسکتبال لذت می‌برند.

محله الفهیدی دبی

گفته می‌شود که محله الفهیدی به بهترین شکل ممکن نمایانگر دبی در اواسط قرن نوزدهم است. ساختمان‌های این منطقه معمولاً با مصالح سنتی مانند چوب و سنگ ساخته می‌شوند و در مجاورت یکدیگر قرار دارند تا هزارتویی از کوچه‌ها را ایجاد کنند.

همچنین ممکن است متوجه شوید که بسیاری از ساختمان‌ها هنوز برج‌های بادی به نام «بارجیل» را در خود نگه می‌دارند که در گذشته باد را برای خنک‌سازی به داخل خانه‌ها هدایت می‌کردند. این تنها یک نمونه از این است که چگونه محله الفهیدی یک جهان کامل باقی می‌ماند؛ جدا از مرکز شهر مدرن و شهرهای تفریحی که به ثروتمندان و نخبگان خدمات می‌دهند.

امروزه برخی از ساختمان‌های قدیمی به کافه‌های جذاب و کارگاه‌های هنرمندان تبدیل شده‌اند و این محله را به یک لذت منحصربه‌فرد برای گشت و گذار تبدیل می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت که محله الفهیدی یکی از معروف‌ترین محله های دبی برای تفریح محسوب می‌شود.

املاک گلف جمیرای دبی

این محله لوکس 1119 هکتار فضای سبز را پوشش داده و 15 مورد از خانه‌های شیک را برای کسانی که به دنبال سبک زندگی مجلل و پر زرق و برق هستند، ارائه می‌دهد. صرف نظر از اینکه چه ملکی را می‌خرید، انتظار این را داشته باشید که مناظر شگفت انگیزی را از منزل خود مشاهده کنید.

گلف یک تجارت بزرگ است و گلف باز معروف، گرگ نورمن، زمین‌های فوق مدرن را با موضوعات منحصر به محیطی طراحی کرد. جمیرا گلف استیت، زمین‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی را برای کسانی که می‌خواهند از زندگی سالم در فضای باز لذت ببرند، ارائه می‌دهد و یکی از بهترین محله های دبی برای اجاره ملک در دبی است.

محله جبل علی

جبل علی در درجه اول یک منطقه صنعتی است؛ با این وجود، مناطق مسکونی بسیاری مانند روستای جبل علی و باغ دیسکاوری را شامل می‌شود. جبل علی در قسمت جنوب غربی دبی و در 35 کیلومتری این شهر  قرار دارد.

این محله، مناطق مسکونی بسیاری از ویلاها و املاک لوکس را شامل می‌شود؛ همچنین یکی از مجتمع‌های مسکونی با فضای سبز فراوان و امکانات رفاهی مختلف به شمار می‌رود و به این ترتیب در لیست محله های دبی قرار گرفته است.

 

شماره تماس موسسه مهاجرتی افدل

 

مهاجرت به دبی را با تیم افدل تجربه کنید

در صورتی که به فکر مهاجرت به امارات هستید، تنها شناخت محله های دبی کافی نیست! اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در دبی و شهرهای دیگر امارات از جمله نکات مهمی هستند که باید بدانید؛ زیرا شرایط مهاجرت افراد با هم فرق دارند و باید اطلاعات خود را در زمینه مهاجرت به امارات کامل کنید.

برای اطلاع از جدیدترین شرایط مهاجرتی کشور امارات متحده عربی و انتخاب بهترین روش با کارشناسان افدل گروپ در ارتباط باشید. حتی می‌توانید از طریق آشنایی با محله‌های ایرانی نشین دبی، بهترین گزینه را با مشورت آن‌ها انتخاب کنید.

شاید شما هم جزو افراد واجد شرایط دریافت ویزای طلایی امارات باشید یا بخواهید درباره شرایط اختصاصی مهاجرت پزشکان مانند: نحوه دریافت گواهی گود استندینگ و دیتا فلو و شرکت در آزمون پرومتریک بیشتر بدانید؛ در هر صورت می‌توانید روی کمک کارشناسان باتجربه افدل گروپ حساب باز کنید.

در نهایت

احتمالاً تا به حال اسم محله های شهر دبی را شنیده باشید؛ اما ما در این مقاله این محله‌ها را به طور کامل به شما معرفی کردیم. فرقی نمی‌کند که قصد سرمایه گذاری در این شهر را داشته باشید یا بخواهید زندگی در آنجا را انتخاب کنید؛ در هر صورت لازم است تا محله های دبی را بشناسید.

اگر می‌خواهید به شهر دبی سفر کرده یا برای مهاجرت به این کشور اقدام کنید، باید از جدیدترین شرایط مهاجرتی مطلع شوید. تنها راهی که می‌توانید در این زمینه برای کسب اطلاعات بیشتر دنبال کنید، مشورت با کارشناسان متخصصی چون مشاوران باتجربه افدل گروپ است.

مهاجرت به دبی با تیم افدل

 

 

سؤالات متداول

  1. نهر دبی در کدام محله دبی قرار دارد؟

محله دیره

  1. برای طراحی و ساخت محله امارات هیلز از چه منطقه‌ای الهام گرفته‌اند؟

بورلی هیلز معروف آمریکا

  1. برج خلیفه در کدام یک از محله های دبی واقع شده است؟

مرکز شهر دبی

  1. گران‌ترین محله های دبی کدام‌اند؟

دبی مارینا، البراری، امارات هیلز، جمیرا و…

  1. معروف‌ترین محله قدیمی دبی کدام است؟

محله الفهیدی

سایر مقالات:

بهترین زمان سفر به دبی; 3 زمان مناسب {تفاوت هزینه و آب وهوا}
24 مورد از تفریحات دبی {عکس- آدرس- قیمت بلیط- هزینه ها}
15 مورد تفریحات لوکس در دبی – معرفی + شرایط + هزینه ها

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *